Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.02.2008, 02:00
Raideri:n Avatar
Raideri Raideri ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.08.07
Sijainti: Kauttua, Finland.
Viestit: 19
Perusasetus

Roverin neliveto?


Mulla on tällainen mielikuva Roveristani: etuakselilla lukoton tasauspyörästö, jakovaihteisto ns.kova eli ei tasauspyörästöä (ainakin käyttöohjekirjan mukaan pitäisi jakaa voimaa samalla nopeudella eteen ja taakse) ja taka-akselilla lukko (jonkinlainen).

1. Sain ajettua Roverini kiinni sillätavalla että jäi ristiriipuntaan. Mulla on ollut semmonen mielikuva että taka-akselilla olisi jonkinvaltakunnan lukko, eli ei ristiriipunnan pitäisi olla mikään ongelma, vai onko sittenkin? Takavedolla ajettaessa paksuhkossa lumessa ei tahdo kääntyä etu- eikä takaperin, olen aina kuvitellut että lukko aiheuttaisi tämän ominaisuuden.

2. Ajoin vinoa kalliota pitkin metsässä jolloin keveämmänpuolen etupyörä alkoi sutimaan. Voiko voima hävitä yhdenpuolen etupyörästä savuna ilmaan? Kaikenjärjen mukaan eteen tulevan kardaanin pitäisi pyöriä samalla nopeudella kuin taakse menevän.

Voisiko arvoisa raati hieman valaista?




Range Rover 3,5EFI -86
Volvo 460 1,9TD -96
Opel Omega 2,0DTI -00

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
cedricistä neliveto Maasturiprojektit 5 13.11.2007 21:03
O/V Neliveto M: 305+350 ja 350+700 Watti O/M/V Ajoneuvot 15 20.08.2007 20:33
O: HJ:hin neliveto ZTR O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 16.07.2007 00:25
M: hjn neliveto kytkentäventtiilit Jörmelö O/M/V Muut 0 22.09.2005 20:17
O: Neliveto pick-up Peltonen O/M/V Muut 0 22.07.2003 21:22


Sivu luotu: 23:25 (GMT +2).