![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() soa millä opilla leimaan???Kertokaas millä opilla olette saneet soa:n katsastettua, missäköhän tämä onnistus lapin läänissä, ei tunnu onnistuvan sodankylässä kun kyselin asiaa. Kysessä olis sj 410:n muutos.
Viimeksi muokannut illu2 : 09.10.2008 20:05 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Käske niiden soittaa AKEen. Jos korotus pysyy alle maksimin ja muutokset on asiallisesti tehty niin pakko niiden on hyväksyä
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
kannattee suosiolla mennä kemijärvelle tai tänne rovaniemelle..
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
On käynyt mielessä käyttää roissa tai kempassa,mutta ois jatkossa mukavampi käytää ihan koti konttorilla, mutta ei kuulemma onnistu etesvuosi katsastus täällä jos on soa.
illu2 nybinä |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Millä katsuri perusteli ettei anna SOA:lle leimaa? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Siinäkin SOA.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ja 720 nissanin pickupissa myös soa vakiona
milläs inssi sitä perusteli ettei läpi päästä? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuotapa viimeks inssi multa kyseli, väitti kovasti et itte oon tehny, ei meinannu uskoa mua mut kysy vaivihkaa toiselta ja aiheen käsittely loppu siihen. Ja sain leimanki paperiin.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
mulla on susukissa SOA leimattuna, voin lähetellä kopioita, jos inssi osais kirjottaa samaan tapaan sun paperiin.
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Hieman omakohtaisia kokemuksia aiheesta.. Jätetään nyt konttori kuitenkin mainitsematta, mutta senverran, että henkilökohtaisissa asioissa en tule kyseisen konttorin palveluita enää todennäköisesti käyttämään..
Eli kyseessä oli SOA, jota ei oltu muutoskatsastettu missään (siinä itseasiassa meidän oma moka). Rekisteröintikatsastus oli ko. viritelmällä suoritettu, samoin kuin muutamat määräaikaiskatsastuksetkin, ilman huomautuksia tottakai.. Eräänä päivänä auto vietiin sitten sattumalta toiselle konttorille ja yllätys olikin suuri, kun katsuri pomppautti "liiallisen korkeuden" vuoksi. Tästä alkoikin sitten varsinainen paperisota. Ko. konttorilla SOAn leimaaminen osoittutui käytännössä mahdottomaksi, sillä heidän tulkintansa mukaan alustan korotus SOA -tyyppisessä korotuksessa lasketaan siten, että lasketaan akseliputken paksuus ja ynnätään se lehtipakan paksuuteen, jonka matkan itseasiassa akseli putoaa SOA:aa tehdessä. Kun katsastuksen yhteydessä sitten kyseltiin, etteikö uusien jousien suoremman profiilin pitäisi vaikuttaa asiaan, niin vastaus oli tiukka EI. Oikein mittanauhan kanssa osoitettiin, kuinka akseliputki putoaa itseasiassa ensin lehtipakan paksuuden verran (n.80mm), jonka lisäksi se putoaa puolet akseliputken paksuudesta... Kun välihuomautuksena taas mainittiin suorempiprofiiliset lehtipakat verrattuna alkuperäisiin puolielliptisiin, niin jälleen oli luentoa akselin putoamasta.. Soitin AKEen, josta sain käsiini kaverin, joka käsittelee poikkeuslupa-asioita ja hänen kantansa oli, että luonnollisesti jousituskorotus KOKONAISUUDESSAAN tulee huomioida.. Eli MYÖS LEHTIJOUSEN PROFIILI. Noh, nyttemmin auto on katsastettu onnellisesti toisella konttorilla. Hassuimmaksi tilanteen tekee se, että pomppauttava katsastusmies esitti välittömästi poikkeusluvan anomista.. Eli kun maksaa AKElle, niin silloin saa vaikka mitä. Olisiko ko. maasturi ollut tuon reilun kolmensadan €uron maksamisen jälkeen niinpaljon liikenneturvallisempi kapistus, että sille olisi voitu lyödä leima? Vai olisko niin, että katsastusmiehen ei tarvitse tehdä muutoskatsastuspäätöstä, vaan senkin paskan voi vierittää AKElle? Eri asia tietty on se, että ostetaan uudet käyrät jouset ja niiden avulla värkätään SOA. Silloinhan korotus menee niin julmaksi, että lehtipakan ja akseliputken mittaaminen onkin sitten tosiasia, mutta nythän olikin kyse suorista pakoista. Ja välihuomautuksena, ilman sarvia ja hampaita vielä senverran, että kyseessä on varmuudella yksi maamme asiallisimmista SOA -ratkaisuista. Pienenä lisähuomiona vielä senverran, että mikäli teette jotain konkreettisia muutoksia niihin autoihinne, niin laitattakaa otteeseen merkinnät.. Muutoskatsastakaa vaikka, jos siltä tuntuu. Se helpottaa tulevia katsastuksia merkittävästi, kun on merkinnät papruissa. Verrattakoon näitä merkintöjä vaikkapa takavuosien rengasmerkintöihin.. Silloin, kun isoja renkaita vielä pystyi leimaamaan. Niin, ja oli se auto sentin-pari liika korkea, mutta se saatiin helposti pudotettua laillisiin 150mm mittoihin, joten se siitä(kin).. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
juu, ja myös omakohtaista kokemusta kyseiseltä konttuurilta myös sen verran että tuskin tulen enää nokkaani siellä näyttämään.. Ja se soan katsastus suosiolla muualla, ei pitäisi olla mitään ongelmia. Esim täällä roissa ei ollu mitään ongelmia FJ:n muutoskatsastuksessa kierrejousialustalle kun oli asiallisesti tehty.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä cevyt menee läpi, kun olen käyttänyt muijan pikkuveljen blazeria kontorilla,perusteet oli että susuki nousee liikaa ja menee järkytäväksi ajaa,aivan kun olis muutenkin huippu hyvä ajaa.
|