![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hj61 korin irroitusTerve! Voisiko joku konkari valaista, että kuinka saa tuon hojon korin irti?(mitä pitää irroittaa ja ottaa huomioon menetysten minimoimiseksi) Pitäisi tehdä, kun aikaisemmat omistajat ovat "hieman" laiminlyöneet huollot/pesut, jolloin jälki sen mukaista.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eipä sitten tuo hymiöhommakaan onnannut... :/
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jäähytin pois kokonaan, tökkäät sen korin mukana kummiskin ropelliin.. ..ja jos se ilmatunneli ropellin ympärillä on paikallaan, pakko ottaa poies. Ota ohjusaksila varovasti irti rintapellin puolelta. Jarru/kytkin putket irti konehuoneen puolelta runkoaisan päältä liittimistä. Älä unoha käppärin vaijeria. Koneen ja korin välinen maajohto. Muut johdot konehuoneesta. DÖ-putket tulee runkoa pitkin ja tankkihan onpi korissa.!! Niihin takimmaisiin korin pulttien yläpäihin pääset kiinni auton alta semmosien v....maisten peltiluukkujen kautta. Päävaihdetikku pois. Lukkojen alipaine putket irti rintapellistä venttiileistä. ETU Sisälämppärin vesiputket ja TAKA myös, saat konepellin alta.
..ja kaikki muu mitä unohdin Koppa nousee kivasti, kun työnnät (avatuista) sivuikkunoista läpi trukkipiikit ja nostat. Omaa piti vähän ravistella ennen kuin kori irtosi. Lisäksi runsaasti +7 asteista KARHU-olutta, kun kori on irti! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=37358
tuossa jokunen kuvatus ko.operaatiosta . ja tuo ns.korinkuljetusjigi olis vuokrattavana pilkkahintaan. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
pääsee paremmin käsiksi, kun tekee reikäsahalla 50mm aukot niiden kohdalle koteloon. Ainakin polttoaineen vedenerottimen johtojen irroitus puuttui. Jos ei satu omistamaan trukkia, niin korin noston voi tehdä kahdella taljalla, takaovien aukoista. Nostoparuun esim. 100x100 muotoillaan karmin muodot ja väliin pehmuste, sidotaan lukkoliinoilla keskipilariin ja nosto päistä. On aika hyvin tasapainossa jos ei tankki ole täynnä. Tohon runssaaseen +7 asteisen KARHU-oluen ottoon kannattanee ryhtyä vasta alkutalvesta, kun kori on kunnostettu ja paikallaan ! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia paljon, täytyy ryhtyä toimiin ensi viikolla, kun "loma" alkaa. Ajattelin kokeilla nostaa Avantilla, mutta taitaa tuo nostokorkeus loppua kesken... eiköhän siihen jotain keksi.
Paljonko tuo kori noin suunnilleen painaa? Viitapiru: Kuinka korkealle kori nousee/laskee suunnilleen tuon telineen päälle nostettaessa(verrattuna, että olisi paikallaan rungon päällä)?? Tärkeätä vain tietää, kun on tuo tallin ovikorkeus rajattu suunnilleen normikorkeuteen. Entäs missäpäin sijaitsee kyseinen tekele(pukki)? Kaikki vaikuttaa lupaavalta, toistaiseksi, sitten totuus paljastuu, kun aloitan. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Eli siinä tapauksessa mahtuisi(oviaukon korkeus n.245cm).
Missäspäin se jigi majailee ja millaisella laitoksella pitäisi hakea? Mikä olisi "pilkkahinta"? Pistä vaiks privaa tms. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
pilkkahinta vois olla vaikka olvin mäyräkoira/kk ensimmäiset kuuskuukautta. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Okei, selkeä homma. Tulen mäyriks(i)en kans hakemaan ensiviikolla(jos käy?).
Jaksatko vielä tarkistaa/ jos muistat ulkoa, millaiset mitat täytyy olla kärryllä, että mahtuu mukavasti trailerille? |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
soittele kun kerkeet ni valaisen aihetta hieman tarkemmin.0400/801537 Pasi |
#12
|
||||
|
||||
![]()
kyllä se luonaa ihan halli tunkilla ja parrun pätkällä se korin nosto ei tarvi mitään jigejä, ja kannattaa muistaa että helpompi sitten asentaa kun jättää toisen pään korin pultit hollille eli ei avaa kokonaan ennen kuin toiseen päähän pistää korokkeet ja pultit ettei luiskahda kori voi tulla muuten lisää töitä xD
kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja ei se kaadu vähän kallistelee vaan ---4x4 Team NoRtH---- psychobilly -team- MIELENTERVEYSHÄIRIÖ |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ai ai ai nyt jos nostat ni vetokoukun ja sumuvalojen piuhat jää vielä ikävästi tiukalle. toisinaan takakuralätkät on kans kiinnitettu osittain runkoon. Ja ehdottomasti reiät takimmaisten korin kiinnitys puttien kohdalle.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Mitkä sumuvalo(je)n piuhat???
![]() Tällä viikolla(hope keskiviikkona) pääsee aloittamaan korin irroituksen, jolloin siirrän samalla projektipuolelle keskustelun. Kiitos kaikille ohjeista/vihjeistä! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron korin irroitus | kartsa84 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 29.04.2008 13:57 |
HJ61 ruiskupumpun irroitus ja asennus? | kany | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.04.2007 22:28 |
Läjän korin irroitus?????? | PeteTurku | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.08.2006 21:15 |
Suikan korin irroitus | Heguli | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.07.2006 15:29 |
LaJän korin irroitus *koko projekti* | VMK | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 05.04.2005 22:51 |