![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Suojakaasun oikea virtaama?Eli mistäs löytyy infoo paljonko seoskaasun virtaama pitää olla? Vaikuttaako liika kaasu sauman huokosuuteen? Nättiä saumaa kyllä tulee, mutta ei toi kemppi 163s mikään paksunraudan kone ole.. Kyllä lähtee..
__________________
Broken Back Team #1 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ite hitsailen kotona teräsrakenteen jollain 8 - 12 l/min ja autopeltiä sit voi vedellä aina välillä vähän pienemmälläki vaikka jotain 6 l/min. Eipä liika kaasu oo koskaan aiheuttanut huokosia, vähentää vaan niitä. Töissä tulee hitsattua jollain +20 l/min syötöillä ku ei kuumalla viitti pitää hallin ovia auki ja tuuli meinaa aina välillä viedä kaasut mennessään. Mutta parhaiten kyllä kokeilemalla löytää noi. Ite oon aina pyrkiny siihen, että hitsaa mahdollisimman vähällä kaasulla, kun ei kuitenkaan mitään ihan halpaa ole.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
En ole mikään ammattihitsari mutta väitän, että liika kaasu ei ainakaan mitään haittaa. Jos on vetoinen/tuulinen paikka niin tarvii enemmän virtausta. Sen varmaan tiesitkin.
Jotenkin ei käy järkeen, että suojakaasua voisi olla liikaa. Kun sen sulan aikana ei saisi olla happea paikalla niin eihän sitä suojakaasusta tule ellei sitä kaasua ihan pyörteeksi asti tule mitä kyllä epäilen. Itse käytän noin 10 litraa/Min; sisällä pärjää v*h*n alle ulkona normaalikelillä vähän yli --Teknik, sano ryssä kun saranan näki.-- Kuvia matkan varrelta |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Isot pojat opasti minua vähemmälle kaasulle, kun liika jo jäähdyttää, eikä se oikein ole tarkoituksenmukaista.
A-P Kotimainen diesel on jees!!! Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/ |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sauman huokoisuuteen vaikuttaa, liika happi sekä sauman likaisuus. -Mettäpörö- Team Karvareuhka 4X4 jaosto Edited by - Mettäpörö on 12/08/2007 09:42:41 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
80 Dodge Ramcharger SE 318/727/NP 205 PTO Dana 44/Corp 9.25 lim. slip/3,23 Cragar 8x15 Star Spoke/BFG 33x12,5-15 MT KM 3" bodylift, Borgesonshaft |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eikö tuo 8-12 ole jo aika laaja skaala? Luulis olevan paljonkin merkitystä sillä onko 8 tai 12 litraa/min, kuitenkin 12 on jo puolet lisää 8:aan... tuli vain mieleen.
---------------------------------------------------- Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa. ---- www.students.tut.fi/~koivune3/index.html |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Vaikuttaahan tuohon käytettävään kaasun määrään myös hitsattavan kohdan muoto, eli onko hajoittava vai kokoava. Hitsaako nurkkaa ulko vai sisä puolelta. Ei siitä liiasta kaasun määrästä vastaavaa hyötyä ole. Menee vaan kaasua hukkaan.
kaukas 4x4`n ski |
#9
|
||||
|
||||
![]()
hitsaan itse hiilellä. ja lukema on mittarissa 16. mitä enemmän kaasua sitä vähemmän huokosia ja roiskeita, suutinpää pysyy myös puhtaampana.
pakkeli, ystävä vai vihollinen? |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Meille opetettiin koulussa tuota 8-12L/min tilanteesta ja kohteesta riippuen. Ja Että ulkona ei mieluummin hitsata ollenkaan juurikin tuleen takia.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
ja aika paljon tohon vaikuttaa kaapelin kunto, joskus muinoin esabeissa oli niin paskat kaapelit ettei poltimelle asti meinannut saada kaasua ollenkaan. ja sit aika usein vanhat mittaritkin saattaa näyttää ihan mitä vaan, varmempi kokeilla suoraan siitä kaasukuvun päästä erillisellä virtausmittarilla että mitä oikeesti tulee polttimelle. itsellä se periaate ja sitä penskoille myös opetan, että mitä vähemmällä saa ilman huokosia saumaa aikaan, niin sen parempi. kyllä toi 8-12L on aika hyvä haarukka lähteä liikkeelle.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Oikea Rekkamies | JanneBlomgren | Chit-Chat | 13 | 22.09.2007 11:37 |
Oikea moottoritapahtuma | ZeiZei | Tapahtumat | 3 | 02.07.2007 17:46 |
O: MB 300 GD oikea etuvetari | pee | O/M/V Muut | 0 | 18.09.2005 21:14 |
M: Hj:n oikea etuovi | Pauli | O/M/V Muut | 8 | 01.09.2005 22:16 |
O:Ohjausvarren oikea pää | Larha | O/M/V Muut | 0 | 02.04.2004 07:59 |