![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Eberi suitsaan (vakio laturilla?)Nurkassa pyörii ylimääräisenä tehdasuusi 4kw:n eberi kaukosäätölaitteineen päivineen. Arvelin jos tuplaisi suzukin hinnan pulttaamalla sen siihen. Epäilyttää vaan käyttö tuolla vakiolaturilla. Eli onko mitään järkeä vai pitäisikö laturi päivittää samalla? Käyttö kuitenkin tulee olemaan suurelta osin lyhyttä ajoa, eli orkkis laturin huima teho ei taida riittää, kun ongelmia on moderneillakin autoilla? Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Niin yllä allekirjoittanut, oli loginit kadonnut...
Rauvassa ei oo raha hukassa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hmm, miksei mullakin pyöri nurkissa tuollaisia ylimääräisenä..?
Eberin ja Webaston kanssa ei tule murheita jos niitä käyttää oikein. Eli hyvänä nyrkkisääntönä: Ajoajan pitää olla vähintään yhtä pitkä kuin lämmitysajan, ts. jos lämmität tunnin ja ajat tunnin, niin virrat riittää hienosti eikä juurikaan lyhennä akun/laturin kestoikää. Tämä ohje tuli joskus Webaston maahantuojalta (Kaha), ja on sittemmin hyväksi havaittu... |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
-- Elämä ilman nelivetoa on turhaa -- Nerd-O |
#5
|
|||
|
|||
![]()
No ei se kaukana ole, tolla hifi kaukosäätimellä ne maksaa kai jotain 1500€...SUOMESSA.
Saksan ebaysta n. 600€. Hankin sen laitettavaksi "käyttöautoon" (-00 vectra, muistakaa että kaikki autot muuttuu vanhoina ooppeleiksi ennenkuin kuittailette)), mutta ei jaksa/arveluttaa käydä asentamaan sitä siihen itse (prkl automaatti-ilmastointi). Ja tehtynä maksaa 500-600. Eli taidan vaan laittaa lohkon opeliin ja suskaan eberin, siihen se mahtuukin huomattavasti helpommin....KUNHAN NYT ENSIN käytän sen leimalla...=) Rauvassa ei oo raha hukassa. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulla eberi hydronic suikassa. Jos sähköt muutoin kunnossa niin toimii. Kerran päässyt virta loppumaan kun on kapasiteetiltaan pieni akku ja ajo viikolla oli 3 lämmityskertaa päivässä ja ajoa yht. 20 min.
Metsässä kiva vempain. -Teemu |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Et viittis/sais otettuu kuvia mihin/miten oot asentanu? Jos onnistuu nii laita tänne tai sitten vaikka sähköpostilla riude@dnainternet.net.
Sulla varmaankin oli se universaali asennusarja siinä, saiko niillä letkuilla rakenneltua miten hyvin? Rauvassa ei oo raha hukassa. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
En saa nyt kuvia, mutta pääpiirteissään näin:
-Alkuperäinen tunkin teline pois. -Eberi tilalle. -Paisuntasäiliön olen muusta syystä siirtänyt mutta lämppärin saa asennettua niin että eberin pannu on vesitilassa 4-5 cm alempana kuin ylin kohta. Mulla ylin kohta on paisuntasäiliön pinta tai letku joka menee eberiltä koneen kannen päältä sisäpuhaltimen kennon lämmönsäätöhanan viereen. -Suzukissa on muistaakseni 14mm putkilähdöt joka tapauksessa pienemmät kuin eberin sarjan messinki supistajat. -Teemu Edited by - -teemu on 15/08/2006 20:48:06 Edited by - -teemu on 15/08/2006 20:48:40 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eberiä tuo maahan Wihuri Oy Autola. Ja kun olen Wihuri Oy Witraktorilla hommissa, niin joutuu töissä asenteleen Caterpillarin koneisiin noita. Helppoja asentaa, kun käyttää vähän maalais järkeä ja mukana tulevia asennus/asento ohjeita, (vedenpinnankorkeuden/vesikierron suhteen, polttoaineen saanti, ym). |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Juu ei kai siinä pitäisi sen kummempia olla, ja netistä löytyy useampikin "asennuskertomus" tueksi.
