Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.02.2007, 13:56
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

HJ 60:n ei taitu


Eli tuli väistettyä ladaa (ois pitäny mennä yli) ja ojassa oli kivi. Nyt ei vasen pyörä pyöri nelivedolla eikä käänny vasemmalle. kaveri sano että murros tai vetoakseli poikki/rikki itse veikkaan simpukkaa( Ratti on kääntynt huomattavasti vasemmalle).

Neliveto korvaa aivot

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.02.2007, 13:59
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

akseliputki mutkalla .

"sisäpiiri safarit .fi"
ite oot mulkku!
ESOrY
www.pahama.com
www.montenegrooffroad.com #13 www.fjdc.org
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.02.2007, 15:40
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.321
Perusasetus

Jos on simpukka sökö niin ei vaikuta pyörän pyörimiseen. Millaset aurauskulmat nyt?

Suomen Autoteollisuus Oy ja British Leyland Motor Corporation = Sisu A-45
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.02.2007, 07:45
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Ei ne aurauskulmat ole pahasti ketullaan camber on vähän negatiivinen, mutta aurauksessa ei ihmeelistä.

Neliveto korvaa aivot
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.02.2007, 07:57
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

3 vaihtoehtoa
1. murros paskana
2. murros paskana
3. murros paskana

ja ku kerran oot ajanu sillä navat kiinni niin on vetariki entinen.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.02.2007, 08:00
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.618
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Nyt ei vasen pyörä pyöri nelivedolla eikä käänny vasemmalle.
Mun mielestä selkeä murrosrikko.


Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.02.2007, 08:40
Marko:n Avatar
Marko Marko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.04
Sijainti: Imatra
Viestit: 302
Perusasetus


Vaikuttaa minustakin murrokselta, on silppu lähtenyt liikkeelle ja estää liikkeen. Tuossa kyllä kannattaa tarkastaa myös ohjausvarren(siis akselissa kiinni olevan pätkän) suoruus ja pulttien eheys jos on ojan kautta kolistellu.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.02.2007, 07:43
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Joo kiitoksiua tästä pitää viikonloppuna ruveta hommiin. takavedolla toimii onneks muuten mut ei käänny kunnolla vasemalle

Neliveto korvaa aivot
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.02.2007, 09:37
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Sopivasti kun sattuu, voi hajonneen murroksen palat mennä kääntökuulan ja napaosan väliin, ja sitten kääntyy vielä huonommin jos lainkaan. Ts. eipä kannata ajella sillä vehkeellä ainakaan yleisessä liikenteessä kun saattaa ohjaus lukittua milloin tahansa.

Itse tuli ajeltua parisataa kilometriä hajonneella murroksella, kun lopulta pääsin hallille ja nostin etuakselin ilmaan ja kääntelin renkaita ääriasennoissaan kuului loksahdus ja se oli siinä.

Nimim. tuurilla ne laivatkin seilaa.

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.02.2007, 11:07
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Sopivasti kun sattuu, voi hajonneen murroksen palat mennä kääntökuulan ja napaosan väliin, ja sitten kääntyy vielä huonommin jos lainkaan. Ts. eipä kannata ajella sillä vehkeellä ainakaan yleisessä liikenteessä kun saattaa ohjaus lukittua milloin tahansa.

Itse tuli ajeltua parisataa kilometriä hajonneella murroksella, kun lopulta pääsin hallille ja nostin etuakselin ilmaan ja kääntelin renkaita ääriasennoissaan kuului loksahdus ja se oli siinä.

Nimim. tuurilla ne laivatkin seilaa.

Täysin OT:

Aikanaan kävi niin että scania 112 hajosi laturi. No ei sitä Suomen kesässä dieselillä mitään virtaa tarvii ja Vaasaan keikka plus paluu stadiin. Kuorman purku auton käydessä ja sitten scan-autoon. No perskele ne siellä kysäs "että mistä pitkältä tulit"? No sehän kerrottiin ja siitähän asentaja kauhistui! Kertoi että suuressa osaa 112 scanioissa (viellä silloin) oli kuulemma vika/ominaisuus että rattilukko toimi sähköllä! Ja tietysti niin että kun virta loppuu NAPS ja ratti lukossa. Kyllähän muuten säväytti se tieto. Nyttemmin ne on korjattu ettei niin voi käydä.

Että tuurilla tosiaan ne isotkin laivat seilaa. Näin totesi Estoniankin kippari

-sami-

p.s. huhujen mukaan Estonian kippari totesi aamulla töihin lähtiessään vaimolleen: "ruoki sä kissa, mä hoidan kalat!" Joo on huonoo/mustaa huumorii ja lisäksi wanha...

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.03.2007, 07:34
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Joo murros oli menny pieneks ku mikä. vielä ku napalukon kasaa ni pääsee kikkailee. mitään tässä olleita töitä en ikinä ole tehny edes väärävetoiseen.

Neliveto korvaa aivot
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 22:05 (GMT +2).