Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Vuosimallit 1984-1996
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.12.2002, 12:10
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tankkiongelma, -85 Vette


Hirvee ongelma, syksyllä kypsähti bensamittari,anturi ilmeisesti vialla ja heti perään lommahti tankki, paineentasaus ei toiminu...
No anturin saa varmaan kaupasta, mutta lommahtamisen korjaus vaatii mielikuvitusta, siitä päältä täyttöaukon kohdalta on rutussa eli täyttöaukko on ikäänkuin nyökähtänyt alaspäin vinoon.

Irrotin täyttöaukon ruuveistaan mutta osat ei tuu ulos vetämällä, onko joku kiinnitys alapäässä vai miten ne saa ulos???



Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2003, 14:56
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus


Terve!
Molemmat viat ovat kytköksissä toisiinsa...
Epäilen että aktiivihiilisuodattimesi on tukossa ja siksi tankissa alipainetta->
tankki menee lyttyyn ja rikkoo pumppu/p-a määrämittarin.
koko pumppu/anturi härdelli pitäisi lähteä helposti ulos kunhan kaikki letkut ja ruuvit on irroitettu.
Aktiivihiilisuodatin on se musta pallo vasemman eturenkaan edessä.

Jussi

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2003, 09:34
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

12 h meni ekakertalaiselta kun purin tankin pois, paineilmalla lommautin takaisin, kohta pelittää...no putket ja suotimet on tutkittava ja availtava

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.01.2003, 18:28
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Selvisipä..meinas tulla erimielisyys ameriikan insinöörin kanssa. Tankista hiilisuodattimeen menevässä putkessa on suodattimen vieressä alipaineohjattu venttiili. Tätä venttiiliä ei ole ohjekirjassakaan. venttiili otta alipaineohjauksen ilmamittarin alta ja sama ohjaus menee suodattimen päällä olevaan venttiiliin. No nythän käy niin että tankin linja päästää aina ulos mutta sisään vain kun kone käy, eli kun tankkiin on höyrystynyt bensaa ja ajaa sen viileään niin lauhtumisen takia tankkiin tulee alipaine ja kun täyttöilmaa ei tule niin rusinaksihan se tankki menee.
Poistin ventiilin ja tulppasin ohjauslinjan. Nyt alipaine ja ylipaine pääsee purkautumaan myös auton seisoessa.Kannattaa poistaa tuo venttiili jos haluu välttää tankkiremontin!!!
Jukka

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.01.2003, 20:53
Janne Janne ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.03.02
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 58
Perusasetus

Tuntuisi, että tuo venttiili on ollut väärin päin tai viallinen. Sen tarkoitushan on juuri estää bensahöyryjen pääseminen tankista kanisteriin koneen ollessa sammutettuna, mutta kuitenkin päästää ilmaa tankkiin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.01.2003, 11:06
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

mutta liikennehän pitää putkessa pelatakin molempiin suuntiin myös kun auto seisoo.Kuumassa höyrynpainen kasvaa ja kun se kylmässä pienene pitää ilmaa päästä sisään. Testasin venttiilin toiminnan ja kykentäsuunta oli "oikein". Höry on kummaa..paine pullauttaa ja alipainen imaisee...

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.01.2003, 12:02
Janne Janne ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.03.02
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 58
Perusasetus

Joo, se venttiili päästää läpi, kun paine nousee yli 5kPa:n.
Alipainetapauksesssa korvausilma tulee aktiivihiilipöntön pohjan kautta, joten kannattaa tarkistaa, ettei suodatin ole tukossa. Jos se venttiili toimii oikein, niin silloin vika ei ole siinä eikä sitä tavitse poistaa. Ja oletkin jo varmaan tarkistanut, ettei putki ole tukossa. Mielestäni ei ole oikea tapa "korjata" ongelmia poistamalla osia, jotka on järjestelmään suunniteltu.







