![]() |
![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Tankkiongelma, -85 VetteHirvee ongelma, syksyllä kypsähti bensamittari,anturi ilmeisesti vialla ja heti perään lommahti tankki, paineentasaus ei toiminu... No anturin saa varmaan kaupasta, mutta lommahtamisen korjaus vaatii mielikuvitusta, siitä päältä täyttöaukon kohdalta on rutussa eli täyttöaukko on ikäänkuin nyökähtänyt alaspäin vinoon. Irrotin täyttöaukon ruuveistaan mutta osat ei tuu ulos vetämällä, onko joku kiinnitys alapäässä vai miten ne saa ulos??? Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Terve! Molemmat viat ovat kytköksissä toisiinsa... Epäilen että aktiivihiilisuodattimesi on tukossa ja siksi tankissa alipainetta-> tankki menee lyttyyn ja rikkoo pumppu/p-a määrämittarin. koko pumppu/anturi härdelli pitäisi lähteä helposti ulos kunhan kaikki letkut ja ruuvit on irroitettu. Aktiivihiilisuodatin on se musta pallo vasemman eturenkaan edessä. Jussi Note! This message was posted anonymously! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
12 h meni ekakertalaiselta kun purin tankin pois, paineilmalla lommautin takaisin, kohta pelittää...no putket ja suotimet on tutkittava ja availtava
Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Selvisipä..meinas tulla erimielisyys ameriikan insinöörin kanssa. Tankista hiilisuodattimeen menevässä putkessa on suodattimen vieressä alipaineohjattu venttiili. Tätä venttiiliä ei ole ohjekirjassakaan. venttiili otta alipaineohjauksen ilmamittarin alta ja sama ohjaus menee suodattimen päällä olevaan venttiiliin. No nythän käy niin että tankin linja päästää aina ulos mutta sisään vain kun kone käy, eli kun tankkiin on höyrystynyt bensaa ja ajaa sen viileään niin lauhtumisen takia tankkiin tulee alipaine ja kun täyttöilmaa ei tule niin rusinaksihan se tankki menee.
Poistin ventiilin ja tulppasin ohjauslinjan. Nyt alipaine ja ylipaine pääsee purkautumaan myös auton seisoessa.Kannattaa poistaa tuo venttiili jos haluu välttää tankkiremontin!!! Jukka Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuntuisi, että tuo venttiili on ollut väärin päin tai viallinen. Sen tarkoitushan on juuri estää bensahöyryjen pääseminen tankista kanisteriin koneen ollessa sammutettuna, mutta kuitenkin päästää ilmaa tankkiin.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
mutta liikennehän pitää putkessa pelatakin molempiin suuntiin myös kun auto seisoo.Kuumassa höyrynpainen kasvaa ja kun se kylmässä pienene pitää ilmaa päästä sisään. Testasin venttiilin toiminnan ja kykentäsuunta oli "oikein". Höry on kummaa..paine pullauttaa ja alipainen imaisee...
Note! This message was posted anonymously! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Joo, se venttiili päästää läpi, kun paine nousee yli 5kPa:n.
Alipainetapauksesssa korvausilma tulee aktiivihiilipöntön pohjan kautta, joten kannattaa tarkistaa, ettei suodatin ole tukossa. Jos se venttiili toimii oikein, niin silloin vika ei ole siinä eikä sitä tavitse poistaa. Ja oletkin jo varmaan tarkistanut, ettei putki ole tukossa. Mielestäni ei ole oikea tapa "korjata" ongelmia poistamalla osia, jotka on järjestelmään suunniteltu. Edited by - Janne on 05/01/2003 15:22:55 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mielenkiintoista keskustelua ja tietoa! Noita vasemman keulan letkuja ja pönttöjä olen joskus ihmetellyt, onneksi ei niiden toiminnassa ole ollut ongelmia. Olen ymmärtänyt, että aktiivihiilisuodin on se musta purkki mustan pallon takapuolella. Vaan mikä on se musta pallo, konemuovin alle kurkistelijat sitä aina kysyy. Olen sanonut sen olevan alipaineakku mm. ilmastointilaitteen säätimiä varten. Olenko yhtään oikeassa?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Oikeassa olet.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Service Bulletin Number: 86C26
Bulletin Sequence Number: 016 Aiheeseen liittyen -86 mallin omistajille: Date of Bulletin: 9004 NHTSA Item Number: SB013521 Make: CHEVROLET Model: CORVETTE Year: 1986 Component: FUEL:FUEL TANK ASSEMBLY:TANK Summary: PRODUCT CAMPAIGN 86C26 FUEL TANK PRESSURE CONTROL VALVE-GM DETERMINED CERTAIN 1986 CORVETTES W/5.7L ENGINES (CALIFORNIA ONLY) MAY EXPERIENCE INOPERATIVE FUEL TA NK PRESSURE CONTROL VALVE (P/N 17087240) ON ALL INVOLVED VEHICLES WILL BE REPLAC ED-ALL CHEVROLET SERVICE MANAGERS CE Note! This message was posted anonymously! |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Edellinen tuli multa vahingossa anonyyminä.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Moi,
