![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Korinkorotusta HJ60:seenAattelin tossa kylmiltään tehdä Hoojiihin korin korotuksen. Aattelin vähän kysyä että minkälaista materiaalia ootte käyttäny siinä (jääkiekkoja ja jotain kovaa nylon-tankoa oon kuullu että on käytetty) Mikäs sitten olis paras vaihtoehto?? Saakos sen muutoskatsastettua ihan helposti, vai tarvitaanko erikoislupaa tai jotai erikois dokumenttiä?? Aattelin Nylon-tangolla korottaa joku 50-70mm ja käyttää jotain 60mm halkasialla olevaa tankoa. Mitäs muutoksia tarvii tehä paitsi poistaa se flektin ympäriltä se suojakehys? Yks sälli sano kun on 4 vaihteinen loota ni ei tartte suurentaa tota vaihdekepin reikää, ainoastaan jakolaatikon reikää. VAI?!!? Tarviiko jatkaa kytkimen/jarrujen letkuja?? Entäs näitten polttoaineletkujen tai ohjaustankojen kanssa, pitääkö jatkaa tai jotain muuta vastaavaa?? Ja sitten vielä että kuinka monta ja minkä pituista/kokosta pulttia tarvitaan urakkaan? oliko niitä kiinnitys pisteitä 12 ja pulttien halkaisia 10mm?? Lyhyttä pulttiahan on helppo jatkaa mutta pitkästä on pahaa ottaa pois!:-) "Ei ole mitään niin pysyvää, kuin väliaikainen vero." "Rikkoutumaton lelu on kätevä muiden lelujen rikkomiseen."
__________________
www.nort.fi |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kokeileppas hakusanoilla "hj" ja "korotus". Tuli aikasta monta vastausta.
____________________________________ - jm KoMk ry. Off Road Team. SLCK #110. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mitenkäs on, millainen on noiden jääkiekkojen öljynkestävyys.
Meinaan vaan, että kun on tapana hoitaa kerran - pari vuodessa autoni koria suorittamalla sille suojaus öljyn, kotelosuojaaineen ja tervan seoksella. Eli pehmittääkö öljy tuota jääkiekko-kumia, ja missä määrin.(onko nylontanko paras?) Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ite nostin vanhuksesta 50mm nylontangolla. Ja pultit tein silloin kierretangosta, mitan otin vanhasta pultista + se 50mm. Katsastuksessa ei ottauduttu asiaan millään muotoa, mutta laittoi merkinnän kun sitä pyysin. Ropellin kehyksestä pyyhkäsin alareunasta pois siivun rälläkällä. Vaihdekepin aukoille ei tarvinnu tuon vertaisessa korotuksessa tehdä mitään, mutta nelikkovipua joutui säätämään sivusuunnassa kun alamäkiajossa lykki jakolaatikkoa vapaalle...en muista nyt enää että pitikö sitä kiertää lyhyemmäksi vai pidemmäksi, mutta kun kurkkaat sinne vivun alapäähän niin eiköhän se siitä valkene. Letkuille ei tarvihe tehä mitään, vähän venytät niitä jarruputkispiraalia siellä apparin puolella konehuoneessa.(varovasti siitä spiraalin kohdalta) Ohjausakseli liukuu itsekseen ulos tarvittavan määrän.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hojoon korinkorotusta | k81 | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 20.03.2008 19:33 |
Korinkorotusta....... | Jeeper | Chit-Chat | 3 | 10.01.2007 21:44 |
hj60 -86 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 15.08.2006 16:24 | |
M! hj60 | battis | O/M/V Muut | 6 | 13.05.2005 19:57 |
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia | Ahma | O/M/V Muut | 14 | 26.07.2004 20:19 |