Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Vuosimallit 1984-1996
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.02.2004, 16:11
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Katalysaattorin poisto


Mitenkä meteli nousee matka-ajossa kabiiniin jos poistaa katalysaattorin sisukset. Ilmeisesti ei vaikuta kuitenkaan pakoputken hengitykseen radikaalisti??
Vette-85

Note! This message was posted anonymously!

Edited by - ZR1 on 25/02/2004 18:04:26

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.02.2004, 18:25
Esko Esko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 57
Perusasetus

Moi. Minä poistin viime kesänä kaikki kolme kattia. Melutaso nousi sisällä tuskin ollenkaan.Takaa kun kuuntelee, niin se pölyimurimainen ääni madaltui, eli äänet parantuivat. Tehoista en osaa sanoa, mutta kyllä minun mielestä lähtee hiukan paremmin.Muttei se tehonlisäys varmaankaan voi olla kun muutaman hp:n luokkaa. Riippuu varmaan vähän kattien kunnostakin. Kannatta poistaa pelkkien äänten vuoksi.Vm-88. T. Esko

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.02.2004, 18:26
MIC4-90 MIC4-90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 225
Perusasetus

Itselläni on etukatit poistettu ja pääkatti avattu eikä nyt mitään merkittävää meteliä ole tullut. Takapönttöjen muutoksella saa sitten jos aivan kunnolla ääntä. Kyllähän katin olemassa olo vaikuttaa tehoihin aika paljon. yllättävän paljon saadaan lisää heppoja jos katit avataan ja takapöntöt vaihdetaan.
Riipuen rekisteriteröinnistä ja auton iästä niin sisusten poisto on halvin tapa saada vaikutusta ja senkun yhdistää takapönttöjen vaihtoon niin hyvä tulee.

Jake sanoi penkissä on katsottu että lisäys takapyörille olisi +20hp. Eli aika kiva kasvatus pelkällä putkiston ehostuksella.

-The Heartbeat of my Corvette is winning-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.02.2004, 23:07
MikkoM MikkoM ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 64
Perusasetus

Entäs sen ilmapumpun kanssa? Saako poistaa? Vaikutus tehoon? Auttaako jos ottaa vain sisuskalut pois, tai tietysti painoa lähtis jos poistaa koko roskan! Itse olen ajatellut katit ja ilmapumppu pois sekä virtaavammat takavaimentimet ja ehkä imuilman puolellekin jotain pientä! Auto on ´85 tpi joten ei vähäpäästöinen! Mahtaako tulla päästöjen kanssa ongelmia?

MikkoM
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.02.2004, 23:21
PRVette PRVette ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.02.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 28
Perusasetus

Ilmapumpun voi kaiketi poistaa, vaikka auto olisi vähäpäästöinenkin. Jos haluaa säilyttää alkuperäisen hihnan, voi pumpun "tyhjentää". Vauhtiputkat myyvät myös pumpun korvaavaa hihnapyöräsarjaa. Omassa 85:ssä ei ole katti- eikä vähäpäästöisyysmerkintää otteessa. Ajatus on laittaa aidot tuplat, mutta vaimentimista en ole vielä päässyt selvyyteen. Borlan ruostumattomat ovat näyttävät, mutta kalliit. Ääniä saisi tulla lisää "sopivasti".

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.02.2004, 00:46
VetteMan VetteMan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 103
Perusasetus

Omastani pari kesää sitten tyhjensin katin, piristyi yläkierroksilla, johtuen siitä että katti oli jo aika huonossa kunnossa eli tukkoinen.. Äänet myös paranivat, sisällä ei kuitenkaan äänet paljoa koventuneet ja pitäähän sitä autossa ääntä olla
samalla tein putkiston katista taaksepäin uusiksi 2,5" putkella ja simonssin läpivirtaus vaimentimilla. Oli silloin budjettiin sopiva putkiremppa, maksoi n. 1000 mummonmarkkaa. Ilmapumpun tyhjensin viimekesänä kun pumpun laakerit otti ja levisi, poistin pumpun siivet ja vaihdoin samalla etummaisen laakerin. Ei ollut mielestäni mitään vaikutusta auton tehoihin.

- I'm not driving fast, I'm flying low! -
- Corvette '84
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.02.2004, 15:54
jtammel jtammel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.03.02
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 157
Perusasetus

Myyvät Jenkeissä 'Air pump delete' osaa, joka kieltämättä siistii konehuonetta ihan kivasti. Hintaa on kuitenkin noin 150$ mutta olem harkinnut hommaamista, ihan siisteyden takia.

Suorista putkista mainittakoon että kaveri laittoi yhtä aikaa -89 vetteensä uudet putket minun kanssani. Minulla magnaflow cat-backi ilman etukatteja ja kaverilla Mid Americalta tilatut 'True Dual exhaust' [url http://www.madvet.com/shop?frame=3.36.928][/url] ja 'Twin tip mufflerit' http://www.madvet.com/shop?frame=3.119.991.

-89 veten soundi on kovempi ja mielestäni hyrskyttää pari oktaavia korkeammalla kuin itselläni. Kaasua painaessa pääsee räikäisee niin että korvia särkee.

Itselläni käy matalemmalla ja kaasua painaessa aikä lailla C3 veten tyylinen matala hyrskytys.

Molemmat tosi hienon kuuloisia mutta silti erinlaisia.

Pitäis varmaan jossain vaiheessa tehdä jonkinlaiset mp3.filet jotta vois vertailla kunnolla ääniä.

--------------
1988 Corvette

Edited by - jtammel on 26/02/2004 15:55:03
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
katalysaattorin poisto? kokkolanpoika Tekniikka & Jutustelu 12 06.12.2006 23:42
Helinän poisto tanet Tekniikka & Jutustelu 9 20.10.2006 10:15
EGR:n poisto Mikko Virtanen Tekniikka & Jutustelu 10 28.10.2005 15:15
EGR:n poisto? PRVette Vuosimallit 1984-1996 8 31.07.2004 14:01
Katalysaattorin poisto? C4 -89 Vuosimallit 1984-1996 5 19.08.2003 09:33


Sivu luotu: 14:26 (GMT +2).