Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.05.2008, 22:05
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

HJ 61 suutinpaineet, muuttuuko esisuodattimella?


Eli tuossa on tulollaan käyttöön tuommoinen liikuteltava "Wanhanajan" maamoottoriyhdistelmä, johon olen asentanut HJ61:n moottorin, ja kun on vakaa aikomus pyörittää sitä melko suuria tuntimääriä kasviöljyllä, niin tätä käyttöä varten hommasin Suodatinjalan johon käy yleisin ja halvin perus-traktorifiltteri, meinasin esisuodattaa syöttöpumpulle menevää polttoainetta kaiken varalta jo ennen varsinaista suodatinta ettei vaan missään nimessä pääse kesken käyttöajon varsinainen filtteri liian tukkoiseksi tai suuttimiin asti mahdollisia roskia tms. mitä nyt esteröimättömässä polttoaineessa ja kannupolitiikalla pelatessa joskus saattaa ollakin liikenteessä.

Esisuodatus l. tuplavarmistus siis.

Esifiltteriksi aiotussa suodatinjalassa olisi myös kunnollinen vanhan ajan lasikuppi pohjassa, jonka kautta tilannetta on helpompi tarkkailla kuin tojotan läpinäkymättömän mustan alkuperäisfilterin, ja tuosta olisi helppo tarkkailla myös kupin pohjalle kertyvän veden määrää.


HJ61 kone, Muuttuvatko suutinpaineet miten helposti häiriöksi asti, Paluulinjathan noissa on, liekö siirtopumppu mitoitettu miten ylimääräistä painetta vastaan, miten herkästi nuo paineet muuttuvat jos muuttuvat? Mistä löytyy tojotan suutinpaineet helpoiten ja kannattaako niitä tässä tapauksessa ryhtyä metsästämään vai lykkäisiköhän tuon filsun lohkon kylkeen ja antaisi vaan mennä? Voiko hajota syöttöpumppu jos imuvastus kasvaa liian suureksi tai jotain.


Mitä moottoriöljyä olette käyttäneet luonnonöljyillä moottoria pyöritettäessä, dieselhän sotkee aina hieman polttoainetta moottoriöljyn sekaan? Entäs nuo kumitiivisteasiat luonnonöljyä käytettäsessä?

Traktoriväki etenkin, onko tietoa?



pakkeli, ystävä vai vihollinen?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.05.2008, 22:26
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Pitäskö sitä keittoa hieman esilämmittää, jos meinaa olla sakkeeta ?
Käytön aikanahan siin ois joku lämmönvaihin kova sana, jos junttais vastuksen siihen, ni vois esilämmäyttää ? Nää ku laittas viel enne suotimia.








<center> OLETKO TARJONNUT TUOPIN ?</center>
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.05.2008, 22:41
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus



Tuntematon mies täällä Savossa päin (en minä) pyöritti aikoinaan kesähelteellä jopa 123:mallin mesettiäkin käytetyllä muuntajaöljyllä, ja pyöri todella hyvin vaikka soppa oli ollut todella sakeaa verrattuna kasvipohjaiseen perusliemeen joten nyt kesällä ei pitäisi tulla ongelmia- tosin talvea varten olen tässä ohessa juuri tuota samaa asiaa mielessäni pyöritellyt. Esteröityä sen on ainakin kylmemmällä kelillä oltava, jollakin lisäaineilla tai prosessoinnilla ovat saaneet lähes kotioloissa kelvollisen pakkaskeston noihin kasviöljyihinkin, itse en ole päässyt vielä niin pitkälle.

Lämpöeristetty tankki ja 24v virroilla toimiva lämpövastus tosiaan voisi olla hyvä idea, mutta mitenkähän polttoainelinjaputket, ettei talvella sitten jämähdä eväs niihin? Ei ainakaan pohjan alla rungossa ja viimassa, kai.

Näitä on mietittävä, mutta nyt pitää mennä jo viimen paja siivoamaan etuakselin laiton jäljiltä, palataan










pakkeli, ystävä vai vihollinen?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.05.2008, 22:48
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.526
Perusasetus

Kupariputkea kiepille pakosarjan päälle ni eiköhän riitä esilämmitys?

Marko
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.05.2008, 07:26
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ei suutinpaine riipu mitenkään, mitä suodattimia on linjoissa. Vaikka imupuolta kuristaiskin, polttoaineen määrä pienenee,mutta suutinpaine pysyy. t pasik

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.05.2008, 08:24
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.732
Perusasetus

Jos sulla on mylly jossain maamoottorikäytössä, niin laita tankki koneen päälle. Tai jäähdyttimeltä lisälämmitysputki tankin läpi ja siihen kolmitie -venttiilillä lämmityksen poiskytkentä mahdollisuus. Aina kun kone käy, niin lämpöä riittää.

Teet talvea varten tuplapolttoaine version, jossa vanhojen petrooli saabien ja talbottien tapaan käynnistys ja sammutus tapahtuu puhtaalla aineella. Sillä varmistetaan uudelleenkäynnistys vaihtelevalaatuisella aineella pitkänkin seisotuksen jälkeen.

www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 07:34 (GMT +2).