Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.01.2011, 14:15
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Pajeron rakentelusta....


Ois pihassa yks Pajero (Gen1)... Pitkää mallia ja siit konehuone tyhjä... Ja sit etulattian alunen vaihteiston osalta...
Mitäs tilalle? Mitsua sinne ei tuu takas, kun kerran on saanu heivattya muualle sen... Katsurikin näytti vihreetä jo yhden tekniikan vaihdolle... Ja sekin dsl ja 4 sylinterinen, EIKÄ oo eurooppalaista tekoo...
Akselistot jäis viel omaks alkuun... Jos ei sit sopivasti löydy jäykkää tukivarsineen jostain...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.01.2011, 22:51
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Ois pihassa yks Pajero (Gen1)... Pitkää mallia ja siit konehuone tyhjä... Ja sit etulattian alunen vaihteiston osalta...
Mitäs tilalle? Mitsua sinne ei tuu takas, kun kerran on saanu heivattya muualle sen... Katsurikin näytti vihreetä jo yhden tekniikan vaihdolle... Ja sekin dsl ja 4 sylinterinen, EIKÄ oo eurooppalaista tekoo...
Akselistot jäis viel omaks alkuun... Jos ei sit sopivasti löydy jäykkää tukivarsineen jostain...

Lahjo se katsuri ja laita tällainen

http://www.youtube.com/watch?v=Xel8nTY7vWg
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.01.2011, 22:54
nuti-90 nuti-90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Sijainti: haukipudas
Viestit: 493
Perusasetus

ooliskohan toyota..LJ kenties.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.01.2011, 23:07
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nuti-90 Näytä viesti
ooliskohan toyota..LJ kenties.
Ehkä, ehkä EI
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.01.2011, 23:19
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

kyllä tuo mun silmään näyttää ainaki mitsulle. Mikäli ei ole vaihdettu LJ:hin mitsun maskia, takaovia ja otettu taka kyljistä niitä ilma räppänöitä pois.

http://www.sanakirja.org/search.php?q=pajero&l=4&l2=17
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.01.2011, 20:07
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Joku on tehnyt gen1 Pajerosta tällaisen

http://www3.telus.net/public/dhuysman/pajero-page.html
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.01.2011, 20:12
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Ja tässä toinen versio

http://www.4wdaction.com.au/shed/index.php?id=4822&im=7
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.01.2011, 20:34
harrim3:n Avatar
harrim3 harrim3 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: etelä-savo
Viestit: 565
Perusasetus

laita vaan joku pikkulohkoV8 pellin alle..,ei ois monella..
__________________
Toyota LJ70
Suzuki sj410
pätkä pajero 2.5td
2gen pajero 2.5tdic
Blazer K5 350tbi+sm465+np208+10bolt+14ff
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.01.2011, 02:52
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Ois pihassa yks Pajero (Gen1)... Pitkää mallia ja siit konehuone tyhjä... Ja sit etulattian alunen vaihteiston osalta...
Mitäs tilalle? Mitsua sinne ei tuu takas, kun kerran on saanu heivattya muualle sen... Katsurikin näytti vihreetä jo yhden tekniikan vaihdolle... Ja sekin dsl ja 4 sylinterinen, EIKÄ oo eurooppalaista tekoo...
Akselistot jäis viel omaks alkuun... Jos ei sit sopivasti löydy jäykkää tukivarsineen jostain...
Jaa lieneekö järkeä vaihtaa toiseen samantyyliseen diesel tekniikkaan? Samanlaisia ne on kaikki nelisylinteriset tuon ajan dieselit. Mutta jos uudempaa saat, nii sitten parempi. Jokin pieni V8 tai vastaava kyllä kieltämättä olisi omalaatuinen. :P

Tässä mielenkiintoinen rojekti, vaihtanut Mitsun 3,2 tekniikan ykköskoppaiseen.
http://www.4x4community.co.za/forum/...ad.php?t=30425