Edited by - Janne on 05/01/2003 15:22:55
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.01.2003, 20:22
esapee esapee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 16
Perusasetus

Mielenkiintoista keskustelua ja tietoa! Noita vasemman keulan letkuja ja pönttöjä olen joskus ihmetellyt, onneksi ei niiden toiminnassa ole ollut ongelmia. Olen ymmärtänyt, että aktiivihiilisuodin on se musta purkki mustan pallon takapuolella. Vaan mikä on se musta pallo, konemuovin alle kurkistelijat sitä aina kysyy. Olen sanonut sen olevan alipaineakku mm. ilmastointilaitteen säätimiä varten. Olenko yhtään oikeassa?

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.01.2003, 22:27
Janne Janne ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.03.02
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 58
Perusasetus

Oikeassa olet.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.01.2003, 11:43
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Service Bulletin Number: 86C26
Bulletin Sequence Number: 016
Aiheeseen liittyen -86 mallin omistajille:

Date of Bulletin: 9004
NHTSA Item Number: SB013521
Make: CHEVROLET
Model: CORVETTE
Year: 1986
Component: FUEL:FUEL TANK ASSEMBLY:TANK
Summary: PRODUCT CAMPAIGN 86C26 FUEL TANK PRESSURE CONTROL VALVE-GM DETERMINED CERTAIN 1986 CORVETTES W/5.7L ENGINES (CALIFORNIA ONLY) MAY EXPERIENCE INOPERATIVE FUEL TA NK PRESSURE CONTROL VALVE (P/N 17087240) ON ALL INVOLVED VEHICLES WILL BE REPLAC ED-ALL CHEVROLET SERVICE MANAGERS CE



Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.01.2003, 11:51
Janne Janne ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.03.02
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 58
Perusasetus

Edellinen tuli multa vahingossa anonyyminä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.02.2003, 11:23
ToniH:n Avatar
ToniH ToniH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 174
Perusasetus

Moi,

Mulla on kaiketi nyt tämä sama ongelma. Kun menin tankkaamaan huomasin, että bensantäyttöreikä oli siirtynyt noin 2-3 cm taaksepäin. Kokeilin painaa sitä josko se putki olisi löystynyt tankista. Putki kyllä liikkui vähän oikeaan suuntaan mutta on täysin jäykkä eikä mitenkään lonksu. Tässä vaiheessa tuli tämä keskustelu mieleen ja rupesi tulemaan pelko hanuriin josko minunkin tankkini on ottanut siipeensä ylipaineen takia tms...kun lähdin ajamaan niin bensamittari näyttää tyhjää...voi helvetin helvetti...

Tarttis varmaan kaivaa se putki pumppuineen ja antureineen pihalle ja todeta tilanne tarkemmin.

Oiskohan tossa voinut käydä näin: mun auto oli viikko sitten koko päivän lämpimässä tallissa, ekan kerran tänä talvena. Ehkä tuolloin tankissa oleva jää pääsi sulamaan ja siitä tuonne paineentasausputkeen/letkuun. Kun sitten ajelin taas pakkasella niin ko. letku jäätyi umpeen tai venttiili jäätyi auki ja paineet ylös/alas? Mitäs veikkaatte?

Mitkä ovat minun pahimmat riskini jos en korjaa tuota heti vaan vasta myöhemmin kun on kakkosauto kunnossa? Meinaan, että voinko jäädä tielle (tankki rikki tms.) tai räjähtää tulipalloksi?

