![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() three five (555) tarvikeosatKävinpä motonetissä ihan muuta ja kysyin samalla hiukan skeptisesti raidetangonpäätä LC PZJ75 autoon. En olettanut että löytyisi saati ostavani kun aika nihkeästi suhtaudun tarvikeniveliin. Kuitenkin lähdin osa kourassa kotiin. Onkos kellään kyseisestä merkistä "THREE FIVE" tietoa ja logona on "555"? Uskaltauduin ostamaan kun osassa itsessään pakkauksen lisäksi luki made in japan. Ei myyjä osannut luvata jos tilaan toisellekin puolelle, että olisi samalta valmistajalta joten taitaa olla viisaampi käydä jatkossa tojota kaupassa.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Laatua.
Mun kokemuksien mukaan noi 555 merkkiset on kestäviä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuolta Sankein sivuilta sen mitä ymmärsin niin 555 olisi erikoistunut pelkästään autojen palloniveliin raidetagonpäihin yms. nivellettyihin alustanosiin.
Oletko paljonkin käyttänyt ko. merkkiä? Vai tuleeko näitä vain joskus sattumalta kaupasta vastaan?
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Itsellekin tullut muutama "rivivitonen" vastaan, ja on kyllä kieltämättä hyvälaatuisen oloisia osia, ei valittamista laadusta
![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ainaki japseihin on tommosia niveliä saanu,on ollu laadukkaan näkösiä ja usein niissä on rasvanippa kun monissa muissa ei. 110 hiluksi syö etupään palloja kohtalaisesti ni siinä on tullu testiä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja toisesta "brändistä"; en viitsi mainita kauppanimeä, mutta HDJ-80 kardaanin ristikossa tuo "palmuöljy" tms oli sellaista "vahaa" että "puoliammattimallin" rasvaprässillä ei saanut 400? cm3 /gramman patruunalla kuin viereiset kupit (2kpl neljästä) Tursuamaan n. 10 C asteen lämmössä.... ja tuo ristikko "juristi/jumi/tärräsi" muutaman kuukauden ajolla..... Toki nimenomaan ammattikäytössä, ja raskaassa sellaisessa... Ja nimenomaan ei ole 555, vaan ehkä tunnetumpi? Mutta kun ottaa ja purkaa ristikon valopetrooliin, ja pesee/putsaa kunnolla, niin tuo ristikon/akselin/laippojen kokoonpano on aikuisten oikesti vaikeaa.... yksikin "liestynyt/kellahtanut rulla" tuhoaa koko homman:-> siis täristäää... jos joku meni ...... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nyt sitten kävikin niin, että jäi toistaiseksi tuo 555 asentamatta. Raidetangonpäässä olikin säädettävä nivel. Ei muuta kuin sitä kireämmälle ja hyvä tuli. Nyt harkinnassa jätänkö varastoon odottamaan tulevia vuosia vai vienkö kauppaan takas.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
En sit tiedä minkälaista tavaraa firma tekee, mutta joskus menneisyydessä 555 oli muistaakseni Subarun rallitiimin pääsponsori. Keltaiset numerot sinisellä pohjalla. Joten kaippa ne jotain osaa tehdäkkin.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Viimeksi muokannut Viipo : 11.05.2014 16:33 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Hilmaan meni 555 pallonivelet. Vielä ollaan pysytty tiellä.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#11
|
||||
|
||||
![]() ![]() Subarun sponsori 555 oli tupakkamerkki.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#12
|
|||
|
|||
![]()
laitoin aikonaan 555 välitangon kinkkukaappi 89. ohjaukseen,pelasi jetisti vuosia,niin kauan kunse mulla oli.hyvää laatua.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kuvassa ja kyseessä siis ohjausvarsi eikä raidetanko.
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kiitos tarkennuksesta! Aina oppii lisää terminologiaa.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Eikös ohjausvarsi oo se simpukassa booreilla oleva varsi (pitman arm)?
Siihen puolestaan kiinnittyy vetotanko (drag bar) joka puolestaan on suomennettu varaosakirjoissa etummaiseksi raidetangoksi. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Pitman arm mun mielestä enemmänkin kääntövarsi, drag link ohjausvarsi (tai vetotanko jos pitkittäin), tie rod sitten puolestaan raidetanko. Eihän näitä ole ees oikein missään sanakirjassakaan. Tästä kielestä puuttuu niin paljon kaikkia teknisiä sanoja, mistä syystä tulee päällekkäisiä tarkoituksia ja Amerikan ja Englannin englannissa on eri sanoja samalle osalle.
![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Ja jos oikein haluaa triviaalitietoa (tai vaihtoehtoisesti uskoa salaliittoihin) niin kun tuo tupakkamainonta lopetettiin/rajoitettiin, niin auton mallimerkintähän oli sen jälkeen 22B, joka heksadesimaalista desimaaliluvuksi käännettynä on 555
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Tästähän vois johtaa saman kuin pilareista A,B,C,D miten kaukana tuulilasista on. Olis vaan A-tanko B-tanko jne. ihan kuin ameriikan osoitteet. ![]()
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |