Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.07.2006, 20:15
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

BJ-75:een HJ:n turbokone ????


No niin ... tulipa sitten mieleeni tällänen....

Mites helposti onnistuu vaihtaa Hojarin kone BJ-75:een ? Tuskin sopii bolt on vaihelootaan...
Käväsin tuossa koeajolla HJ-61 ( olis tullu väihdossa ...aivan MÄTÄ ), mutta voimaa tuntu olevan HUOMATTAVASTI enemmän kun 3,4 l vaparissa.
Noin summittaisessa mittauksessa kone näyttäs mahtuvan helposti paikalleen ?

Aattelin kysästä täältä , kyllä joku tälläsen muutoksen on jo tehnyt ?
Ei tarttis pyörää uusiksi keksiä ....

P.S Söörtsillä ei tullut tietoo......


Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.07.2006, 20:23
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.932
Perusasetus

eikös tota oo tehtykkin sillä samalla kutosen koneella ja turbolla? muistaisin näin lukeneeni... tarvii koittaa googlettaa hj-75:sta ku kerkii. mut pikanen veikkaus ois et saattais jopa olla bolt on homma laatikonkin osalta. Tänne sit kattava selostus ku itellä pyöriny samat ajatukset mielessä. Tai sit turbottaa sen nykyisen koneen. Niitäkin on tehtaalta lähteny ulos.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.07.2006, 21:06
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.174
Perusasetus

Tommosta löyty pikasesti etsittynä.



Toyota LandCruiser HJ75

Tekniske specifaktioner:
Motor type: 2H
Beskrivelse: 6 cyl. Rækkemotor
Cylinder: 6
Slagvolume: 3980 ccm
Brændstof: Diesel
HK/Rpm: 103/3500
Drejningsmoment Nm/omdr: 241/1800
Ventiler: 12 OHV
Boring X Slaglængde mm x mm: 91x102
Kompressionsforhold: 20.7:1
Brændstofsystem: ID


Tuolta http://www.toyotalandcruiser.dk/mode...=HJ75&serie=J7


#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.07.2006, 21:16
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.932
Perusasetus

eipä siinä sit ollukkaan sitä turboa... muisti huononee päivä päivältä. kai tollanen hzj-75 on vertailukelpoinen? siin ois toi 4.2 pata ainakin. ja sit tosiaan noi 13bt ja 3bt turbo neloset. toi ois ainakin bolt on juttu ku jostain löytäs noi nelosen turbo romut...

http://www.toyotalandcruiser.dk/mode...HZJ75&serie=J7


http://www.toyotalandcruiser.dk/mode...=BJ74&serie=J7

Edited by - Rölli on 23/07/2006 22:18:12
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.07.2006, 21:18
Jojo Jojo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.07.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 36
Perusasetus

On 75:sta tehty myös h-koneella.

Hojarin kone ei mene ihan bolt-on bj:n laatikkoon.
Sen sijaan kone/laatikkopaketti menee.

Viime syksynä vaihdoin tutun BJ75:een laatikon ja alle pultattiin hojon laatikko.
Joutuu vaihtamaan kytkinkopan ja -akselin.
Muuten on sama H55F laatikko.
Jakolaatikoista ei tietoa ovatko samat,varmaan joku muu tällä palstalla tietää.
Mutta ainakin BJ:n jakis meni bolt-on hojon laatikon perään.

Eli koko pakettina menee mutta jos joutuu sovittamaan pelkän h-koneen bj:n laatikkoon niin kytkinkoppa ja -akseli menee vaihtoon.
Lisäksi 60:n ja 61:n laatikoissa on kytkinakselin laakeri erikokoinen.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.07.2006, 21:27
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.932
Perusasetus

olikos tossa mihin vaihdoit niin 4 vai 5 vaihteinen aski alunperin?

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.07.2006, 21:59
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Lainaus:
quote:
olikos tossa mihin vaihdoit niin 4 vai 5 vaihteinen aski alunperin?

Tämän perusteella,
Lainaus:
quote:Joutuu vaihtamaan kytkinkopan ja -akselin.
Muuten on sama H55F laatikko.
...siellä oli 5 vaihteinen.


-1986 HJ-61-
-1986 HJ-60-
SLCK#113
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.07.2006, 12:44
Jojo Jojo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.07.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 36
Perusasetus

Jep,5-vaihteinen.
4-vaihteisesta ei omia kokemuksia muuta kuin se että 4- ja 5-vaihteiset lootat on eri mittasia (89mm) jolloin kardaanit menee vaihtoon.

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.07.2006, 18:46
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Jep, tuon H-koneen tiesinkin ja löysin uudestaan netsistä ....
Olen ajellut tuon koneista koppimallia tuolla armeejan sinisissä.
Ajattelin vaan noita lupapapereihin tarvittavia "verrokkeja".

Eipä tuo HJ:n koko peketin vaihtokaan paharasti ole , pirun paivava on !!! ( ilman vaid.lootanostinta .....)

Mutta mulle riittää tämä tieto , että kokopaketti menee bolt on paikalleen ... Vielä kun vaimokin ymmärtäisi tekniikan vaitotarpeen ....




Edited by - Palde on 24/07/2006 19:49:28
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.07.2006, 23:28
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

kardaanien laipoissa laatikossa on sitten eri jako, eli ennekuin myyt vanhat romut pois, ota ne talteen.

Toyota-laatuun voit luottaa... ja paskat...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Tojon turbokone. Loota ja perät myyty! Stihl O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 26.12.2007 12:00
M: Hj61:n turbokone 12h-t (myyty) Rojota O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.09.2007 10:41
hj turbokone bj:hin ?????? Tekniikka & Jutustelu 2 16.10.2005 17:40
Patrollin turbokone viimeinkin paikalla.... NHOffroadTeam Tekniikka & Jutustelu 0 06.09.2005 21:48
Turbokone Patrolliin?? NHOffroadTeam Tekniikka & Jutustelu 0 24.08.2005 18:59


Sivu luotu: 05:02 (GMT +2).