![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Lj70 latausongelma...Eli äljiissä heikkolataus kierroksilla 13v ja tyhjäkäynnillä 12.5v. Sama arvo laturin liittimestä ja akuilta mitattuna. Latauksen merkkivalo ei syty ko laittaa virrat päälle eikä muutenkaan missäävaiheessa. Säädin vai laturivika ??
|
|
||||
|
||||
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Eniten nyt ihmetyttää tuo homma ko latauksenmerkki valo ei syty ollenkaan... Akut ei kyllä ole mistään parhaasta päästä mutta tuo valo?? Mittasin latauksen siis laturin päältä kumitutin alta olevasta liittimestä. Ja akuista niin sama arvo... Voiko vika olla säätimessä?
|
|
|||
|
|||
![]()
Osu yks piuha maihin ja katosi kaikki mittariston virrat eikä käynnisty enää!!! Missä on pääsulake? Auto kyllä starttaa muttei käynnisty
|
|
|||
|
|||
![]()
Olisko apuja? Pitäs huomenna päästä mökille... Onko sulakkeita muualla ko jalkatilassa ja konepellin alla kuskin puolella? Mulla osu siis se piuhA maihin mikä oli irtonaisena siinä jännitteen säätimen nipussa...
|
|
||||
|
||||
![]()
Ite vaihtaisin laturin hiilet ensitöikseni, halvin ja helpoin koittaa. Eikös hiilet saanu vaihdettua jopa laturia irroittamatta.
Olisiko sähkökaaviosta apua, mulla ois jonkin tapainen kaavio (PDF)mut en osaa sitä tähän laittaa esille. Jos tarvetta niin sähköpostiin voin lähettää. |
|
|||
|
|||
![]()
Hiilipakan vaihdoin. Mutta virrat puuttuu esim. Kellosta, mittariston häiriövalot! Mielessä on se pääsulake??? Vai minkä kautta mennee virrat hyttään? Ihme homma ko yks ohutpiuha osu runkoon niin katosi virrat joka muu paikasta paitsi valoilta ja startilta!!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Laita mul sp osoite niin lähetän sul noi kuvat. Jos niistä saat selville sulakkeet.
|
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Yritin kyllä katella kuvia kiitos. Mutta vielä vähän epäselvä että onko sulakkeita muualla ko jalkatilassa vasemmalla ja konepellin alla vasemmalla kolme sulaketta ???
|
|
||||
|
||||
![]()
Itse en ainakaan ole löytäny muita sulakkeita, ootko varma ettei tuo numero 9 sulake oo palanu?
|
|||
|
|||
![]()
Kaikki hytän sulakkeet ehjät. Alkaa mennä hermot tuon kans hyvin startti pyörittää mutta ei käynnisty ja mittaristo yms. Pimeänä. Mikä PRKL ohjaa virrat ohjaamoon?
|
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on kaikki ne toiminnot pimeänä jotka on 4 ja 9 sulakkeen takana ??
|
|
||||
|
||||
![]()
muistelen että rele. vänkärin lokasuojan päällä se muistaakseni on. en löydä kaviota enää, mutta muistelen että näin se jotenkin menee.
|
|
||||
|
||||
![]()
Pikainen googletus ei antanut tarkkaa kytkiskaaviota, mutta periaate on vissiin sellainen että virtalukko ohjaa päärelettä ja muistaakseni se löytyy siitä vänkärin lokarin päältä. Jos päärele ei vedä, ei myöskään lataa. Nämä ulkokomuistista.
|
|
|||
|
|||
![]()
Virrat löyty. Latauksenmerkkivalo ei syty ko laittaa virrat päälle ja lataa tyhjäkäynnillä ilman kuormaa 13.3 ja valot ja puhallin päällä 12.5 vaihoin hiilipakan, kaula ehjä. Jos säädin rikki niin katoaako latauksen merkkivalo
? |
|
|||
|
|||
![]()
Kuulostaa laturin diodivialta. Omassa Rj:ssä oli hyvin samansuuntaiset oireet, esim. tuo, ettei laturin valo syttynyt.
Laturi uusiksi, tahi ainakin diodisilta, sen saa kyllä mitattuakin kun levittää laturin pöydälle. Suuntia diodiviasta saat myös mittaamalla ampeerit akun miinusnavan ja maapiuhan välistä; rikkinäinen diodi saattaa imeä virtaa myös virrat pois kytkettynä (minun tapauksessa n. 1,5A). Tosin virtaa voi kuluttaa myös jokin muu (sökö?) sähkölaite. Säädin hajosi mulla alle viikossa siitä, kun nuo diodioireet alkoivat, eli se säädin ei välttämättä kestä pitkään rikkinäisen diodin läpi päästämää vaihtovirtaa. Tuossa tarinaa omasta laturivian selvittelystä: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=10246&start=75
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 15.02.2014 12:43 |
|
||||
|
||||
![]()
Säädinkin voi aiheuttaa että merkkivalo on pimeänä mutta todennäköisimmin vika on laturin diodisillassa.
EDIT: Jull oli nopeampi |
|
|||
|
|||
![]()
Ookoo. Vaihdoin sen hiilipakan uuden niin kuiten vähän parani lataus. Aattelin että se hiilipakassa on se diodi homma. Oisko jollain myydä ehjää laturia? Säätimen muuten käytin auki mutta eipä näkyny mitään ihmeellistä. Tarvikkeesta uusi laturi n. 200e
|
|
|||
|
|||
![]()
Otin kaverin äljiistä säätimen lainaan ja volttimittari kipusi ylemmäs ko koskaan minun omistuksen aikana.
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Täällä on juttua toyotan säätimestä ja sen säätämisestä:
http://mforum.ih8mud.com/60-series-w...roduction.html |
|
||||
|
||||
![]()
Täältä hyvää perustietoa toyotan latauspiiristä:
http://daemon4x4.org/portal/downloads.php?rid=116 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Outo latausongelma | SKO | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 08.11.2010 07:18 |
UAZ Latausongelma | Ricambi | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 30.10.2010 21:14 |
Latausongelma??? | jallu80 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 20.01.2010 14:03 |
Bertan latausongelma | pecosbill | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 31.10.2005 11:29 |
bj40 latausongelma | Rojota | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.09.2005 20:06 |