![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Pickuppiin kippiTervehdys , olisi tarkoitus laittaa Mazda pickuppiin kippi.Minkälaisen apurungon auto vaatii ? Autolla raahataan klapeja ja painoa on lavalla n.500kg.Minkälaisen systeemin te tekisitte ?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Juu, minullakin on ollut mielessä väsätä tuohon omaan mazdaan kippi. Ja täällä samat vaatimmukset kun sullakin, eli painoa tulee noin. 500kg. Eli tänne neuvoja ja niksejä tuon kipin väsäämisestä.
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa varmaan vakoilla kiinteistöhuoltojen autoista. Niissä on välillä tuota kippiä ollut. Tai jos romikselta sais suoraan tuollaisen kippi tekniikan, kun nuo rungot tuppaa rasittumaan kiinteistö vehkeissä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
vanhemmissa unimogeissa on pätevä kolmikaatokippitsydeemi vakoile semmoisesta mallia
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Niin onko tarkoitus käyttää alkuperäistä lavaa? Helpoimmalla varmaan pääsis kun tekis uuden lavan, sellaisen mikä kestää kipata. ja samalla vahvistais runkoa sopivista paikoista. Ruostepeikkokin on jo varmaan vähän puraissut, joten pääsis niistäkin sitten? Kipin nostoon onkin sitten enempi vaihtoehtoja.. Hydraulinen (paras, kallein painavin?), jollain vinssillä tapahtuva nosto, tai sitten joku lihasvoimaan perustuva (Hi-lift??) viritys?? Wanhoissa kuorma-autoissa oli mekaanisia kippejä joskus. Itseäkin kiinnostaisi nähdä jos porukka on rakennellut jotain kekseliäitä systeemeitä..
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Itse kyllä aattelin käyttää alkuperäistä lavaa. Mutta eikö tuota alkuperäistä pysty vahvistelemaan jotenkin, että se kestäisi?
Kipin nostoon sitten pitäisi kehitellä joku systeemi. Joku halpa ja joku ei lihasvoimaan perustuva kippaus ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Noissa kiinteisö vehkeissä olen nähnyt ihan orkkis lavaakin Olikohan rangerissassa ja mazdassa käytetty omaa lavaa ainakin. Ja varmaan monessa muussakin. Tullu katottau niin vähän.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Lavan pohjaan pultataan RHS-putkesta tehty kehys, joka saranoidaan auton ru gon takapäähän. Kehys ja saranat rungon ulkopuolelle. Kippaus hydraulisesti, lavan kehyksen ja auton rungon väliin tulee linkku , < , takaa katsottuna H:n mallinen, vaikka 30 asteen kulmaan. Sylinteri makaa linkun edessä ja työntää linkkua suoraksi kipatessa. Tuolla tavalla sylinteriä ei tarvitse laittaa pystyyn lavan alle, eikä tarvitse käyttää teleskooppisylinteriä () vaan ihan tavallinen toimii.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Käviskö siihen hydraulisylinterin tilalle vaikka 12V karamoottori? Ei tarttis viritellä mitään pumppuja ja venttiilejä... http://www.linak.fi/Tuotteet/?id3=1674 jotain ton tyylistä aattelin....
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän hydrauliikalla saadaan aikaan voima ja liikematka riittäväksi, kohtuu helpolla (ja edullisesti) verrattuna muihin vaihtoehtoihin. Itse en ainakaan muita vaihtoehtoja kuvittelis.... Noh ehkä sähkövinssi aika edullinen ratkaisu rakentaa ja hankkia.
j.h Ohjaustehostimen pumppuhan on valmiiksi tosi pelle peloton ottas sen hyötykäyttöön kun paikoillaan ollaan muutenkin, mutta öljy säiliöön enempi vain litroja, jotta lava nousee ylös asti. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ihanhan noita valmiita kippitsytsteemejä löytyy noista kiint.huolto vehkeistä. Ex-työmaallaki oli uudehko takapotku Hilu jossa tuo kippi ja hiekotin oli toteutettu omalle lavalle. Sähköhydr. vehkeet oli kipissä. Että jostain tuommosesta ois varmaan helpoin vakoilla nuo vahvistukset yms.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
kyllä noita orkkis kippilavoja saa melkee mihi vaa avolavaan. meitin duunissa on mitsun ja tojon avolavat ja kummassaki on kippi lava.. tosin mitsua en oo pahemmin katellu ja hiluxin sähköt on sekasin ja ei hydrauliikka toimi
![]()
__________________
mikäs siihen nyt tuli? No taasko se hajos |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla oli hieman mallia:
http://www.log-rover.co.uk/ Itse en kyllä olis tehny turkkilevystä lavan pintoja ja tuon takaseinän olisin tehnyt kokonaan avautuvaksi, mahtaa halot liukua kehnosti tuossa. Hieno se kyllä on...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Nostetaanpa vanhempaa, mielenkiintoista topiccia.
Itellä ollut pitkään mielessä tuo Capin kipin teko, ja tänään oli töissä aikaa suunnitella. Mietin ite ensin sähkötunkkisysteemiä mutta niissä on nostokorkeus sitten max. 15 cm, joten ei hyötyä. Tämmöisen löysin nyt netistä: http://www.hydrauliikkapumppu.fi/kau...ails.php?p=168 Tuota tekis melkein mieli kokeilla.
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Joskus meinannut vinssillä kippiä toteuttaa missä kippi olisi katon laidassa kiinni ja kiskoisi lavan ylös.
Lavan alla olisi kääntö rajoitettu varsi joka loppu noston toteuttaisi. http://www.youtube.com/watch?v=zRbzhdhUh-Y Siitä lopussa kippi malli, kannattaa kattoa koko video ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Tankin täyttöletkuha pitää vetäistä jonnekin ihan muualle tuota projektia varten. Laittaisko hytin kyljestä vai mihin itse laittaisitte?
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Juu hytin seinästä vaa lävitte, hyvin toimaa
![]() Tommonen oli yks sovellus apurungoks, tosin omatekonen lava siihen tuli ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Jos tekee alkuperäiseen peltilavaan kipin, siihenhän pitää laittaa joku systeemi, että liukuu taaksepäin, ennen, tai samalla kun nousee ylös, lavan etualareuna vie muuten palan hyttiä mennessään. Mulla olisi yksi 12v hydr.pumppu ylimääräisenä, ollut takalaitanosturissa. Olisi myös valmis 12v hydr.koneikko päästöventtiilillä ja säiliöllä, valmis systeemi kippiin tai auraan tms.
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa. |
#21
|
|||
|
|||
![]()
mistäs löytyisi jotkut universaalit saranat lavan taakse?
|
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() IKH:ssa ainaki jotai yleis "traktori?" saranoita. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään VW Golf VR6, 6300€ tai vaihdetaan pickuppiin | x-pj | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.10.2008 18:12 |
M:scania lb81-81 kippi,550 hiab, *myyty* | akp | O/M/V Muut | 0 | 05.08.2007 09:19 |