Toni

Vette '91
Kupla ´67
Kupla '00
Land Rover '66
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.02.2003, 16:46
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No johan on sullakin säkä...mulla se ventiili oli todella viallinen/väärän tyyppinen, ei päästänyt sisään ilmaa seisoessa ja pois otin, vaikka luonnonsuojelua ymmärrän en silti riskeeraa tankkia, menköön joskus vähän bensahöyryjä maailmalle... No kokemuksen mukaan on helvetin v-mäinen homma korjata, oikasu kyllä onnistuu parhaiten jos painat vettä tankkiin painella vähän kerrallaan, tietysti tehtävä tarpellinen laippa aukkoon. Paineilmalla onnistui mulla mutta nesteellä oikasu onnistuu paremmin ja vaatii jotain viimeistelyä ilmeisesti, itse oikasin loput rutut puuseppäpuristimien ja laudanpalojen avulla, tuli oikeen siisti.
Jos menis mulla uudestaan niin yrittäisin oikasta paikallaan, jos vaan saa sen mittari-pumppuhärdelin pois.Paikallaan oikasu antais varmaan vaan 70-80%sen tulokse, mutta sillä tempullakin pääsee eteenpäin.
Ja sithän vois yrittää vippaskonstia, että tekee siihen aukoon vinon sovituslaipan millä saa oikastua härdelin...
Jussi

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.02.2003, 22:53
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Taidan tehdä kaverin kanssa pähkäiltyäni niin, että menen ja katon onko putki ja letkut tukossa, toimiiko venttiili jne. Jos eivät pelaa enkä tähän hätään saa auki niin korvaan hetkeksi koko homman pitkällä letkulla jonka vedän sinne pönikän lähelle kiinni. Olkoon hetken ilman venttiiliä. Bensamittari ei toimi mutta ei voi mitään, ajelen tripin kanssa ja pidän senverra täynnä jottei lopu.

Olen availlut tota korkkia varmuuden vuoksi kerran pari päivässä ja suhinat ovat olleet normaalit. Silloin kun huomasin ton ongelman niin suhisi kuin pölyimuri...

On käyttöauton hankinta alla parhaillaan joten joudan korjaamaan kunnolla vasta kun se on selvä. Katselin kesällä, että mulla oli muutenkin pieni reikä siellä pohjassa, jonka paikkasin, joten taitaa mennä koko tankki vaihtoon

Toni

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 06.02.2003, 12:44
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Minä kyllä porasin heti pienen reiän korkkiin kun huomasin tään ongelman, ei siitä millin reiästä mitään haittaa oo, sen voi myöhemmin paikata. Saabin korkki muuten käy Vetteen...mulla oli yks vanha Saabin korkki..voisin sen sulle lähettää ihan osanottona
Jussi-Jukka
(mulla nää nimetkin sekoilee, vissiin joku venttiili tuolla yläpäässä lyö löysää

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 06.02.2003, 21:11
ToniH:n Avatar
ToniH ToniH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 174
Perusasetus

Kiitti vaan mutta mulla on parikin Vetten korkkia: orkkis ja lukittava. Eiköhän niistä jomman kumman venttiili pelaa...tai eikai se haittais jos siihen tosiaan pistäs vielä extra reiän - olis ainakin helppo ensiapu

Toni

Vette '91
Kupla ´67
Kupla '00
Land Rover '66
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 07.02.2003, 09:00
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No voi pojat, 85 vetessä kuuluu korvausilma tankkiin tulla tankin korkin kautta, joka on tankkiin päin huohottava. Konehuoneessa oleva alipaineohjattu venttiili, joka on tankki-hiilisuodatin välillä, laskee painetta koneen ollessa käynnissä tankkiin päin (alipaine ohjaus), ja tankista ulospäin joka tilanteessa. Kun katsot ja imet tankin bensiinikorkin alapinnassa olevista reijistä, pitää ilman kulkea sisään.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
68 vette Fisu Vuosimallit 1968-1982 13 07.12.2004 12:13
vette -90 Vuosimallit 1984-1996 3 15.09.2003 20:24
Vette -88 Vuosimallit 1984-1996 4 03.05.2003 17:53
vette vm. 78-83??? Vuosimallit 1968-1982 0 02.12.2002 22:16
Vette-84 Vettemancf Vuosimallit 1984-1996 0 08.02.2002 19:21


Sivu luotu: 18:21 (GMT +2).