![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() mersu 300gd käynnistys ongelmia..Jep, eli nyt oon mersuun vaihtanut koneen ja olen katsonut kaikki ajoitukset kohdilleen ainakin mielestäni, eli kampiakseli on 0 merkissä ja kansi myös on tasan merkissä sekä vielä ruiskupumppu on sen omassa merkissään kohdalla.. mutta kun se ei vaan käynnisty millään ilveellä... Osaako joku neuvoa mikä voisi vielä olla pielessä? Eli kampiakseli on asennossa että 1 mäntä on mahdollisimman ylhäällä ja kampiakselipäässä kun on siinä rullassa merkinnät 20-10-0-10-...-80 niin se merkki on 0 ja sitten kansi on asennossa että 1 männän venttiilit on mahdollisimman ylhäällä ja nokkaakselin takana olevat kaksi reikää ovat vaakatasossa nokka-akselin kiinnikkeen merkin kanssa tasoissa; sekä ruiskupumppu on katsottu että hammastuksessa oleva hahlo on tasoissa sen hahlon kanssa mikä on itse pumpun rungossa (? olen huono selittämään kun ei tiedä termejä) ja itsepumppu paikoillaan ollessa on myös katsottu että siinä oleva merkki on samalla paikalla kun lohkossa oleva merkki. Ja pumppua olen pumpannut niin paljon että dieseliä on varmasti joka putkessa.. Olen aika neuvoton koska auto ei edes ole kuulostanut siltä että se saattaisi lähteä käyntiin ja olen takistanut kaikki kohdat ainakin pariin kertaan..
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ilmavaivoilta vaikuttaa...
Löysää vähän suutinputkia suuttimien puoleisesta päästä. Sitten kun hörähtää käyntiin, niin kiristelet putket kiinni. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onko hehkut ehjät? Toi konehan ei varmasti lähde käymään ilman hehkua.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
onko sammuttimen letkut oikeen?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Omassa oli samoja ongelmia kun oli ollut polttoaineputket auki. Ja vaikka kuinka pumppasi niin ei millään startilla käyntiin. Siinä vaiheessa kun alko kaikista vehkeistä olemaan akut loppu niin päätettiin yrittää vielä vetämällä ja kuinkas ollakkaan lähti käyntiin. Sitä en tiedä mistä tämä ilmiö johtuu.
Kyllä sen saa ilman hehkujakin käymään, mutta vaatii vähän vetoapua.. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ilmaus ei vaikuta auttavan..
Hehkut on lähes uudet eli ei pitäisi niissäkään olla mitään failua. Mikä on sammutin? jos meinaat ruiskun kyljessä olevaa vipua missä lukee stop niin kyllä sekin pitäisi olla kohdillaan ja oikein asennettu.. Onko asiantietäjillä tietoa, mikä on siinä siivopyörässä missä on se asteikko 20-10-0-jne tasan vastakkaisella puolella olevan hahlon merkitys? sille en vielä itse keksinyt mitään järkeenkäyvää selitystä.. Voiko sillä olla tekemistä ruiskupumpun merkkien kanssa? Eli siis jos tämä hahlo on nolla kohdassa niin pitäisikö ruiskupumpun hahlojen olla kohdillaan? En usko mutta kun en tiedä miten asia on, silloin jos näin tekee niin silloinhan männät ja kansi eivät ole nolla asennossa enään.. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
tuleeko suuttimille asti tavaraa?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
suuttimista kyllä ruiskuu ulos asti diseliä jos niitä hieman löysää ja koettaa käynnistellä..
|
#9
|
||||
|
||||
![]() käynnistyi!?
Hinausta koetettiin ja 2 vaihde silmässä hehkuttamalla lähti käymään mutta ei ottanut kierroksia kuin vähäsen (>3500 suurinpiirtein ilman kiekkakelloa), nyt osoitti elon merkkejä mutta ei tahtonut tosiaan ottaa kierroksia alleen ja tyhjäkäyntiä ei ollut ollenkaan..
Voiko tämä viitata ruiskuongelmiin? Hinattiin käyntiin viitiisen kertaa. Vai voiko olla ruiskupumpun ajoitus ihan hivenen pielessä? ps. kiitos vaan kaikille tähänastisista neuvoista! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Sellaista vielä tuli mieleen tuosta käyntihäiriöstä että mikä on mersun ajoitus ruiskupumpun ollessa kohdillaan?
Kampiakselin siivopyörässähän on se asteikko -20-0-80.. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
ettei vaan kumminkin olisi pumppu 180 astetta pielessä??
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
niin no siinä kampiakselin siivopyörässä on sen asteikon tasan vastapuolella yksi hahlo mutta sitäkin koetin jo ennen kun sain auton hinaamalla käyntiin että jos se hahlo on nollassa ja sitten ruiskupumppu on kohdallaan niin se ei kyllä vaikuttanut yhtään sen paremmalta ja koetin myös jos kääntää kampiakselia kerran jotta se pyörähtää uudestaan siihen 0 asteikkoon ja sitten laittaa r.pumpun paikoilleen niin sekään ei kuulostanut yhtään sen paremmalta..
Nyt kyllä uskoisin että se on siinä ajoituksessa jotain, koska tietääkseni pumpun pitää hieman ennen antaa soppaa sylintereille ennen kuin männät on yläasennossa... |
#13
|
|||
|
|||
![]()
http://www.mese.fi/mekka/index.php?t...pumpun_ajoitus
tuolta löytyy kaikkea muutakin hyödyllistä mersutietoa |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos vaan HV!
juuri löysin mersufoorumin ja sieltä käskettiin seurata samaisia ruiskupumpun ajoitus ohjeita eli eiköhän oikealla tiellä olla pikkuhiljaa.. =) Vasta kolme täysipäiväistä/tuntista viikkoa mennyt korjaillessa.. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
kuvittelisin että jotain 15 paikkeilla ennakkoa voisi olla hyvä...
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
laitoin ennakkoa 26 ja toimii täysin moitteettomasti, kokeilin 23 ennakolla mutta tyhjäkäynti röpötti siihen malliin ettei ollut mieluisaa kuunneltavaa..
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ:n käynnistys ja savutus | Gravedigger | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.04.2007 14:12 |
Mersu 300GD | A45 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 28.07.2005 22:29 |
LJ:n käynnistys ongelmia | ugly_hj | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 21.01.2005 21:57 |
Käynnistys | Esko | Vuosimallit 1984-1996 | 8 | 13.09.2003 16:21 |
Käynnistys | jomppa | Vuosimallit 1984-1996 | 4 | 30.06.2003 14:09 |