![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Vahvempi etuakseli pätkäpajeroon.Vahvempi akseli löytyy tietysti helposti pitkästä pajerosta. Vanha akseli tulossa pois. Akseli on kiinni kolmella kumityynyllä ja jos ottaa alakautta pois pitää irroittaa etupalkki akselin alta. Ja tietysti vetoakselit ja kardaani. Akseleissa oli tietysti eri välitykset 39/8 pätkässä ja 37/8 pitkässä. Purkasin akseleita sen verran, että huomasin ettei välitykset ole vaihtokelpoisia. Työpöytää tähän vähän kaipaisi. Lautaspyörän halkaisiassa on noin 2 cm eroa. Hämäävästi akselit ovat kovin samannäköisiä, jopa panjokopan pulttijako on sama, mutta ilmeisesti mikään osa perissä ei ole samaa. Pikkurattaat ovat isommat, vetoakselit pari milliä paksummat ja kuoretkin on suuremmat. Akeli menossa takaisin, vähän liian helppoa näillä vehkeillä. Akselin kiinnitykset on samat. Kardaani sopii, ja ison perän vetarit sopii pyörännapoihin. Sitten kävin koeajamassa miten käyttäytyy, kun on vähän pidempi välitys etuakselilla. Metsässä ei oikein huomannu mitään, tiellä tietty ei viitsi ajaa. Ajoin sitte vielä automaatin öljypohjan niin lommolle ettei vaihteet enään toiminut, ei ollut panssarit vielä kiinni. Takaselille löytyy samaa 37/8 välitystä pikkuperään. Täytyy vaihtaa. Edited by - luppakorva on 13/07/2007 08:07:08
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Saman tyyppistä operaatiota on suunnitteilla, tosin tuon 4,625 valityksen tilalle 4,875. Omassa pätkässä on nimittäin tuo nopeampi ja tuntus menevän turhan lujaa
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Löytyykö 4,875 välitystä isoista etuperistä? Itse vastaten, löytyy.
Ero on kyllä aika pieni, just huomaa. Kun sais joskus ton jakolaatikon välitettyä, niin pääsis ajaan hiljempaa ![]() Edited by - luppakorva on 13/07/2007 13:34:15 Edited by - luppakorva on 13/07/2007 15:59:53 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo, ei tuo valtaavaa vaikutusta nopeuteen tuo... Koita saada tuo jakolaatikon välitys asennettua niin päästään kuulemaan kokemuksia, Onkos sulla tieto tuosta jakolaatikon akselivälistä, vai oliko ne välityksen rattaat tehty "noin mitalla"?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Asia juttua ja perhanan hienot tilat ja välineet sinulla tehdä remonttia.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mistä tunnistaa pienen\ison perän, kumpi mahtaa olla L-200:sessa. Näin alottelijana kyselisin myös löytyykö mitsun periin lukkoa tai onko jostakin muusta lukosta sovellettavissa, kitkalukosta ei tunnu metsässä paljonkaan hyötyä olevan.
Note! This message was posted anonymously! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
täytyy kysyy luppakorvalta että minkä pituiset iskarit on sulla pajerossa myös merkki,
mitä olet tehnyt että saa joustamaan pajeron? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzukin vahvempi etuvedonlähtö | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.04.2008 22:24 | |
O: SJ 413 etuakseli | Zuikka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 17.05.2007 17:56 |
vahvempi kytkin hiluskiin | LateX4 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.04.2007 13:39 |
O: Lj:n etuakseli | Arpe | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 24.01.2006 17:41 |
M: bj etuakseli | mikkot | O/M/V Muut | 0 | 08.09.2005 18:50 |