Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 09.04.2006, 21:08
Hammer__ Hammer__ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 05.10.04
Sijainti: Rovaniemi
Perusasetus

Pieleen mennyt autokauppa, hieman neuvoja kyselen

Tässä siis koko surullinen tarina.

Myin tuossa vuosi sitten helmikuussa pitkän pajeron silloiselle hyvälle kaverilleni osamaksulla. Hän on lyhennellyt maksuja vähän miten sattuu. Nyt hänellä on enää 400 euroa jäljellä lyhennyksiä, mutta en ole saanut häneltä minkäänlaista maksua kolmeen kuukauteen, hän ei vastaa puheluihini ja viimeksi kaksi viikkoa sitten hän lähetti tekstarin, että maksaa satasen perjantaina, no se perjantai tuli ja meni ja mitään ei tullut. Hän on myöskin jättänyt ko. pajerosta kaikki verot maksamatta viimeisen vuoden ajalta ja tämän vuoden katsastuksen väliin, auto olisi pitänyt katsastaa helmikuun 2006 loppuun mennessä. Akelta tuli tässä joku aika sitten tiedonanto että ko. auto on laitettu ajokieltoon ja veroja tullaan karhuamaan haltijalta ulosotto-teitse. Silti hän kuitenkin ajaa autolla päivittäin, ei ole tainnut joutua mihinkään ratsiaan.

Itse siis olen omistajana edelleen ja tämä ostaja on haltijana ja minulla on edelleen omistajana auton rekisteriotteen ilmoitusosa. Nyt kysyisinkin teiltä arvon offi-toverit neuvoja siitä, että miten etenen asian suhteen kun keskusteluyhteyttä ei ole ja ko. ostaja varmaankin käyttää hyväkseen sinisilmäisyyttäni eikä välitä asian eteen mitään tehdä, joten mitä minä voin tehdä lain sallimissa keinoissa? Silloin aikoinaan olin kokematon autokaupoissa kun kaupat tehtiin ja mitään erillistä kauppakirjaa ei tehty (tiedän kyllä nyt, että olisi pitänyt tehdä) kun oltiin lähes parhaita kavereita.

Pystyykö esim. poliisi auttamaan jollain tapaa? Täyttääkö asia jonkin asteen rikoksen tunnusmerkit? En haluaisi muuta kuin saada ostajalta tuon 400 euroa ja kaupan päätökseen. Mutta mitä voin tehdä? Kun en saa yhteyttä enää ostajaan ja häntä ei ilmeisesti kiinnosta saada kauppaa päätökseen ja tämä hänen tapansa hoitaa kauppaa on vetänyt välit minun ja ostajan välille todella kireiksi. Asiallisia neuvoja kiitos, auttakaa miestä mäessä...

FJ-40 on pop..!

SLCK #264

Edited by - Hammer__ on 09/04/2006 22:09:52

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Susukista kyselen kun ei haku antanu tulosta Susugozilla Tekniikka & Jutustelu 5 23.01.2008 22:12
apuvirta kärry/teline (opastusta/ideoita kyselen) kisel Tekniikka & Jutustelu 0 14.02.2007 21:32
M: mokki 416 -73 MENNYT JO kaitsu O/M/V Ajoneuvot 4 17.03.2006 21:15
Voiko autokauppa kusta ??? Ex_inkkari Chit-Chat 16 13.07.2005 21:42

Sivu luotu: 11:55 (GMT +2).