![]() |
![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Katalysaattorin poistoMitenkä meteli nousee matka-ajossa kabiiniin jos poistaa katalysaattorin sisukset. Ilmeisesti ei vaikuta kuitenkaan pakoputken hengitykseen radikaalisti?? Vette-85 Note! This message was posted anonymously! Edited by - ZR1 on 25/02/2004 18:04:26
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Moi. Minä poistin viime kesänä kaikki kolme kattia. Melutaso nousi sisällä tuskin ollenkaan.Takaa kun kuuntelee, niin se pölyimurimainen ääni madaltui, eli äänet parantuivat. Tehoista en osaa sanoa, mutta kyllä minun mielestä lähtee hiukan paremmin.Muttei se tehonlisäys varmaankaan voi olla kun muutaman hp:n luokkaa. Riippuu varmaan vähän kattien kunnostakin. Kannatta poistaa pelkkien äänten vuoksi.Vm-88. T. Esko
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Itselläni on etukatit poistettu ja pääkatti avattu eikä nyt mitään merkittävää meteliä ole tullut. Takapönttöjen muutoksella saa sitten jos aivan kunnolla ääntä. Kyllähän katin olemassa olo vaikuttaa tehoihin aika paljon. yllättävän paljon saadaan lisää heppoja jos katit avataan ja takapöntöt vaihdetaan.
Riipuen rekisteriteröinnistä ja auton iästä niin sisusten poisto on halvin tapa saada vaikutusta ja senkun yhdistää takapönttöjen vaihtoon niin hyvä tulee. Jake sanoi penkissä on katsottu että lisäys takapyörille olisi +20hp. Eli aika kiva kasvatus pelkällä putkiston ehostuksella. -The Heartbeat of my Corvette is winning- |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Entäs sen ilmapumpun kanssa? Saako poistaa? Vaikutus tehoon? Auttaako jos ottaa vain sisuskalut pois, tai tietysti painoa lähtis jos poistaa koko roskan! Itse olen ajatellut katit ja ilmapumppu pois sekä virtaavammat takavaimentimet ja ehkä imuilman puolellekin jotain pientä! Auto on ´85 tpi joten ei vähäpäästöinen! Mahtaako tulla päästöjen kanssa ongelmia?
MikkoM |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ilmapumpun voi kaiketi poistaa, vaikka auto olisi vähäpäästöinenkin. Jos haluaa säilyttää alkuperäisen hihnan, voi pumpun "tyhjentää". Vauhtiputkat myyvät myös pumpun korvaavaa hihnapyöräsarjaa. Omassa 85:ssä ei ole katti- eikä vähäpäästöisyysmerkintää otteessa. Ajatus on laittaa aidot tuplat, mutta vaimentimista en ole vielä päässyt selvyyteen. Borlan ruostumattomat ovat näyttävät, mutta kalliit. Ääniä saisi tulla lisää "sopivasti".
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Omastani pari kesää sitten tyhjensin katin, piristyi yläkierroksilla, johtuen siitä että katti oli jo aika huonossa kunnossa eli tukkoinen.. Äänet myös paranivat, sisällä ei kuitenkaan äänet paljoa koventuneet ja pitäähän sitä autossa ääntä olla
![]() samalla tein putkiston katista taaksepäin uusiksi 2,5" putkella ja simonssin läpivirtaus vaimentimilla. Oli silloin budjettiin sopiva putkiremppa, maksoi n. 1000 mummonmarkkaa. Ilmapumpun tyhjensin viimekesänä kun pumpun laakerit otti ja levisi, poistin pumpun siivet ja vaihdoin samalla etummaisen laakerin. Ei ollut mielestäni mitään vaikutusta auton tehoihin. - I'm not driving fast, I'm flying low! - - Corvette '84 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Myyvät Jenkeissä 'Air pump delete' osaa, joka kieltämättä siistii konehuonetta ihan kivasti. Hintaa on kuitenkin noin 150$ mutta olem harkinnut hommaamista, ihan siisteyden takia.
Suorista putkista mainittakoon että kaveri laittoi yhtä aikaa -89 vetteensä uudet putket minun kanssani. Minulla magnaflow cat-backi ilman etukatteja ja kaverilla Mid Americalta tilatut 'True Dual exhaust' [url http://www.madvet.com/shop?frame=3.36.928][/url] ja 'Twin tip mufflerit' http://www.madvet.com/shop?frame=3.119.991. -89 veten soundi on kovempi ja mielestäni hyrskyttää pari oktaavia korkeammalla kuin itselläni. Kaasua painaessa pääsee räikäisee niin että korvia särkee. Itselläni käy matalemmalla ja kaasua painaessa aikä lailla C3 veten tyylinen matala hyrskytys. Molemmat tosi hienon kuuloisia mutta silti erinlaisia. Pitäis varmaan jossain vaiheessa tehdä jonkinlaiset mp3.filet jotta vois vertailla kunnolla ääniä. -------------- 1988 Corvette Edited by - jtammel on 26/02/2004 15:55:03 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
katalysaattorin poisto? | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 06.12.2006 23:42 |
Helinän poisto | tanet | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 20.10.2006 10:15 |
EGR:n poisto | Mikko Virtanen | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 28.10.2005 15:15 |
EGR:n poisto? | PRVette | Vuosimallit 1984-1996 | 8 | 31.07.2004 14:01 |
Katalysaattorin poisto? | C4 -89 | Vuosimallit 1984-1996 | 5 | 19.08.2003 09:33 |