![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Yhden kiertokangen laakerin vaihto?MItäs meinaatte, tuleeko 3-sylinterisestä kubotan koneesta vainaja, jos vaihdan vain 1. sylinterin kiertokangen alapään laakeriliuskat. Kaikki muut laakerit uuden veroisia (lähes uusi d722 kone, ajettu muutama sata tuntia). Ko. laakeriliuskoista toisessa on rosoinen kohta lähes läpi asti (tod. näköisesti valmiste vika). Tuohon myllyyn osat on jossain tähtitieteellisissä hinnoissa ja ajattelin, että en vaihtaisi kuin huonon laakerin uuteen ja siksi kyselenkin, että käykö tuossa sitten niin, että se poikii kun pihistää ja jätää muut laakerit vaihtamatta. Teoriassa yhden kiertokangen laakerien vaihdon ei pitäisi konetta rikkoa. Millaisia kokemuksia porukalla on tälläisista remonteista. Kerran muuan konemies teki deutsin kuutoseen samanlaisen remontin ja puoli tuntia se kesti sievää ajoa ja kanki kurkisti sitten kyljestä ulos... Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän laakerin voi vaihtaa vaan yhteen kaulaan vaan pitää olla varma että kaula on mitoissaan ja mieluiten se pitäisi ainakin kiillottaa.Silloin ainakaan laakerin ja koneen elinikä ei lyhene.JOs kaula on mitoista poissa laakeri ei kestä todellakaan kauan.Ja jos laakerissa on joku vaurio niin riski on sekin että on tehnyt akselillekin jotain.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eikö noin tuoreella koneella ole takuuta jäljellä?
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Paljonkohan kampiakselissa saa olla päittäisvälystä näin normaalisti, joissakin koneissa arvot on 0,3 mm luokkaa, mutta tässä sitä on. n 1-1,5mm verran. Onkohan kenelläkään tietoa tuon d722 kubotan toleransseista. Eihän tuo ole aiemmin poikinut, joten läjään vaan :-) Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
uppia.
Kiinnostaisi saada vähän tietoa tuosta päittäisvälyksestä, taitaa tuo vaatia uudet prikat ohjaavaan laakeriin, jos välyksen passaisi lähelle 0,3-0,5 mm niin parempi kai se olisi kuin tuo moninkertainen välys? Note! This message was posted anonymously! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
päittäistä on nyt 0,2 mm joten homma hanskassa ja kohta saa kubotasta savut, kunhan ehtii sen nakata takaisin pukille.
Note! This message was posted anonymously! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ 60 takapyörän laakerin vaihto ??? | samid | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 05.03.2009 21:34 |
Hj:n pinjonin laakerin kiristys ? | Keppo | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 05.07.2007 22:19 |
Land Rover 300Tdi flektin laakerin vaihto? | Td5 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 25.10.2006 11:58 |
Takapyörän laakerin kiristys | pkarlstedt | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 08.02.2006 06:13 |
Disco 2 etupyörän laakerin vaihto työkalu? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.10.2005 16:35 |