|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
hj-60:seen akselit pakkojen alleLöytyykö maasturiprojekti sivuilta hyviä kuvia kyseisestä toimenpiteestä?Ohjauksen kanssa tulee ongelmia,mistä lääke tähän?Entäpä jos laittas kierre jouset eteen,pistääkö katsastusmiehen itkemään?Ja kertokaa mitä venäjää SOA tarkottaa!
|
#2
|
||||
|
||||
kyl kierre jouset voi laittaa alle eikä katsuri rupee poraamaa asiasta tai jos rupee nii soittoo vaa AKEEN... soa meinaa suomeks et juoset akselin päällä...
|
#3
|
||||
|
||||
SOA/SPOA= Spring Over Axle
SUA = Spring Under Axle |
#4
|
||||
|
||||
Itse olen nyt tämän projektin kanssa loppusuoralla, itseasiassa jarruletkut uupuu, ja täytyy sanoa että kauheasti kun ei tuota kokemusta ole näistä auton rassailuista, niin yksi hemmetillinen projekti. Pura, kasaa, pura uudestaan...olutta, myynti-ilmoituksen miettimistä...olutta... homma jatkuu... Tuossa se sykli about on. Omaani tuli vielä lukotkin aksuloihin ja samalla vaivalla kaikki voimansiirron osat (tai näin ainakin ajattelin aluksi jotta "samalla vaivalla"...) joten hommaa riitti. Häynesin opas on koluttu useasti + alv läpi. Suosittelen että harkitset tarkkaan ennenkuin lähdet projektia toteuttamaan varsinkin jos ei kokemusta ole kauhiasti. Näin jälkiviisaana voisin sanoa että olisi ehkä kannattanut hommata jostain hojokan vakio aksulat ja tehdä kaikki tarpeellinen niihin ensin ja sitten vain tiputtaa ne paikalleen, nyt on auto seisonut ajokyvyttömänä PITKÄÄN...
Ohjauksen ongelmaan on kaksi hyvää ratkaisua, joko labs4x4 ohjausvarret tahi huomattavasti edullisempi + sisältää tangotkin on ottaa offroadtarvikkeelta trailgearin highsteer varret. Samaan syssyyn kannattaa tilata valmiit jarruletkutkin. |