![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ford F250 4x4 juttua...Mietin ja katselin ja ihmettelin ja ties mitä. Ajatuksena ens olis ollu uudempi kinkkukaappi, mut sit on ongelmana nuo paikat. Ku ovat yleensä kaks paikkaisia. Vähintää kolme tarttis olla. Ja sitte tulee se pakuvero. Periaatteesta sen kierrän, vaikka se maksais sit muuta kautta. No, tuollaiseen sitte päädyin. Kuorma-auto pienellä verolla ja 5 paikkanen. Auto on mallia 96 ja varustelu XLT. Koneena siin on 7,3TD ja tomaatti siin peräs. Tämän on pakko olla sitä ekologista, ku perusverot ja käyttövoimaverot on kert niin pienii. Mut ei ilman jenkkiä ole ongelmiakaan. Olis muutama kysymys nyt alkuun.. Ongelma1: Ihan ku jousia ei olis ollenkaa edessä. Joustovaraa noin 5cm sitte tulee pohjaanlyöntikumi vastaan. Eli ikäänkuin olis jouset kuolleita tms. Myyjä viel kehu että on hyvä kun eteen on jousipajalla laitettu oikee lisäjouset vahvistamaan keulaa. Mut ihmettelen, et mis joustot on? Ja kun laittaa sen irroitettavan vetokoukun (tai kyntöaura) paikalleen ja mittaa sen koukun ylätason korkeuden, ni se on tuossa noin 40cm. Normaalisti vetokoukun suositeltava asennuskorkeus on about 50cm. Eli olisko toi koko paketti sen kymmenisen senttiä liian alhaalla? Ei se kovin korkealta näytä, eikä tunnu, mut toisaalta se on kyl aika iso auto, et kai sen pitäis hiuka korkeampi olla ku melkei vakio KC. Räppäsen kuvan siit, niin joku jonka silmä on noihi tottuneempi, niin voi kertoa oman näkemyksen. Kaarinan Jousipajalla kävin kyselemäs, ni ehdotus olis, et puretaa jouset, naputellaa niit uuteen uskoon ja korvataa se jälkeen asennettu lisälehti parabolisel paksummal, että sais sen nousemaa. Hinta-arvio karkeasti 500. Ja tuoho hintaan ottaisin ite pakat irti autosta. Ja pelkkä etupää. Joten jos on muista ideoit, saa kyl ehdottaa.. Eli miten tuosta saa pehmeämmän ja hiuka korkeutta saa tulla lisää. Ongelma 2: Vaihtaa ihan hemmetin isoilla kierroksil vast.. Kun tuon kans ajaa jotai 60kmh, niin se pitää varvit siin 2-3tonnis.. Eikä aina vaihda isommal. Onkoha sil jotai tehtävis tai kuuluuko sen olla tuollaine? Sama ku sen kans lähtee liikenteeseen, niin jos koittaa sillai "siististi pintakaasul lähtee, niin se vaihtaa isommal vast ku varvit menee liki 3tuhannen.... Sit ku sen kans menee sen 80-90 ja se menee OD:lle, niin varvit hiuka yli tonnin.. Ja kuulostaa hiljaiselta, niinku kuuluukin. Ongelma 3: Ratkaistu ilmeisesti ainakin... Mahtaak jostapäi Suomen maata saada tuoho takalaitaa? Ku tuossa on tuo typerä verkkorätti nyt paikallaan. Varmaa yksii tyhmimpii tuunauksii mitä tuollaisee voi tehä. Johonki se voi sopia, mut tuossa se alentaa viel entisestään matalaa takapäätä. Ja parempi olis muutenki originellin kans.
Viimeksi muokannut terppi : 12.09.2010 10:09 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
bj-40 & ford f250 7.3T -TDi- | tdi | Maasturiprojektit | 292 | 03.07.2010 16:45 |
Myydään Myyty:FORD F250 7.3D 4X4 -90 | awo | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 07.06.2009 00:29 |
Myyty KTM EXC-F250 | Tourinki | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.01.2009 16:34 |
Ford F250 | ZTR | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 06.05.2008 21:44 |
korotusta ford f250:seen (osat jenkeistä?) | kaskinikki | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 29.11.2007 20:08 |