![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Millainen veneen ohjaus tämä on?En tiedä veneistä juuri mitään ja tällaista en ole ennen nähnyt, joten kysyn tietäjiltä. Näytti siltä että on turhan kova vaiva alkaa tästä tekemään peräprutkuun ohjausta,kun tossa veneessä on muutenkin tekemistä tarpeeksi. Jos jollain on kyseiselle värkille käyttöä,niin myyn tai vaihdan systeemin "normaaliin" perämoottorin ohjauslaitteeseen eli sellaiseen kaapeliohjaukseen vai mikä oikea nimi onkaan.
|
||||
|
||||
![]()
Varsin mielenkiintoinen systeemi
![]() Rumpu on molemmissa päissä, tuolla saa esim toisen ratin laitettua, jos on niin iso vene, että kaks pistettä tarvii. Mulla olis ylimääräinen ohjaushärpäke. Kävi lyhkäiseksi omaan veneeseen. On vieläpä hiukkasen rotevampi hammastankokeskiö, ei ihan perus peltirumpuvaijerihässäkkä. Kaapelin pituus on 260cm, sillä ohjattiin 150hp jettiä, että kestää kyllä. Toimii hyvin ja jouhevasti. Päässä 8mm kierre. Pää näkyy alla olevassa linkissä jotenkin. http://kuvablogi.com/nayta/610688/ -P- OFFROAD Kainuu ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ "Hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse. -Minä- ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|||
|
|||
![]()
Veikkaisin että tuo kääntösysteemi on jostain vanhemmasta sisäperä-vekottimesta. Uudemmissa sisäperä-vekottimissa käytetään hyrdaulista ohjausta ja kippi-systeemiä, oon kerran joutunut tutustumaan wanhempaan OMC-sisäkoneeseen missä kippi oli totettettu sähköllä enkä muista että koneessa olis ollenkaan ollut hyd-pumppua eli ohjauksen on ollut pakko olla jotenkin käsikäyttöinen.
www.4x4cup.com |
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on noita (OMC)sisäperiä ollut, eikä yhdessäkään varsinaisesti tuomoinen ollut ohjaus. Hydrauliikan etuna nykyään on sen putkiston asennuksen helppous vs kaapeli. Ei tarvii olla sitä suorahkoa linjaa kaapelille, vaan voi vetää mutkia putkiin
![]() Lainaus:
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ "Hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse. -Minä- ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ |
|
||||
|
||||
![]()
Se äijä joka tuon mulle tallille kiikutti,sanoi että hänellä se on ollut joskus perämoottoria kääntämässä. Mutta en kyllä usko että se siihen on tarkoitettu. Mulla on 20hp kone veneessä,mahtaako -P-.n kaapeli olla jo turhan roteva. Kerro kuitenkin vähän hinta suuntaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty M:OMC veneen ohjauslaite. | Micco | O/M/V Muut | 8 | 28.04.2011 16:47 |
Veneen sisäseinän materiaali + käsittely | Saimon | Chit-Chat | 2 | 28.05.2008 16:39 |
M: veneen lämmönvaihtimia | Laakiaasi | O/M/V Muut | 0 | 05.02.2008 16:17 |
Veneen motorisointia, ja ohjauslaite kysymys | Chit-Chat | 2 | 02.08.2007 07:27 | |
veneen vaihto vetteen... | aatu78 | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 23.06.2005 16:44 |