![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() hilux moottori täriseemikähän olis ln65 hilun koneessa vikana kun sen laittaa käyntiin niin se tärisee joutokäynnillä aivan vi**sti. tärinä jatkuu n.1200 rpm asti sitten se loppuu yht'äkkiä. eikä sen jälkeen tärise. ei edes maksi kaasutuksella. ei ole merkitystä onko kone lämmin tai kylmä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
katoppa onko se poikittaispalkki minkä päälllä jakis makaa kunnolla kiinni tai onko jakis kiinni siinä palkissa. itellä oli sama ongelma että täristi helvetisti pienillä kierroksilla, jakis ei ollut kunnolla kiinni ja täristi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
moottorin kumi tyynyt?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Savuttaako?Pätkiikö?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jos ei jostain syystä käy heti kaikilla?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
moottorin ja laatikon kannatinkumit on ehjät
eilen tossa huomasin että kun pitää sormea 1,2,4 ruiskutusputken päällä niin tuntuu semmonen tasanen hiljanen tykytys. mutta 3 putken kohalla se on aika voimakasta tykytystä. olisko suuttimessa jotain kakkaa? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
BJssä vähän samoja oireita. Tyhjäkäynnillä täris niin pirusti ja suutinputkista tuntu terävä kilkutus. Säädin venttiilit niin autto aika paljon. Seuraavaksi olisin alkanut suuttimia vaihtamaan.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Joo
Tossa pari kolme konetta purettuani ja analysoituani niin Näyttää olevan noissa 2l ja 2 LT masiinoissa niiden rullanostajien elämän kaari hieman lyhyt. Rullat jumahtaneet ja sen jälkeen alkaakin nokka-akselin sorvautuminen. Jonka jälkeen tapahtuu edellämainitun kaltaisia täristelyimiöitä kun venttiilit eivät enää oikein aukeile. Takohengityksenä voi säätää venttiilit mutta tarkistaisin ankarasti nostajien ja nokan kunnon kun kerran venttiilikopan nostaa pois. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
ok. täytyy kattoo noi venat seuraavaks.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
venttiilit tsekattu,kaikki oli ihan hyvin, ei tarvinnut edes säätää.
otin suutimet irti,täytyyy käyttää ne jossain diisselpajassa tarkastuksessa. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
tarkistappa onko tuulettimen viskossa paljon väljää!
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
suuttimet saatu takaisin,oli vuotanut kuulemmma aika reilusti,vaihettu uudet kärjet ja säädetty kohilleen.
tärinä on nyt ehkä aavistuksen pienentynyt. oliskohan toi rruiskutuspumppu seuraava tutkittava tapaus? |
#13
|
||||
|
||||
![]()
vauhti pyörän pultit löysällä???
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
ymmärsinkö oikein tämä ongelma on käynnistäessä ja loppuu kun auton on saanut käymään kunnolla? tuleeko pakoputkesta valkeaa savua? voisiko ongelma olla yksinkertaisesti ettei lähde kaikilla pyörimään kerralla? jostain pytystä puristukset kateissa ja ei lähde kylmänä kaikilla pyörimään? tai toimiiko hehkutus niinkuin pitää?
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Värinänvaimenninlimppu irti
kampiakselin päässä? Syö pikkuhiljaa kiilaa ja kiilauraa....
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
tuskin ne nyt löystyy.
Lainaus:
tärinä loppuu kun kierroksia nostaa vähän lähtee käyntiin kuin palmun alta hmm. täytyykin vilkasta Viimeksi muokannut suzka : 17.12.2008 08:45 |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Ootko tarkastanut saako mahdollisesti jostain ilmaa?
Ja hyvä konsti on laittaa läpinäkyvä letku väliin juuri ennen pumppua niin näkee meneekö ilmakuplia. En muuten mitään näistä nokilekoista ymmärrä mut juur selvis omasta passatista paha käyntihäiriö tuolla konstilla.No oireet oli vähän erilaiset,mut ellet vielä ole sitä vaihtoehtoa tarkistanut niin suosittelen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan hilux:in moottori | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 04.10.2008 20:21 |
suzuki tärisee | Ykä | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 21.04.2006 20:32 |
hilux moottori ja etuperä??? | hiluman | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 16.11.2005 07:50 |
Mersu tärisee.. | Tikru75 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 07.01.2005 13:19 |
Hojo tärisee 1100rpm | Homer | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.11.2004 20:53 |