Tuo onkin jo paljon fiksumpaa tekniikkaa, mitä vanhemmissa. Ja tuo Mitsun 3,2 kone on hyvä, kevyesti ottaa isompiakin tehoja irti.
http://www.youtube.com/watch?v=4_2QJt2KBvA

Mutta pelkään pahoi ettei oikein meidän hinnoilla mitään järkeä tuossa. Paljon halvemmalla saa jonkun muun auton tekniikan, ja samat tehot, samalla paljon pienemmällä vaivalla.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.01.2011, 10:54
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Jaa....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Jaa lieneekö järkeä vaihtaa toiseen samantyyliseen diesel tekniikkaan? Samanlaisia ne on kaikki nelisylinteriset tuon ajan dieselit. Mutta jos uudempaa saat, nii sitten parempi. Jokin pieni V8 tai vastaava kyllä kieltämättä olisi omalaatuinen. :P

Tässä mielenkiintoinen rojekti, vaihtanut Mitsun 3,2 tekniikan ykköskoppaiseen.
http://www.4x4community.co.za/forum/...ad.php?t=30425

Tuo onkin jo paljon fiksumpaa tekniikkaa, mitä vanhemmissa. Ja tuo Mitsun 3,2 kone on hyvä, kevyesti ottaa isompiakin tehoja irti.
http://www.youtube.com/watch?v=4_2QJt2KBvA

Mutta pelkään pahoi ettei oikein meidän hinnoilla mitään järkeä tuossa. Paljon halvemmalla saa jonkun muun auton tekniikan, ja samat tehot, samalla paljon pienemmällä vaivalla.
Noo siksi, kun vastaavan aikasta tekniikkaa löytyy valmiina... Ja mitä noit alakertoja tutkinut tässä, niin ton mitä löytyy tallista on PAREMMIN tehty ku toi Mitsun oma 2,5TD... Kannet valurautaa, ja hengitys läpimallia, eikä ole kuten Mitsusa ristiin... Niin, ja kyllä ton ajan dsl:t kestää tuplata tehtaan tehot... Ku sellasta tehty jo omassa tallissa 2.0dsl tehtaalta 65hp -> penkitys lappu o,7bar ahoilla 114.7hv pyöriltä... Ja syötöt pienellä. Ja koneessa ei ollyu sisuksille tehty ennen turbotusta mitään...

Ja mikäli TEHOA haettas, niin sillon sinne tuliis Ruotsista haettua Om606:sta... Saa autoja moottorin hinnalla, ja lopuille on aina ottajaa... Siis ostajaa, että vois tulla tekniikka sit ilmaseksi itelle.

Ja mitä V8:n tulee, niin bensaa ei tuu ollenkaan oleen... V8Dsl:t sit hukassa, tai liian hintavia. Ja paremmankin saa, jos haluaa jenkkilästä sit ottaa. Nimittäin Cumminsin 5,9, jos haluaa rahaa laittaa palaan ja ku tehotkin sit vakiona jo erimaata ku OM:ssä...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.01.2011, 20:43
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Tässä meidän ratkaisu siihen mitä tehdä pitkälle pajerolle:

Koko projekti tiivistettynä täällä:

http://kuvablogi.com/blog/22439/11/

Videoita löytyy youtubesta kanavaltani jonka linkki on allekirjoituksessani

Projekti alkoi 21.4.2009 ja koeajot olivat 30.1.2010.

Valmistettu suunnistus/safari käyttöön

Runko: G-mersun
Akselit: Unimogin peltiperä akselit
Jakolaatikko: Unimogin itse lyhennetty
Moottori ja vaihdelaatikko: Mersun 6 sylinterinen 3.0 l diesel jatkeena sen oma automaatti
Vinssit: etu- ja takavinssi hydraulinen vanhoista itse rakennettu
Kori: Pätkä Mitsubishi Pajero itse lyhennetty
Omapaino: 2550 kg

Nykyinen turbo asennus osoittautui epäonnistuneeksi. Rakenteilla Audin muuttuva siipinen turbo jonka jälkeen pannusta voisi irrota 300 heppaa. Tätä ei asenneta ennen kuin akseleihin on vaihdettu rautaiset porttaalipoksit. Poksien valmistus/teettäminen on vielä vaiheessa. Nykyiset tehot riittävät hyvin tuhoamaan peltiperäakseleiden valupoksit ihan vaan pikku välipalana.

