![]() |
![]() |
|
Society What is wrong with our society? What must we do to make it better? Politics, law, war, racism |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Kirje OikeusministerilleYleisön pyynnöstä tein pitkään kaivatun kirjeen oikeusministeri Johannes Koskiselle Arvoisa oikeusministeri Olen 21-vuotias kulttuurialan opiskelija joensuusta. Minua on alkanut huolestuttamaan maassamme vallitseva sekasorto. Emme voi elää enää turvallisessa ympäristössä koska maamme huume- ja päihdepolitiikka on täysin epäonnistunut. Monena aamuna olen mennyt autolleni, laittanut sen käyntiin ja huomannut että radion etupaneeli puuttuu, olen siis unohtanut sen asuntooni. Monet aamut olen kiivennyt rappuset takaisin ylös hakemaan tätä puuttuvaa tärkeää osaa ja kironnut sitä minkä takia tällainen "saatanallinen" keksintö on pitänyt luoda. Syy siihen johtuu siitä että yhä useamman nuoren on tehtävä hämäräkeikkoja rahoittaakseen huumeiden käytön ja tämä onnistuu helposti keikkaamalla rehellisten kansalaisten autot sinä aikana kun he latautuvat nukkumalla olemaan taas seuraavan päivän kunniallisia suomalaisia. Yksi vaihtoehto olisi jättää tuo etupaneeli autoon mutta tällöin se katoaisi radion mukana. Tämä on vain yksi esimerkki joka on sattunut omalle kohdalleni. Muutoin olen saanut kokea narkkareiden tekemisistä lähinnä pyörävarkauksien muodossa. Tälläkään hetkellä minulla ei ole polkupyörää koska joku yhteiskunnan loinen on sen minulta sosialisoinut. Kysyisinkin olenko oikeutettu saamaan valtionkonttorilta tai muulta vastaavalta taholta korvauksia minuun mahdollisesti kohdistuvista menetyksistä koska valtio on töpännyt huumepolitiikkansa? Opiskelijallahan ei luonnollisesti ole varoja käytettävissä täysimittaisiin vakuutuksiin, eivätkä nämä kaikissa tapauksissa edes korvaa kaikkea. Luonnollisesti on muistettava omavastuu vakuutusyhtiöiden korvauksissa. Tuomiot tämäntyyppisistä omaisuusrikoksista ovat naurettavan pieniä, useasti tulee ehdollista vankeutta eli ei mitään. Lisäksi narkkarin päätä silitetään ja voivotellaan. Hoitopaikathan maassamme ovat todella kiven alla. Voidaankin leikitellä ajatuksella että rahoittaisin opintoni tekemällä ns. auto- ja kellarikomerokeikkoja, tällöinhän yhteiskunta saisi menetyksensä takaisin myöhemmin verorahojen muodossa mitä huumenarkomaanien keikat eivät edes pitkällä tähtäimellä aikaan saa. Tosin opintoni olen rahoittanut opintolainalla koska opintotuella ei elä. Seuraavan opintolainan joudun tosin sijoittamaan entistä turvallisempaan autoon jotta pääsen sillä kouluun. Näillä narkomaaneilla kun on tapana ajella pillerihumaloissaan tuolla maamme teillä miten sattuu ja poliisin vähät välittäessä. Lisäksi autokantamme on niin vanhaa jotta liikenne on todellista uhkapeliä. Myös rattijuopot ovat yhteiskuntamme alinta kastia. Yhä useampi ajaa alle 0.5 promillen humalassa joten ehdottaisin että kaikkia joilla viisari värähtää alle tuon 0.5 promillen rangaistaisiin rikesakolla. Esimerkiksi 100 euroa olisi sopiva summa. Kortti lähtisi edelleen kun mennään yli 0.5 promillea. Tästä on pelkkää etua, valtion sakkotulot nousevat ja siitä saatavat rahat voidaan ohjata suoraan poliisien resurssien nostamiseen ja huume sekä rattijuoppovalvonnan tehostamiseen, joka puolestaan kasvattaa jälleen sakkotuloja. Pienessä maistissa ajaminen todennäköisesti laskee sakkojen pelossa ja liikenneturvallisuus paranee. Tämä lisäisi myöskin taksinkäyttöä hieman mikä tietää lisää rahaa verokassaan. Haluaisinkin tietää onko olemassa järkeviä mahdollisuuksia saada tällaista lakimuutosta tehtyä ehdotukseni pohjalta? Kunnioittaen
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Avoin kirje AKK:n Off Road lajiryhmälle | myllis | Tekniikka & Jutustelu | 121 | 20.08.2006 09:16 |
Kirje intistä | vah | Jokes | 4 | 01.03.2004 22:10 |