![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() ...... Edited by - Intiaani_Chief on 29/06/2004 00:38:34
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
etuina ettei tarvi roiskesuojia
pitäis voida muuttaa vaaditaa ainakin neliveto ja taka lukko Patrolli on kehumatta paras. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Roiskesuojasäännöt ovat yhtenäiset kaikille autoille, ajoneuvot erikseen. Niistä on toisessa threadissa. Takalukkoa ei tarvita missään maastoautossa. Vähintään yksi kytkettävä tasauspyörästön lukko vaaditaan, millä tarkoitetaan keskitasauspyörästöä (jos on) tai kytkettäessä yleisesti neliveto päälle, voima jakautuu 50/50 eteen taakse. Vaatimukset maastopaketti/henkilöautoksi ovat jossain netissä, muistaakseni niihin liittyi vähimmäis maavara, lähestymis/poistumiskulmat jne. ja vuosimallista riippuen voiman ulosotto. Hyötyä on... saa korottaa enemmän? muuta? -74 Range, 215cid V8 #4x4@ircnet |
#4
|
||||
|
||||
![]()
voi korottaa 50mm enemmän maastopakketti autoa
"näin se homma etenee" |
#5
|
|||
|
|||
![]()
mun bj40 henkilöauto otteessa lukee.
verovapaus:autoverosta vapaa nelipyörävetoisena kytkimin varustettuna. erikois ehdot:voimansiirtolaittein. eli onko toi voimansiirto tehnyt joskus sen verovapauden autoon,mitens se nykyään on saako enää verovapauksia. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Valitettavasti autovero ja ajoneuvovero ovat kaksi eri asiaa, autovero maksetaan auton "arvosta" ja ajoveuvovero on vuotuinen auton omistamisesta johtuva vero. Eli en tiedä mitä tapahtuisi jos esim. jostain syystä muuttaisi BJ:n takavetoiseksi, tulisiko autovero vuosikymmenten takaa ja veisi perikatoon?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
joo toihan tässä itseäkkin ihmetytti kun tota otetta ekan kerran luki luulin että autovero on aina maksettu jos ei ole rekistöröity pakuksi.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Oikeastaan jos pto puuttuu vanhemmasta maasturista, katsotaan se henkilöautoksi ja hirmuinen vero tulee jälkikäteen..
-74 Range, 215cid V8 #4x4@ircnet |
#9
|
|||
|
|||
![]()
mikä on pto? ei sano mulle ainakaan äkikseltään yhtään mitään.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-Pajerolla metsään ja Zetorilla pois- ![]() Edited by - kharju on 30/05/2004 08:35:57 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Lakiteksti sanoo (mukailtuna):
Kokonaismassaltaan yli 2000 kg:n N1-luokan auto eli pakettiauto katsotaan maastoautoksi jos se on jokapyörävetoinen. Ei muita vaatimuksia. Alle 2000 kg:n kokonaispainoisia pakettiautoja koskevat maavara- ja kulmaehdot ja mäennousukykyvaatimukset, mutta eipä montaa "oikeata maasturia" ole alle 2000 kg:n kokonaispainoista. Henkilömaastureita koskevat aina nuo tiukemmat ehdot, mutta kyllä kaikki yhtään maasturin näköiset ne täyttävät. Citymaasturit nyt asia erikseen, niistä ei monet täytä ehtoja. Note! This message was posted anonymously! |