Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.10.2008, 15:41
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Question

xj neliveto hukassa?


eli kulmassa katosi neliveto joka palasi hetkeksi kadoten lopullisesti.
oli irronnut alipaine letkut etuperästä ja varmasti imassut isänmaata sisään.
4veto ei lähe enää päälle vaikka letkut kiinni. onko tuo a.p.kello arka mudalle ja miten se tarkemmin ottaen toimii? onko tyyppivikoja???
enää sutii yksi pyörä. =(

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.10.2008, 16:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko69 Näytä viesti
eli kulmassa katosi neliveto joka palasi hetkeksi kadoten lopullisesti.
oli irronnut alipaine letkut etuperästä ja varmasti imassut isänmaata sisään.
4veto ei lähe enää päälle vaikka letkut kiinni. onko tuo a.p.kello arka mudalle ja miten se tarkemmin ottaen toimii? onko tyyppivikoja???
enää sutii yksi pyörä. =(
No se koko disconnect- akseli on yksi tyyppivika. Eli suomeksi sanottuna, kyllä noi hajoaa helvetin helposti ja varsinkin talvella. Arkoja mudalle, vedelle, hiekalle, jäätyy, jne.jne. Jos haluat siitä toimivamman, niin väkerrät sen alipainekäytön tilalle vaikkapa fillarin jarruvaijerista ja sopivasta vivusta käyttösysteemin. Parempi vaihtoehto on sitten joko vaihtaa koko apparin puolen sisempi vetari kiinteäksi (ts. non-disco D30:stä ja revit ylimääräiset tiivisteet pois) tai sitte vaihdat koko akseli non-disco versioon.


*wink* mulla on ylimääräinen ~130tkm ajettu HPD30 tuolla pihalla ;-)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.10.2008, 16:15
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

en välttämättä tahtos ikuista nelivetoa ku on myös käyttis? mut vaijeri kuulostas paremmalta. täytyy vähän miettiä mitä tekee jos se ei lähe elpymään.
mitä ois akselilla hintaa ja mikä välitys? mulla man. eli3.07 välit, todennäkösesti.
automaatin 3.54 ois ihan hyvä. kumit on 31. eikä yli 33sia tule.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.10.2008, 18:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

No ei siitä ikuista nelivetoa tule, vaan ainoastaan käy niin että etukardaani pyörii vaikkei neliveto olekkaan päällä. Se neliveto kytkeytyy ihan sieltä jakolootasta joka tapauksessa ;-) toi disconnect- systeemi on vain ollut joku idioottimainen bensansäästöyritys tjsp.


Juu 3.54 välityksillä löytyy hi pinion D30, ja D35 taakse. Molemmat samasta autosta ja orkkiskunnossa. Etuakseli kaipailee jarruja muuten on täydellenen. Takapäässä jarrut on mutta uusia nekin kannattanee. Mitähän sanoisi hinnaksi..ei nyt ehkä ihan parilla satasella lähde yhteensä, mutta jotain sinne päin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.10.2008, 18:18
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

en ollu varma kuinka turha kytkentä se on mutta nyt olen. takana pitäisin mielummin c klipsittömän ku väittävät kestävämmäksi? onko takasessa "lukko"
tällä hetkellä autobudjetti pakkasella

Viimeksi muokannut niko69 : 05.10.2008 18:21
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.10.2008, 19:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Joo on se kitkalukollinen ja ihan hyvin pelitti sen mitä sillä orkkiskunnossa ajoin. Toi olis siinä mielessä kyllä hyvä vaihtoehto, että saisit välitykset kohilleen metsäajoa ja katuajoa ajatellen.

Ei siinä c-klipillisen ja c-klipittömän D35:n kestävyydessä loppupeleissä juuri eroa ole. Akseliputket ja banjo on ihan samat, vetarit on tasan yhtä kestävät (tai kestämättömät) jne. Enempi se on lähinnä siitä, että jos c-klipittömässä katkeaa vetari niin ei lähde pyörä karkuun -> pääsee pois metsästä vaihtamatta vetaria.

edit: ..sanotaanko että jos vaikka 250€ pulitat noista akseleista niin hae pois jos siltä tuntuu. Saisi pois pihalta pyörimästä ja hyvään käyttöön!

Viimeksi muokannut Timo_L : 05.10.2008 19:22
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.10.2008, 21:23
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

kyllä toi välitys ollu mielessä koko ajan. niin ja toki se nelivedon "pää" kytkin on jakiksessa mutta ihan muut perät sotkee ajatuksia ku lapset muualla =)
kiinostas kyllä mutta kumpi kannattaa ottaa pankkiin vesi vai laserpyssy? jälkimmäisestä voi loppua paristo! täytyypi ihmetellä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.10.2008, 21:58
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

jamantilla on muistaakseni valmiita vaijerisysteemejä alipainehässäkän korvaajaksi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.10.2008, 22:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Jep, posi-lockia sieltä taitaa löytyä. Mutta aika helposti sellasen tekee itsekin jos vähän löytyy tarveaineita.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O/V Neliveto M: 305+350 ja 350+700 Watti O/M/V Ajoneuvot 15 20.08.2007 20:33
O: HJ:hin neliveto ZTR O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 16.07.2007 00:25
XP:n äänet hukassa!?! Reetu Chit-Chat 14 07.09.2006 20:43
HJ 61 öljynpainekello hukassa pee Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2005 19:52


Sivu luotu: 11:56 (GMT +2).