![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Koneen keittolämpötilaOnko tietoa tai hyviä arvioita missä lämpötilassa bensakone (sierran painekorkki) keittää? Tai missä menee ns punaraja normaalin ja vaarallisen välillä..? ************** Jussi ja Suzuki
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Siis kysyt varmaan avautumis painetta.
Normi korkkeja katsellut paineet 0.5-0.8. Termarit kesällä 87,talvella 92 Kopastu ,Motonetista JÄÄHDYTTIMEN KORKKI FORD SIERRA Pitää jäähdyttimen paineen oikeana Sierra 82--85 (90° lukitus). . . . . . . . . . . . . . . . 30-7452 4.20 ??? Sierra 86--92 Paisuntasäiliön kierrekorkki. . . . . . . . . 30-7457 4.90 ??? -------------------------------------------------------------------------------- OFF-THE-ROAD USE ONLY.IT IS NOT EQUIPPED OR APPROVED FOR OPERATION ON PUBLIC STREETS,ROAD OR HIGHWAYS. Edited by - Bruno on 29/10/2007 13:04:08 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
En vaan käytännön lämpötiloja minkä yli ei kannata mennä. Teoriassa lasketut arvot ei yleensä offroadissa pidä paikkaansa
![]() ************** Jussi ja Suzuki |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä mää jo satasen paikkeilla alkasin huolestua. Ei se vajaa barin paine niin paljoa vaikuta, että sen varaan paljoa laskisin.
____________________________________ "Japsit tekee maasturit, Jenkit niihin renkaat" - eskimo OffRoad Kainuu ry. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Bruno on tässä nyt ihan oikeassa. Mitä kovempi paine systeemissä on, sitä myöhemmin kone keittää. Sekä tiellä että offroadissa.
Sun vaan täytyy hakea painetta vastaava lämpötila, KVG. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Joo o. Teorian tiedän kyllä. En vaan viitsisi testimielessä keitellä konetta. Eli, odotellaan vielä lisää mielipiteitä punarajasta.
100, 105, 110, 115..? ************** Jussi ja Suzuki |
#7
|
|||
|
|||
![]()
110 laittasin punarajaksi, 120 alkaa keittämään
- Luigi |
#8
|
||||
|
||||
![]()
täältä kans ääni 110 ja punaraja 120. ja jäähdytysneste oikeana seoksena nostaa myös kiehumispistettä.
Edited by - tjl on 29/10/2007 16:41:56 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
ranskalaisissa usein törmännyt että normilämmöt ovat hyvinkin lähellä sataa joten niissä voisi kuvitella punarajan olevan jossain 115 tietämillä.. sierrasta ei hajuakaan...
------------------------- datsun patrol -83 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
1.1bar syylärin korkin avautumis paine ja 50/50 seoksella keittää noin 117C ja sitä kuumemmassa. Kokemusteni mukaan jos lämmöt on 110C niin voi ajaa eteenpäin muttakun pysähtyy niin lämmöt pomppaa ja rupeaa keittään vaikka pitäiskin kaasua vähän että propelli pyörii.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ-40 B koneen öljynpaineet? | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 30.11.2012 21:16 |
BJ-40 B koneen vesipumppu? | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 03.10.2007 14:13 |
O: 2l-t koneen kansi.... | Matula | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 12.08.2007 18:59 |
LJ:n koneen hinta | Mikko Virtanen | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.08.2006 22:21 |
GMC s15 koneen vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 11.02.2005 16:45 |