![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Pajeron rakentelusta....Ois pihassa yks Pajero (Gen1)... Pitkää mallia ja siit konehuone tyhjä... Ja sit etulattian alunen vaihteiston osalta... Mitäs tilalle? Mitsua sinne ei tuu takas, kun kerran on saanu heivattya muualle sen... Katsurikin näytti vihreetä jo yhden tekniikan vaihdolle... Ja sekin dsl ja 4 sylinterinen, EIKÄ oo eurooppalaista tekoo... Akselistot jäis viel omaks alkuun... Jos ei sit sopivasti löydy jäykkää tukivarsineen jostain...
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lahjo se katsuri ja laita tällainen ![]() http://www.youtube.com/watch?v=Xel8nTY7vWg |
#3
|
|||
|
|||
![]()
ooliskohan toyota..LJ kenties.
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
kyllä tuo mun silmään näyttää ainaki mitsulle. Mikäli ei ole vaihdettu LJ:hin mitsun maskia, takaovia ja otettu taka kyljistä niitä ilma räppänöitä pois.
![]() http://www.sanakirja.org/search.php?q=pajero&l=4&l2=17 |
#6
|
||||
|
||||
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
laita vaan joku pikkulohkoV8 pellin alle..,ei ois monella..
![]()
__________________
Toyota LJ70 Suzuki sj410 pätkä pajero 2.5td 2gen pajero 2.5tdic Blazer K5 350tbi+sm465+np208+10bolt+14ff |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tässä mielenkiintoinen rojekti, vaihtanut Mitsun 3,2 tekniikan ykköskoppaiseen. http://www.4x4community.co.za/forum/...ad.php?t=30425 Tuo onkin jo paljon fiksumpaa tekniikkaa, mitä vanhemmissa. Ja tuo Mitsun 3,2 kone on hyvä, kevyesti ottaa isompiakin tehoja irti. http://www.youtube.com/watch?v=4_2QJt2KBvA Mutta pelkään pahoi ettei oikein meidän hinnoilla mitään järkeä tuossa. Paljon halvemmalla saa jonkun muun auton tekniikan, ja samat tehot, samalla paljon pienemmällä vaivalla. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Jaa....Lainaus:
Ja mikäli TEHOA haettas, niin sillon sinne tuliis Ruotsista haettua Om606:sta... Saa autoja moottorin hinnalla, ja lopuille on aina ottajaa... Siis ostajaa, että vois tulla tekniikka sit ilmaseksi itelle. Ja mitä V8:n tulee, niin bensaa ei tuu ollenkaan oleen... V8Dsl:t sit hukassa, tai liian hintavia. Ja paremmankin saa, jos haluaa jenkkilästä sit ottaa. Nimittäin Cumminsin 5,9, jos haluaa rahaa laittaa palaan ja ku tehotkin sit vakiona jo erimaata ku OM:ssä... |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Tässä meidän ratkaisu siihen mitä tehdä pitkälle pajerolle:
Koko projekti tiivistettynä täällä: http://kuvablogi.com/blog/22439/11/ Videoita löytyy youtubesta kanavaltani jonka linkki on allekirjoituksessani Projekti alkoi 21.4.2009 ja koeajot olivat 30.1.2010. Valmistettu suunnistus/safari käyttöön Runko: G-mersun Akselit: Unimogin peltiperä akselit Jakolaatikko: Unimogin itse lyhennetty Moottori ja vaihdelaatikko: Mersun 6 sylinterinen 3.0 l diesel jatkeena sen oma automaatti Vinssit: etu- ja takavinssi hydraulinen vanhoista itse rakennettu Kori: Pätkä Mitsubishi Pajero itse lyhennetty Omapaino: 2550 kg Nykyinen turbo asennus osoittautui epäonnistuneeksi. Rakenteilla Audin muuttuva siipinen turbo jonka jälkeen pannusta voisi irrota 300 heppaa. Tätä ei asenneta ennen kuin akseleihin on vaihdettu rautaiset porttaalipoksit. Poksien valmistus/teettäminen on vielä vaiheessa. Nykyiset tehot riittävät hyvin tuhoamaan peltiperäakseleiden valupoksit ihan vaan pikku välipalana. ![]() Eli tällainen on meidän Pajeromme. Tästä vinkkiä rakenteluun. ![]() ![]() ![]() Tuo mersun kutosdiesel on perusvarma moottori joka on omiaan juuri tämänkaltaisessa autossa. Siitä on riittänyt tehoja pyörittämään noita raskaita hytikkavinssejäkin. Ja huom auton oma paino, vaatii sekin jo jotain moottorilta. Hyvä valinta niille jotka miettivät mitä sinne alkuperäisen tilalle laittaisi. Ja mitä tulee siihen Cummins 5,9 litraseen. Oletko ajatellut mitä se painaa?!? Tehokas mylly mutta auton pitää olla raskaampaa tekoa. ![]() __________________ |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Niin, no Jyrden, ottaa ne kyllä tuosta 4D56:estakin aika mukavia lukemia. Tosin ei ehkä 80-luvun painoksena, mutta uudemmista kyllä:
http://www.youtube.com/watch?v=xtXi3PpoLXs 360hp, 640Nm, Mitsun 2,5 TD-IC, hitusen säädettynä. Ja Mitsun moottoria kyllä asiantuntijat piti 80-luvulla hyvin edistyksellisenä, mitä se olikin. Alkuperäinen 2,3TD oli paljon henkilöautomaisempi, mitä muiden japsien dieselit tuohon aikaan. Sai paljon kehuja, eikä se huono koe ollutkaan. Mutta edistyksellisessa tekniikassa on aina varjopuoliakin . . . 80-luvulla Mitsulla oli vain kansi alumiiniä, nykyään koko kone on perusteiltaan alumiiniä, ja kun hommassa ollaan kehitytty, osataan se tehdä myös kestävästi. Nykyään Mitsun 1,8 DI-D, taas hyvin edistyksellinen, maailman ensimmäinen henkilöautodiesel, jossa täysin muuttua venttiilienajoitus. Tuolla saatu moottorista kevyt, todella pieni kulutuksinen, ja silti tuottaa mukavat 150hv ja 300Nm, joka pieniin autoihin riittää vallan loistavasti. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tuosta pajeron omastakin koneesta saa metsäkäyttöön ihan tarpeeksi voimaa ulos. Tässäkin reilut 200hp vakio ahtimella. http://www.youtube.com/watch?v=OHCIGUr-X_M
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Ei. Se on ihan MB 124 korisesta henkilöautosta. Mallinimeltään OM603 turbodiesel. Tämän osion aloittanut puhuikin tuolla aiemmin OM606 moottorista.
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
aaaa.. ookeii....
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan pajeron syyläri | matala | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.09.2009 10:01 |
O: Pajeron sisälämmitin | Juippa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 29.12.2006 00:36 |
O:pajeron turbo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.12.2006 20:32 | |
Cherokee Chiefin rakentelusta + LEIMA TULI! | tttreg | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 12.08.2005 21:48 |
Pajeron 3l V6 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 20.06.2005 12:04 |