Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.05.2004, 18:07
Intiaani_Chief Intiaani_Chief ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 403
Perusasetus

...


...

Edited by - Intiaani_Chief on 29/06/2004 00:38:34

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.05.2004, 18:47
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.797
Perusasetus

etuina ettei tarvi roiskesuojia
pitäis voida muuttaa vaaditaa ainakin neliveto ja taka lukko

Patrolli on kehumatta paras.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.05.2004, 18:57
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
quote:etuina ettei tarvi roiskesuojia, pitäis voida muuttaa vaaditaa ainakin neliveto ja taka lukko
Nelivedosta olen samaa mieltä, muuten onkin höpöhöpöä.
Roiskesuojasäännöt ovat yhtenäiset kaikille autoille, ajoneuvot erikseen. Niistä on toisessa threadissa.
Takalukkoa ei tarvita missään maastoautossa. Vähintään yksi kytkettävä tasauspyörästön lukko vaaditaan, millä tarkoitetaan keskitasauspyörästöä (jos on) tai kytkettäessä yleisesti neliveto päälle, voima jakautuu 50/50 eteen taakse.

Vaatimukset maastopaketti/henkilöautoksi ovat jossain netissä, muistaakseni niihin liittyi vähimmäis maavara, lähestymis/poistumiskulmat jne. ja vuosimallista riippuen voiman ulosotto. Hyötyä on... saa korottaa enemmän? muuta?

-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.05.2004, 18:59
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

voi korottaa 50mm enemmän maastopakketti autoa

"näin se homma etenee"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.05.2004, 08:51
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

mun bj40 henkilöauto otteessa lukee.
verovapaus:autoverosta vapaa nelipyörävetoisena kytkimin varustettuna.
erikois ehdot:voimansiirtolaittein.
eli onko toi voimansiirto tehnyt joskus sen verovapauden autoon,mitens se nykyään on saako enää verovapauksia.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.05.2004, 09:56
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Valitettavasti autovero ja ajoneuvovero ovat kaksi eri asiaa, autovero maksetaan auton "arvosta" ja ajoveuvovero on vuotuinen auton omistamisesta johtuva vero. Eli en tiedä mitä tapahtuisi jos esim. jostain syystä muuttaisi BJ:n takavetoiseksi, tulisiko autovero vuosikymmenten takaa ja veisi perikatoon?

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.05.2004, 11:43
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

joo toihan tässä itseäkkin ihmetytti kun tota otetta ekan kerran luki luulin että autovero on aina maksettu jos ei ole rekistöröity pakuksi.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.05.2004, 12:37
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Oikeastaan jos pto puuttuu vanhemmasta maasturista, katsotaan se henkilöautoksi ja hirmuinen vero tulee jälkikäteen..

-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.05.2004, 01:09
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

mikä on pto? ei sano mulle ainakaan äkikseltään yhtään mitään.

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.05.2004, 07:33
kharju:n Avatar
kharju kharju ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.10.03
Sijainti: Kauhava, Finland.
Viestit: 560
Perusasetus

Lainaus:
quote:
mikä on pto? ei sano mulle ainakaan äkikseltään yhtään mitään.

Power Take Out tai jotain tollasta elikkäs voiman ulosotto, käytetään mm. pyörittämään mekaanista vinssiä ynnämuita vastaavia härveleitä...

-Pajerolla metsään ja Zetorilla pois-

Edited by - kharju on 30/05/2004 08:35:57
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.05.2004, 10:44
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lakiteksti sanoo (mukailtuna):

Kokonaismassaltaan yli 2000 kg:n N1-luokan auto eli pakettiauto katsotaan maastoautoksi jos se on jokapyörävetoinen. Ei muita vaatimuksia.

Alle 2000 kg:n kokonaispainoisia pakettiautoja koskevat maavara- ja kulmaehdot ja mäennousukykyvaatimukset, mutta eipä montaa "oikeata maasturia" ole alle 2000 kg:n kokonaispainoista. Henkilömaastureita koskevat aina nuo tiukemmat ehdot, mutta kyllä kaikki yhtään maasturin näköiset ne täyttävät. Citymaasturit nyt asia erikseen, niistä ei monet täytä ehtoja.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 18:55 (GMT +2).