Mulla on kaiketi nyt tämä sama ongelma. Kun menin tankkaamaan huomasin, että bensantäyttöreikä oli siirtynyt noin 2-3 cm taaksepäin. Kokeilin painaa sitä josko se putki olisi löystynyt tankista. Putki kyllä liikkui vähän oikeaan suuntaan mutta on täysin jäykkä eikä mitenkään lonksu. Tässä vaiheessa tuli tämä keskustelu mieleen ja rupesi tulemaan pelko hanuriin josko minunkin tankkini on ottanut siipeensä ylipaineen takia tms...kun lähdin ajamaan niin bensamittari näyttää tyhjää...voi helvetin helvetti... ![]() Tarttis varmaan kaivaa se putki pumppuineen ja antureineen pihalle ja todeta tilanne tarkemmin. Oiskohan tossa voinut käydä näin: mun auto oli viikko sitten koko päivän lämpimässä tallissa, ekan kerran tänä talvena. Ehkä tuolloin tankissa oleva jää pääsi sulamaan ja siitä tuonne paineentasausputkeen/letkuun. Kun sitten ajelin taas pakkasella niin ko. letku jäätyi umpeen tai venttiili jäätyi auki ja paineet ylös/alas? Mitäs veikkaatte? Mitkä ovat minun pahimmat riskini jos en korjaa tuota heti vaan vasta myöhemmin kun on kakkosauto kunnossa? Meinaan, että voinko jäädä tielle (tankki rikki tms.) tai räjähtää tulipalloksi? ![]() Toni Vette '91 Kupla ´67 Kupla '00 Land Rover '66 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
No johan on sullakin säkä...mulla se ventiili oli todella viallinen/väärän tyyppinen, ei päästänyt sisään ilmaa seisoessa ja pois otin, vaikka luonnonsuojelua ymmärrän en silti riskeeraa tankkia, menköön joskus vähän bensahöyryjä maailmalle... No kokemuksen mukaan on helvetin v-mäinen homma korjata, oikasu kyllä onnistuu parhaiten jos painat vettä tankkiin painella vähän kerrallaan, tietysti tehtävä tarpellinen laippa aukkoon. Paineilmalla onnistui mulla mutta nesteellä oikasu onnistuu paremmin ja vaatii jotain viimeistelyä ilmeisesti, itse oikasin loput rutut puuseppäpuristimien ja laudanpalojen avulla, tuli oikeen siisti.
Jos menis mulla uudestaan niin yrittäisin oikasta paikallaan, jos vaan saa sen mittari-pumppuhärdelin pois.Paikallaan oikasu antais varmaan vaan 70-80%sen tulokse, mutta sillä tempullakin pääsee eteenpäin. Ja sithän vois yrittää vippaskonstia, että tekee siihen aukoon vinon sovituslaipan millä saa oikastua härdelin... Jussi Note! This message was posted anonymously! |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Taidan tehdä kaverin kanssa pähkäiltyäni niin, että menen ja katon onko putki ja letkut tukossa, toimiiko venttiili jne. Jos eivät pelaa enkä tähän hätään saa auki niin korvaan hetkeksi koko homman pitkällä letkulla jonka vedän sinne pönikän lähelle kiinni. Olkoon hetken ilman venttiiliä. Bensamittari ei toimi mutta ei voi mitään, ajelen tripin kanssa ja pidän senverra täynnä jottei lopu.
Olen availlut tota korkkia varmuuden vuoksi kerran pari päivässä ja suhinat ovat olleet normaalit. Silloin kun huomasin ton ongelman niin suhisi kuin pölyimuri... On käyttöauton hankinta alla parhaillaan joten joudan korjaamaan kunnolla vasta kun se on selvä. Katselin kesällä, että mulla oli muutenkin pieni reikä siellä pohjassa, jonka paikkasin, joten taitaa mennä koko tankki vaihtoon ![]() Toni Note! This message was posted anonymously! |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Minä kyllä porasin heti pienen reiän korkkiin kun huomasin tään ongelman, ei siitä millin reiästä mitään haittaa oo, sen voi myöhemmin paikata. Saabin korkki muuten käy Vetteen...mulla oli yks vanha Saabin korkki..voisin sen sulle lähettää ihan osanottona
![]() Jussi-Jukka (mulla nää nimetkin sekoilee, vissiin joku venttiili tuolla yläpäässä lyö löysää ![]() Note! This message was posted anonymously! |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Kiitti vaan
![]() ![]() Toni Vette '91 Kupla ´67 Kupla '00 Land Rover '66 |
#17
|
|||
|
|||
![]()
No voi pojat, 85 vetessä kuuluu korvausilma tankkiin tulla tankin korkin kautta, joka on tankkiin päin huohottava. Konehuoneessa oleva alipaineohjattu venttiili, joka on tankki-hiilisuodatin välillä, laskee painetta koneen ollessa käynnissä tankkiin päin (alipaine ohjaus), ja tankista ulospäin joka tilanteessa. Kun katsot ja imet tankin bensiinikorkin alapinnassa olevista reijistä, pitää ilman kulkea sisään.
Note! This message was posted anonymously! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
68 vette | Fisu | Vuosimallit 1968-1982 | 13 | 07.12.2004 12:13 |
vette -90 | Vuosimallit 1984-1996 | 3 | 15.09.2003 20:24 | |
Vette -88 | Vuosimallit 1984-1996 | 4 | 03.05.2003 17:53 | |
vette vm. 78-83??? | Vuosimallit 1968-1982 | 0 | 02.12.2002 22:16 | |
Vette-84 | Vettemancf | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 08.02.2002 19:21 |