![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() HJ 60:n ei taituEli tuli väistettyä ladaa (ois pitäny mennä yli) ja ojassa oli kivi. Nyt ei vasen pyörä pyöri nelivedolla eikä käänny vasemmalle. kaveri sano että murros tai vetoakseli poikki/rikki itse veikkaan simpukkaa( Ratti on kääntynt huomattavasti vasemmalle). Neliveto korvaa aivot
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
akseliputki mutkalla .
"sisäpiiri safarit .fi" ite oot mulkku! ESOrY www.pahama.com www.montenegrooffroad.com #13 www.fjdc.org |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos on simpukka sökö niin ei vaikuta pyörän pyörimiseen. Millaset aurauskulmat nyt?
Suomen Autoteollisuus Oy ja British Leyland Motor Corporation = Sisu A-45 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei ne aurauskulmat ole pahasti ketullaan camber on vähän negatiivinen, mutta aurauksessa ei ihmeelistä.
Neliveto korvaa aivot |
#5
|
|||
|
|||
![]()
3 vaihtoehtoa
1. murros paskana 2. murros paskana 3. murros paskana ja ku kerran oot ajanu sillä navat kiinni niin on vetariki entinen. Note! This message was posted anonymously! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Vaikuttaa minustakin murrokselta, on silppu lähtenyt liikkeelle ja estää liikkeen. Tuossa kyllä kannattaa tarkastaa myös ohjausvarren(siis akselissa kiinni olevan pätkän) suoruus ja pulttien eheys jos on ojan kautta kolistellu. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Joo kiitoksiua tästä pitää viikonloppuna ruveta hommiin. takavedolla toimii onneks muuten mut ei käänny kunnolla vasemalle
Neliveto korvaa aivot |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Sopivasti kun sattuu, voi hajonneen murroksen palat mennä kääntökuulan ja napaosan väliin, ja sitten kääntyy vielä huonommin jos lainkaan. Ts. eipä kannata ajella sillä vehkeellä ainakaan yleisessä liikenteessä kun saattaa ohjaus lukittua milloin tahansa.
Itse tuli ajeltua parisataa kilometriä hajonneella murroksella, kun lopulta pääsin hallille ja nostin etuakselin ilmaan ja kääntelin renkaita ääriasennoissaan kuului loksahdus ja se oli siinä. Nimim. tuurilla ne laivatkin seilaa. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Aikanaan kävi niin että scania 112 hajosi laturi. No ei sitä Suomen kesässä dieselillä mitään virtaa tarvii ja Vaasaan keikka plus paluu stadiin. Kuorman purku auton käydessä ja sitten scan-autoon. No perskele ne siellä kysäs "että mistä pitkältä tulit"? No sehän kerrottiin ja siitähän asentaja kauhistui! Kertoi että suuressa osaa 112 scanioissa (viellä silloin) oli kuulemma vika/ominaisuus että rattilukko toimi sähköllä! Ja tietysti niin että kun virta loppuu NAPS ja ratti lukossa. Kyllähän muuten säväytti se tieto. Nyttemmin ne on korjattu ettei niin voi käydä. Että tuurilla tosiaan ne isotkin laivat seilaa. Näin totesi Estoniankin kippari -sami- p.s. huhujen mukaan Estonian kippari totesi aamulla töihin lähtiessään vaimolleen: "ruoki sä kissa, mä hoidan kalat!" Joo on huonoo/mustaa huumorii ja lisäksi wanha... |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Joo murros oli menny pieneks ku mikä. vielä ku napalukon kasaa ni pääsee kikkailee. mitään tässä olleita töitä en ikinä ole tehny edes väärävetoiseen.
Neliveto korvaa aivot |