Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Yleiset
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Yleiset Tämä on Club Corvette of Finlandin yleinen keskustelupalsta. Palsta on jaettu vuosimalleittain. Tähän yleistä-osuuteen voi kysellä/vastailla muuta Vetteen ja kerhoon liittyvää.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.05.2004, 17:11
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Saastelaitteet


Olen ajatellut täksi kesäksi laittaa putkiston uusiksi ja samalla ehkä poistaa saastehässäkät autosta. Omani on -85 joten rekisteriotteessa ei ole turhia merkintöjä. Jos poistan saastelaitteet, niin onko sillä vaikutusta ajotietokoneen toimintaan vai pitääkö tehdä joitain muitakin muutoksia. Onko kellään kokemuksia vastaavasta operaatiosta ja minkä merkkisiä ja kokoisia peltisarjoja voisi suositella. Moottori on kohtuu vakio, eikä ole tarkoituskaan tehdä siitä mitään kierrosmoottoria vaan alaväännön säilyttäminen/lisääminen olisi tarkoitus.

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.05.2004, 09:56
MIC4-90 MIC4-90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 225
Perusasetus

Eli siis jos sinulla ei ole rekisteriotteessa merkintää katista tai vähäpäästöisyydestä niin ei muuta kuin turhat romut pois.

-Etukatit saa poistaa joka tapauksessa siis leikkaa irti ja korvaa suoralla putkella.

-Jos lukee että katalysaattori otteessa niin silloin pääkattia ei saa poistaa, mutta sen saa esimerkiksi avata.

Ei kattien poistot tai avaukset vaikuta ajotietokoneeseen. Itselläni on -90 ja siitä leikattiin juuri etukatit pois ja avattiin pääkatti. Uudet takapöntöt odottaa ensi talveen budjetin puolesta=) Hankin itse flowmasterit taakse ja kun kaikki nämä on tehty niin Finnvettessä sanottiin että pitäisi olla n.20heppaa lisää. Olivat kuulema penkittäneet kerran noilla muutoksilla.


-The Heartbeat of my Corvette is winning-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.05.2004, 09:10
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Pakosarjojen muutoksella vakiokoneeseen et saavuta muuta kuin rahanmenoa. Corvetten oma pakosarja virtaa riittävästi ja ylemmäksikin. Saastehimmelit voi purkaa ilman mitään säätötoiminpiteitä.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.05.2004, 15:24
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Onko 90-malliset Vetet jo merkitty rekisteriotteeseen vähäpäästöisiksi?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.05.2004, 18:39
MIC4-90 MIC4-90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 225
Perusasetus

Riippuu tilanteesta eli toisilla tuuria ja toisilla ei. Eli mulla on merkintä katalysaattori mut ei vähäpäästöisyydestä. Kai tämäkin on näitä outoja seikkoja eli toisilla katsastusmiehet on päättänyt valotkin erinlailla. Kaikenlaisia eroavaisuuksia löytyy.

-The Heartbeat of my Corvette is winning-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.05.2004, 15:40
Tron Tron ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.02.02
Sijainti: Järvenpää, Finland.
Viestit: 28
Perusasetus

Moro !

Itselläni 1985, jonka otteessa luki "katalysaattori, käytettävä lyijytöntä polttoainetta", laitoin tilalle suoran putken ilman kattia, ei edes kuoria. Monta vuotta hain leiman ilman mitään, kunnes eräs pilkuntarkka inssi huomas, et otteessa lukee, mut autossa kattia ei ole. No tehtiin muutoskatsastus, maksoi markka aikaan 150mk, niin nyt ei lue otteessa mitään.

Ja päästöistähän ei kunnossa oleva Corvette ole ikinä kiinni jäänyt. Joten veikkaan, et 1989 vuoden vetestä voi huoletta katin poistaa, ja tarvittaessa inssi vaatii tämän muutoskatsastuksen, siihen asti kovaa ajoa ja kulutukset pieniksi (minulla kulutus pieneni 1.5-2.0 l/100km) ja kyl se hengittää paremmin (ainakin kuski liikkuu)..

Jussi alias Tron..


Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.05.2004, 18:06
ZR1 ZR1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.02
Sijainti: .
Viestit: 220
Perusasetus

ZR1:sen tapauksessa ei kuulemma voi katteja poistaa/avata. Menee kuulemma hitusen yli saasterajoista. Sääli sinäänsä.
Toisaalta jotkut paremmin virtaavat katit voisi joskus vaihtaa, jos putkiston vaihto tulee ajankohtaiseksi. Vakio kattikaan ei liene tukossa, kun kone kiekuu 7000rpm tai karvan yli.


Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.05.2004, 09:14
MaKu MaKu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.01.03
Sijainti: Wallis and Futuna Islands.
Viestit: 33
Perusasetus

Taitaa -90 vetteissä pääsääntöisesti lukea se vain katalysaattori mutta ei vähäpäästöistä, kuten itsellänikin on. Käytin vetteni kuukausi sitten katsastuksessa ja vielä on kaikki alkuperäiset katalysaattorit kiinni (mutta toivottavastiu ei enää kauaa), kysyin katsastusmieheltä että miten kävisi jos rek.otteessa olisi tuo vähäpäästöisyyskin mainittu ja hän vastasi että auto olisi mennyt läpi niistäkin rajoista kevyesti, eli aika hyvin vielä tuo 14 vuotta vanha katti toimii.
~MaKu



Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Saastelaitteet Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 22 15.08.2004 21:27


Sivu luotu: 11:54 (GMT +2).