Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.03.2008, 12:28
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

puhallushiekkakokemuksia


Kokeilin eilen kahta eri laatua olevaa puhallushiekkaa. Kumpikin säkki oli haettu Lahden K-Raudasta. Raekoko oli hienommassa hiekassa 0,2-1 mm ja karkeammassa 1-2 mm.

Ilmaa riitti sähkökompurasta tuollaisen kypärän ilmojen lisäksi 1,5 kuutiota puhalluspöntölle ja suuttimena oli 140 millin pituinen 5 millinen boorikarbidi venturisuutin.

Koekaniinina oli vanhasta Ladasta peräkärryyn otetut vanteet ja kottikärry. Hienompi hiekka tuntui irroittavan paremmin ruostetta ja karkeampi repi puolestaan maalia irti aika hyvin vaikka vähän kauempaakin puhaltelisi. Hieno hiekka pöllytti enemmän. Paras teho tuntui olevan jos oli sekoitettu sekä hienoa, että karkeaa hiekkaa.

Karkeampi hiekka sai aikaan aika rosoisen puhallusjäljen. En kerinnyt hirveästi testailemaan kun hengitysilmaletkun suodatinyksikkö jäätyi, niin homma loppui siihen. Positiivista kokemuksessa oli, että aika pienellä ilmamäärällä pystyi vanteita putsailemaan.

Minkäslaisia kokemuksia muilla? Mites kvartsihiekka vaikuttaa tehoon luonnonhiekkaan nähden ja minkäslaisella raekoolla tuollaiset vanteet puhdistuu parhaiten?

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 16:48 (GMT +2).