![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Mikä vinssi hj61 seen?Terve. Tässä on taas yksi aloitteleva off road harrastaja. Autoni on melkei vakio hj ainoa muutos on 33tuumasat renkaat. Aattelin alottaa auton varustelun vinssillä jonka asennan nokkaan. Itse kysymys. Mikä olisi hyvä vinssi hj hin? Mulla ei o noista vinssien tehoista oikeen mitään tietoa(paljonko veto kyky), niin minkä kokosen hj tarvii jne jen? Jos joku kokeneenpi kaveri vähä jeesais rookieta? Vinssi ei sais olla kaikista kallein mutta ei sitte varmaan kaikkein halvintakaan kannata ostaa? Jos laittaisitte mielipiteitä,vinkkejä vinssin ostosta, asennuksesta ja vaikka sitte sen käytöstäki. Pääsen sitte reenaan metsiin ihan omas rauhas nii kehtaan ehkä joskus tulla johonki kokoontumiseenki. ![]() Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille.
|
|
|||
|
|||
![]()
No terve.
Mulle aikoinaan yksi offari sanoi jotta auton paino kertaa kolme niin tulos olisi vinssin minimi koko. Tietenkään liian isolla vetokyvyllä olevaa vinssiä ei ole mutta liian pieniä saa ja vieläpä halvalla. Halvin vinssi hoijakkaan taitaa olla orkkis mekaaninen vinssi ja se riittää hyvin ensimmäiseksi vinssiksi. Vinssin oikea oppinen käyttö vaikuttaa paljonkin vinssin kestävyyteen ja vetokykyyn. Oletko jo hankkinut maastotunkin?
|
|||
|
|||
![]()
eteen originaali, ja taakse sähkökela. Mekaaninen etuvinssi istuu pienellä vaivalla eteen myös aika nätttiin, ei tarvii olla sellainen mattolaituri.
|
|
||||
|
||||
![]()
mekaaninen tietenki. samaan hintaan et sähkökelaa saa, ja on aika varmatoiminen...
|
|
||||
|
||||
![]()
Mekaaninen. Ja auton alle sijoitettuna saat etu- ja takavinssin "samalla" vaivalla.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos vastauksista. Onko siinä sähkövinsis mitää järkee pistää nokkaan. Luulen mutta en tiedä, että sähö vinssin asennus olis helpompi sinne nokan sissän ku mekaanisen?
EDIT: en o vielä ostunu maasto tunkkia. Pitäiskö? Sillä sitte nostetaan auto ylös jos akseleita myöte kii ja samaalla pistetään tavaraa pöyrien alle. Vai pelkästään renkaan vaihtoon maastos? Viimeksi muokannut _kekkula_ : 08.09.2008 20:35 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
10" vanne HJ61:seen mikä ET -12 vai -44 | TojoHojo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.06.2007 22:58 |
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? | Hiprakka | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 03.12.2005 18:30 |
mikä vinssi lj:n? | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 15.08.2005 15:14 | |
mikä vinssi | joker | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.12.2004 16:43 |
HJ 60 vinssi>hj61 | Mastodontti | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 03.07.2004 08:33 |