![]() |
![]() |
|
Yleiset Tämä on Club Corvette of Finlandin yleinen keskustelupalsta. Palsta on jaettu vuosimalleittain. Tähän yleistä-osuuteen voi kysellä/vastailla muuta Vetteen ja kerhoon liittyvää. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Pre-katit poisHej Operaattori, beam me down! Kaveril on projektin alla 1990 Vette, jossa lukee rekkaris vain "katalysaattori". Oon ajatellut ehdottaa vaihtaa etu Y-putken ilman pre-catteiksi ja pääkatalysaattorin uuteen. Uskon päästöjen laskevan ja tehon kasvavan. Tähän liitettäisiin jatkossa myös TPIS:n headersit. Kuulostaako hyvältä? Pöntöt ja taka-y-putki ovat uudet FlowMasterit ja Walkerin y-pipe wih cross-overilla. Ääni on paljon kovempi mielestäni kuin orkkis, etenkin kaupunkiajossa jo nyt. Jos kokemusta on niin kerro. Nim. Kaverin auto on sairaan upee Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Vettessähän on viimeiset pöntöt ihan pakoputken lopussa. Siellä pönttöjen vaikutus tehoon on olematon, koska pakokaasut ovat siellä jo jäähtyneet huippulämmöistä ja niinollen pakokaasujen tilavuus on pienentynyt. Mitä edempänä pönttö on, sen enemmän se vaikuttaa hengitykseen/tehoon. Monet uskovat takapönttöjen vaihdolla olevan jotain vaikutusta tehoon, ne ovat mainosmiesten juttuja .Edessä olevien prekattien poisto vaikuttaa huomattavasti hengitykseen.
TV: Jämsän Äijä Note! This message was posted anonymously! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jos rekisteriotteessa lukee vain katalysaattori eikä ole mainintaa vähäpäästöisyydestä, niin eikös silloin voi tehdä niin että vaihtaa pre-kattien tilalle suorat putket ja repii pääkatista sisukset pois. Katalysaattoria ei saa poistaa, mutta ei myöskään ole väliä vähentääkö se päästöä vaiko ei. Olenko oikeassa?
~M Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Omassani merkintä rekisteriotteessa katalysaattorista ja lyijyttömän käytöstä. Ei mainintaa vähäpäästöisyydestä..onneksi
![]() - I'm not driving fast, I'm flying low! - - Corvette '84 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
Itse olen poistanut etukatit ja korvannut ne suoralla putkella. Pääkatin vaihdoin Carsoundin High Flow -kattiin ja putkisto on Magnaflow Cat-back. Äänet paranivat todella paljon. Soundi on matala ja räyhäkkä. Tehoja tuli selvästi perstuntumalle lisää mutta johtui suurimmaksi osaksi siitä että kaikki vanhat katit olivat tukossa ![]() Note! This message was posted anonymously! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jahas, enpäs ollutkaan kirjautunut sisään kuten kone väitti, lällälää...
No joka tapauksessa edellinen oli minulta. -------------- 1988 Corvette |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kuten tuossa aaltoviiva-M sanoikin niin yhtä hyvä aikutus tulee ja paljon halvemmalla selviää kun korvaa pre-katit suoralla putkella ja avaa pääkatin poistamalla sisuskalut. Turhaa maksaa toisenlaisesta katista kun vapaammin hengittää ilman sisuskaluja. jos kuitenkin rekisteriotteessa lukee katalysaattori niin missään nimessä ei saa kokonaan luopua siitä. tehoista en tiedä, mutta vasta takapöntöillä saadaan ääniin huomattava parannus.
-Mika -The Heartbeat of my Corvette is winning- |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Sori, mut katit saa poistaa jos ei lue "vähäpäästöinen". Laite on vain muutoskatsastettava poiston jälkeen. Kannattaa vielä varmistaa AKElta vaikuttaako vuosimalli, mut ainakin -87 ja vanhemmista onnistuu. Tehty ja katsastettu, omani meinaan. Nyt on suorat putket molemmilta syl.ryhmiltä ja takana pöntöt. Äänet ei hirveemmin noussut, ehkä tuli enemmän "Amerikkaa" ääniin ihan OK kuitenkin. Putket ilman änkkäreitä oli muuten tosi halvat, ei todellakaan kannata alkaa teettämään tai itse näpertelemään. Laadullisestikin kävivät todella hyvin paikoilleen ja olivat yllättävän siistiä tekoa. Monesti jenkeillä tuo laatupuoli on vähän suurpiirteistä..............Niin ostin putket muuten Rannelmalta Finnvetestä.
Note! This message was posted anonymously! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
On todella vastuutonta ottaa katalysaattorit kokonaan pois. Etu-katit voi mielestäni poistaa, jos pääkatalysaattorin vaihtaa paremmin hengittävään/katalysoivaan. Vaikka ajetaan Corvetella, ei tuhota ilmakehää!
Note! This message was posted anonymously! |
#10
|
|||
|
|||
![]()
FlowMasterin pöntöistä hieman kokemuksia:
+ dynolla ollaan mitattu vaikutusta 1990 orkkikseen. Tulos = 30 lisä-hp (mainoshemmot oikeassa) - n. 2000 kierroksella saatanallinen resonanssi sisällä autossa. Normaali keskustelu vaikeutuu ja pitkän päälle todella hajottavaa. Note! This message was posted anonymously! |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Hmmm. Eipä tuolla taida olla ilmakehän tuhoutumisella ja katin poistolla olla paljonkaan tekemistä toistensa kanssa. Jos ruiskuvehkeet ovat kunnossa päästään samoihin päästöarvoihin olipa kattiatai ei. T.Esko
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:Kaikki pois | juhaK | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.06.2006 20:09 |
m:tojon pois | hj | O/M/V Muut | 1 | 18.12.2005 13:31 |
LJ ulosotto pois | joker | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 30.06.2005 17:51 |
etujarrukilvet pois? | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 02.04.2005 22:47 |