Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.07.2007, 06:35
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Yhden kiertokangen laakerin vaihto?


MItäs meinaatte, tuleeko 3-sylinterisestä kubotan koneesta vainaja, jos vaihdan vain 1. sylinterin kiertokangen alapään laakeriliuskat.
Kaikki muut laakerit uuden veroisia (lähes uusi d722 kone, ajettu muutama sata tuntia).
Ko. laakeriliuskoista toisessa on rosoinen kohta lähes läpi asti (tod. näköisesti valmiste vika).
Tuohon myllyyn osat on jossain tähtitieteellisissä hinnoissa ja ajattelin, että en vaihtaisi kuin huonon laakerin uuteen ja siksi kyselenkin, että käykö tuossa sitten niin, että se poikii kun pihistää ja jätää muut laakerit vaihtamatta. Teoriassa yhden kiertokangen laakerien vaihdon ei pitäisi konetta rikkoa.

Millaisia kokemuksia porukalla on tälläisista remonteista.
Kerran muuan konemies teki deutsin kuutoseen samanlaisen remontin ja puoli tuntia se kesti sievää ajoa ja kanki kurkisti sitten kyljestä ulos...

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.07.2007, 07:49
werzu werzu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.06
Sijainti: sumiainen, .
Viestit: 49
Perusasetus

Kyllähän laakerin voi vaihtaa vaan yhteen kaulaan vaan pitää olla varma että kaula on mitoissaan ja mieluiten se pitäisi ainakin kiillottaa.Silloin ainakaan laakerin ja koneen elinikä ei lyhene.JOs kaula on mitoista poissa laakeri ei kestä todellakaan kauan.Ja jos laakerissa on joku vaurio niin riski on sekin että on tehnyt akselillekin jotain.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.07.2007, 08:51
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Eikö noin tuoreella koneella ole takuuta jäljellä?

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.07.2007, 17:59
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Eikö noin tuoreella koneella ole takuuta jäljellä?

Ei ole takuuta, ikää on jo sen verran.
Paljonkohan kampiakselissa saa olla päittäisvälystä näin normaalisti, joissakin koneissa arvot on 0,3 mm luokkaa, mutta tässä sitä on. n 1-1,5mm verran. Onkohan kenelläkään tietoa tuon d722 kubotan toleransseista.
Eihän tuo ole aiemmin poikinut, joten läjään vaan :-)


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.07.2007, 07:20
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

uppia.
Kiinnostaisi saada vähän tietoa tuosta päittäisvälyksestä, taitaa tuo vaatia uudet prikat ohjaavaan laakeriin, jos välyksen passaisi lähelle 0,3-0,5 mm niin parempi kai se olisi kuin tuo moninkertainen välys?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.07.2007, 15:13
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

päittäistä on nyt 0,2 mm joten homma hanskassa ja kohta saa kubotasta savut, kunhan ehtii sen nakata takaisin pukille.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ 60 takapyörän laakerin vaihto ??? samid Tekniikka & Jutustelu 6 05.03.2009 21:34
Hj:n pinjonin laakerin kiristys ? Keppo Tekniikka & Jutustelu 11 05.07.2007 22:19
Land Rover 300Tdi flektin laakerin vaihto? Td5 Tekniikka & Jutustelu 11 25.10.2006 11:58
Takapyörän laakerin kiristys pkarlstedt Tekniikka & Jutustelu 13 08.02.2006 06:13
Disco 2 etupyörän laakerin vaihto työkalu? lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 1 08.10.2005 16:35


Sivu luotu: 00:25 (GMT +2).