Tuohon "parempaan" (opel? parempi?) autoon sitä vähän kyllä karsastan käydä asentamaan, joutuu purkamaan ni prkleesti, tilaa on hintsusti ja vielä automaatti-ilmastointi...ja kyllähän suzuki sen ennemmin ansaitsee...=) Rauvassa ei oo raha hukassa. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Olikos jostain saatavissa 5kw vesieberin asennusohjetta ? eli onko paras laittaa työntämään lämmitettyä vettä sisätilan lämppäriin, ja paluun otto ala/ylävesiletkusta ???
Note! This message was posted anonymously! |
#12
|
||||
|
||||
![]()
eberille imu AINA mahdollisimman alhaalta vesitilaa.
Ja paluu ylös. Sitten se miten sen kytkee lämppäriin, on ihan jokaisen omasta mielikuvituksesta kiinni. Esim. Mikäli laittaa lämppärin kennon kanssa sarjaan: Imu moottorista alemmasta lämppärin lähdöstä ja eberin kautta hyttiin. Väliin ei saa asentaa eberin mukana tulevaa vasta venttiiliä, koska saattaa sekoittaa lämppärin normaalin kierron, koska omalla painollaan vesi virtaa toiste päin. Lämppärinvesihanan on aina oltava max asennossa kun eberi on päällä. Muuten tulee kierto häiriö ja ylikuumeneminen. Tai Rinnalle: Otetaan eberin imu mahdollisimman alhaalta, aivan eri paikasta kuin lämppäri tai alemmasta moottorista lämppäriin lähtevästä t-liitoksella. Vesi menee eberiin, eberin jälkeen vastaventtiili ja t-liitoksella ylempään lämppärin letkuun. Vastaventtiili tarvitaan, koska vesi ei muuten välttämättä kierrä lämppärissä normaali tilanteessa, vaan kierto menisi eberin kautta. Lämppärin vesihanan asennolla ei ole merkitystä. Ja ylempi lämppärin letku yleensä tulee tavalla tai toisella termostaattikoteloon tai lähettyville, (tietysti poikkeuksiakin on, joissain saattaa tulla ihan johonkin muualle) Eiköhän siinnä ollut pääpiirteittäin. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ylä vesi letku EI OLE hyvä vaihto ehto paluuseen. Menee termostaatin väärälle puolelle ja näin ollen lämmitetään syyläriä, ja sitten termostaatin auettua alkaa vasta moottori kunnolla lämpeemään. Ja mikäli tarves on, niin asennus ohjeita pitäisi saada kun soittaa Autolaan, että lähettävät. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Maahantuoja EI kuulema enää lähetä ohjeita yksityisille. Näin ainakin keväällä sanottiin kun soittelin.
Ei sattuis Jeeppi-gubbe löytämään töistä mitään dokumentaatiota Suomeksi tuon Easy Start R paketin asennuksesta? Eli se "hienompi" kaukosäädinversio jossa ajastuksetkin hoidetaan sen kautta... Kuitenkin, kunhan nyt ensin käytän tuon leimalla ja saan sorsanmetsästyksen aloitettua niin yritän ehtiä rakentelemaan n. viikon kuluttua. Kuvia selityksineen siis aikanaan. EDIT: Eipä tarvikaan dokumenttia, löytyikin laatikosta lontoonkielinen manuaali...äärimmäisen yksinkertaisen kytkentä näköjään. Rauvassa ei oo raha hukassa. Edited by - riude on 17/08/2006 22:43:53 |
#15
|
|||
|
|||
![]()
No niin, nyt saatiin jo laatikko purettua, ja tässä lähi päivinä kikaleet toivottavasti löytävät tiensä pellin alle, saapi nähdä...
Rauvassa ei oo raha hukassa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: -HUUTIS- takavinssi suitsaan eli WARN M6000 | MICCOT | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 02.04.2008 18:40 |
O: näppärä ja suitsaan sopiva sähköinen vinssi | korbimotors | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 27.07.2007 08:28 |
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 |
Uudet kaaret suitsaan | riude | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.04.2006 11:29 |
M/V Voortin vani SUITSAAN tai vast. | O/M/V Muut | 3 | 25.05.2005 21:06 |