Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.06.2007, 01:27
ttapio ttapio ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.12.04
Sijainti: ivalo, Finland.
Viestit: 789
Blog Entries: 1
Perusasetus

turposta jälleen. pikaseen tietoa tarttis hjelp


tietääkö kukaan onko madza tehnyt turpolla olevaa dieseliä, ja jos niin
missä vehkeessä niitä ollu.

pakko mahtua ku on vihitty

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.06.2007, 09:07
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

626 ja 6 matsaa 2 litran turpo tiisseli koneella,
pik uppia 2,5 litrasella turpotiisselillä,
noissa henkilöpiileissä on ollu comprex ahdintakin.
Ei omakohtaisia kokemuksia.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.06.2007, 10:11
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.383
Perusasetus

Tuolla pellin alla pörisee ja viheltää yksi 2.5TD. On käytetty ainakin pickupissa (Mazda B2500 ja "muualla kuin Pohjois-Amerikassa" 2000-luvun Ford Ranger) ja Mazda MPV tila-autossa ja sen rinnakkaismalleissa (rinnakkaismerkeissä):

http://www.japanmoottorituonti.fi/?view=moottorit&id=60

Ihan kelvollinen peruskone tuntuu olevan, ei mitään ihmeellistä hienoa ja hyvää, mutta ei toisaalta mitään kovin huonoakaan. Semmoinen arkinen peruspata. Esikammiokone, "sähkötön" jakajapumppu ahtopainetunnistimella, kaasuläpätön imupuoli, 2 imu ja 1 pakoventtiili per sylinteri, läpihengittävä kansi, pakosarja vasemmalla, remminokka, viskoflekti, startti oikealla.

Sitten parilitrainen turbonakupata löytyy noista:

http://www.japanmoottorituonti.fi/?view=moottorit&id=25



Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.06.2007, 10:54
ttapio ttapio ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.12.04
Sijainti: ivalo, Finland.
Viestit: 789
Blog Entries: 1
Perusasetus

mistä löytyis turpo ja pakosarja halvalla. tuo minun kone taitaa olla se 2,4 ainakin se on paketti autosta jossa pitäs olla sellainen. olis kiiru saaha sellainen. onko jäänyt.

0451203919

pakko mahtua ku on vihitty
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.06.2007, 10:55
ttapio ttapio ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.12.04
Sijainti: ivalo, Finland.
Viestit: 789
Blog Entries: 1
Perusasetus

millä kierroksilla turpo pelittää kunnolla.

pakko mahtua ku on vihitty
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.06.2007, 11:20
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Ainakin 2,5-litraisessa tämän vuosituhannen puolen pelissä ahdin lähtee selkeästi mukaan vasta 2000 rpm jälkeen. Ei se alavääntö ihan mahdottoman huono silti ole, vaikka moottori liikenteessä ajellessa alle noiden kierrosnopeuksen onkin aika hengetön. Toisaalta kone jaksaa kohtuullisesti kiertää 5000 rpm asti.

Aiheen autossa on kyllä ahtoilman jäähdytin. Kulutus aika tasan 11 litraa satasella vaikka kiltisti koettaisi ajella, Unimoggia kärryssä vetämällä huiput n. 22 l/100 km. Oli ilmeisesti hiukan ns. ilmanvastusta Espoon ja Joensuun välillä.

Saapa nähdä millainen se uusi suoraruiskukone on.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.06.2007, 11:30
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.383
Perusasetus

2.5TD esikammiokoneessa alkaa ahtopaine vakiokunnossa nousta jostakin 1600 paikkeilta, tosin vähän laiskan tuntuisesti. Täydet 0.9 (VDO:n mittarin mukaan) se tuuppaa n. 1800 alkaen, jos vaan kaasupedaali on painettuna.

Laiskan tuntuisesti kasvava vääntö alle 1800:n kierroksilla johtuu ainakin osittain vähään savutukseen säädetystä pumpusta, eli syöttöä rajoittavasta ahtopainetunnistimesta. Sen pystyy kyllä "ohittamaan" aika helposti ja vaikutus alakierrosten vääntöön on perstuntumalla selvästi havaittava. Näkyy myös taustapeilistä, jos konetta käsketään reilummin ennen ahtopaineen nousua. Toisaalta, reilumpi polttoaineen annostelu tuntuu saavan ahtimenkin heräämään vähän nopeammin - en tosin ole tarkemmin kytännyt mittareita, että minkä verran se vaikuttaa. Savutus tietysti lakkaa heti, kun painetta alkaa olla syöttöä vastaavasti.


Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
murros remppa menneillään... hjelp! Tekniikka & Jutustelu 2 21.02.2008 00:01
mitsun turposta ttapio Tekniikka & Jutustelu 4 09.06.2007 18:48
Nyt tarttis neuvoo! Samppa Tekniikka & Jutustelu 13 27.02.2005 20:15
Jarrut polkiessa pehmeät, muttei pidä hjelp! lantikka Tekniikka & Jutustelu 8 21.01.2005 17:48
HJELP Chit-Chat 2 17.12.2004 13:56


Sivu luotu: 18:13 (GMT +2).