Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.08.2006, 10:37
Epeli Epeli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.04
Viestit: 342
Perusasetus

Miksi Pajeron OD kuoli ?


Seitsemisenportilla käytiin ja siellä takaisin ajellessa ei OD mene enää päälle. Öljynpinta on ok ja väri sekä haju normaali. Johdot oli saanut hieman kipeetä mutta kuitenkin tuntuvat ehjiltä. ( liittimeltä kattilahuoneesta kun antaa sille OD:n solenoidille 12v niin naksuu ihan ok lailla ( verrokkina varaosa-vaihteisto ) Vaihdekepin nappulasta painamalla OD Off-valo syttyy kojelautaan ja sammuu, mutta ei vaikuta muuten toimintaan. Missä olisi sulaketta/relettä yms tarkistettavaa, kun chilton/haynes ei tunnista moista virtapiiriä.
Vika ilmeni jo 1 reitin jälkeen syömään mennessä, tosin 3 pätkän jälkeen oli turvetta ja risuja alustassa niin paljon, että olis luullut sieltä vian tulleen.

Niin tuohan on -88 KM148 automaattilaatikolla oleva ajokki.

Epeli

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.08.2006, 23:31
Epeli Epeli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.04
Viestit: 342
Perusasetus

Päivitetään ongelmaa ! Eli nyt OD toimii, kun vetäsin solenoidille 12V suoraan akulta sulakkeen kautta. MItähän tietoa jää sit uupumaan, kun ei ole ohjainboxi mukana ( apparin a-pilarin alapuolelta löytyy moinen ohjainboxi )Vaihdot onnistuu ihan ok nykyiselläkin kytkennällä, tosin sulakkeen joutuu nyppäämään pois kun pysäyttää pidemmäksi aikaa ( solenoidilla veto päällä kaiken aikaa kun on sulake kiinni ) Korjaamo manuskan sain lainaksi ja sieltä selvisi, että se kolminapainen liitin joka tulee laatikolta sisältää seuraavat piuhat : 1 overdrive solenoid 2 A/T temperature 3 detection switch , eli mitä tuo 3 piuha ilmaisee ?

Epeli
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.08.2006, 02:32
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Olisko lähtenyt "A/T temperature" anturin liitin irti/rikkoutunut?
Kun kerran suoraan toimii. Niin voi hyvinkin olla tuommonen vika.

Noi liittimen piuhat, menisköhän niin että 1. solenoidille lähtevä ohjaus 2. vaihteston lämpötila anturi 3. käyttökytkin

-samisami2 työnyymi-

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.08.2006, 02:50
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kokeile vaikka eka että tuleeko tuohon liittimen 2napaan sähköä auton ollessa käynnissä. Jos ei niin sitten etsit sen anturin ja mittailet sieltä. Anturin navat pitäis olla "oikosulussa" kun kokeilet yleismittarilla "piip"asennossa.

-samisami2 työnyymi-

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Optiman keltainen kuoli? SamiN Tekniikka & Jutustelu 10 03.10.2007 11:00
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana Tekniikka & Jutustelu 17 24.04.2006 19:18
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? MäIte Health 0 05.05.2002 17:56
Pornovideota katsonut mies kuoli seksikaupassa Lars This And That 0 13.03.2002 10:46
Kun Chicago kuoli Dev Music 0 27.02.2002 17:55


Sivu luotu: 00:07 (GMT +2).