![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() puhallushiekkakokemuksiaKokeilin eilen kahta eri laatua olevaa puhallushiekkaa. Kumpikin säkki oli haettu Lahden K-Raudasta. Raekoko oli hienommassa hiekassa 0,2-1 mm ja karkeammassa 1-2 mm. Ilmaa riitti sähkökompurasta tuollaisen kypärän ilmojen lisäksi 1,5 kuutiota puhalluspöntölle ja suuttimena oli 140 millin pituinen 5 millinen boorikarbidi venturisuutin. Koekaniinina oli vanhasta Ladasta peräkärryyn otetut vanteet ja kottikärry. Hienompi hiekka tuntui irroittavan paremmin ruostetta ja karkeampi repi puolestaan maalia irti aika hyvin vaikka vähän kauempaakin puhaltelisi. Hieno hiekka pöllytti enemmän. Paras teho tuntui olevan jos oli sekoitettu sekä hienoa, että karkeaa hiekkaa. Karkeampi hiekka sai aikaan aika rosoisen puhallusjäljen. En kerinnyt hirveästi testailemaan kun hengitysilmaletkun suodatinyksikkö jäätyi, niin homma loppui siihen. Positiivista kokemuksessa oli, että aika pienellä ilmamäärällä pystyi vanteita putsailemaan. Minkäslaisia kokemuksia muilla? Mites kvartsihiekka vaikuttaa tehoon luonnonhiekkaan nähden ja minkäslaisella raekoolla tuollaiset vanteet puhdistuu parhaiten? Note! This message was posted anonymously!
|