Eli tällainen on meidän Pajeromme. Tästä vinkkiä rakenteluun.

Tuo mersun kutosdiesel on perusvarma moottori joka on omiaan juuri tämänkaltaisessa autossa. Siitä on riittänyt tehoja pyörittämään noita raskaita hytikkavinssejäkin. Ja huom auton oma paino, vaatii sekin jo jotain moottorilta. Hyvä valinta niille jotka miettivät mitä sinne alkuperäisen tilalle laittaisi.

Ja mitä tulee siihen Cummins 5,9 litraseen. Oletko ajatellut mitä se painaa?!? Tehokas mylly mutta auton pitää olla raskaampaa tekoa.
__________________
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.01.2011, 02:07
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Niin, no Jyrden, ottaa ne kyllä tuosta 4D56:estakin aika mukavia lukemia. Tosin ei ehkä 80-luvun painoksena, mutta uudemmista kyllä:
http://www.youtube.com/watch?v=xtXi3PpoLXs

360hp, 640Nm, Mitsun 2,5 TD-IC, hitusen säädettynä.

Ja Mitsun moottoria kyllä asiantuntijat piti 80-luvulla hyvin edistyksellisenä, mitä se olikin. Alkuperäinen 2,3TD oli paljon henkilöautomaisempi, mitä muiden japsien dieselit tuohon aikaan. Sai paljon kehuja, eikä se huono koe ollutkaan. Mutta edistyksellisessa tekniikassa on aina varjopuoliakin . . .

80-luvulla Mitsulla oli vain kansi alumiiniä, nykyään koko kone on perusteiltaan alumiiniä, ja kun hommassa ollaan kehitytty, osataan se tehdä myös kestävästi. Nykyään Mitsun 1,8 DI-D, taas hyvin edistyksellinen, maailman ensimmäinen henkilöautodiesel, jossa täysin muuttua venttiilienajoitus. Tuolla saatu moottorista kevyt, todella pieni kulutuksinen, ja silti tuottaa mukavat 150hv ja 300Nm, joka pieniin autoihin riittää vallan loistavasti.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 22.01.2011, 08:50
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Kyllä tuosta pajeron omastakin koneesta saa metsäkäyttöön ihan tarpeeksi voimaa ulos. Tässäkin reilut 200hp vakio ahtimella. http://www.youtube.com/watch?v=OHCIGUr-X_M
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 18.02.2011, 18:11
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 663
Arrow

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Moottori ja vaihdelaatikko: Mersun 6 sylinterinen 3.0 l diesel jatkeena sen oma automaatti
Tuo mersun kutosdiesel on perusvarma moottori joka on omiaan juuri tämänkaltaisessa autossa.
onko tuo kone unimogista??
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 18.02.2011, 19:31
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja opelman Näytä viesti
onko tuo kone unimogista??
Ei. Se on ihan MB 124 korisesta henkilöautosta. Mallinimeltään OM603 turbodiesel. Tämän osion aloittanut puhuikin tuolla aiemmin OM606 moottorista.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 18.02.2011, 19:55
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 663
Talking

aaaa.. ookeii....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan pajeron syyläri matala O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 07.09.2009 10:01
O: Pajeron sisälämmitin Juippa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.12.2006 00:36
O:pajeron turbo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.12.2006 20:32
Cherokee Chiefin rakentelusta + LEIMA TULI! tttreg Tekniikka & Jutustelu 21 12.08.2005 21:48
Pajeron 3l V6 Tekniikka & Jutustelu 10 20.06.2005 12:04


Sivu luotu: 00:48 (GMT +2).