![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Omituinen vika opelissaLaitetaan tämä tänne chittichatin puolelle kun ei ole maastureista kyse. Ja tiedän opel on paska auto, kaikki vanhat autot muuttuvat opeleiksi jne jne. opelin mollaukset voi siis jättää johonkin toiseen topiciin ![]() nyt siis on kyse opel vectra 2.0i GLS -92 autosta. Kone on siis 2 litranen 8 venttiilinen ruiskukone. autolla ajettu noin 280tkm. mutta siis "vika" joka ilmenee on seuraavanlainen. kun kakkosella kiihdyttää 80km/h vauhtiin niin välillä kierrokset jumittuu 4000rpm kohdalle. tuntee oikein että miten kone ei hetkellisesti halua nostaa kierroksia, mutta mitään ihmeellisiä ääniä ei kuulu. siis kierrokset ei siitä nouse vaan ovat hetkellisesti tasan 4000rpm, pienen paussin jälkeen niin kierrokset taas nousevat ja matka jatkuu normaalisti. tämä tapahtuu vain kakkosvaihteella ja juuri tuossa 4000rpm kohdalla. kaikilla muilla vaihteilla, tai vapaalla, ongelmaa ei ilmene. itse epäilisin polttoaine ongelmaa. kuten esim että polttoainepumppu alkaa olla väljä ja juuri noilla kierroksilla ja vedolla soppaa ei tahdo tulla tarpeeksi. mutta luulisin että käynti olisi sillon nykivää?? osaako joku opel asiantuntija sanoa tarkemmin mikä voisi olla tämmöisen ongelman/ominaisuuden takana? kiitos jo etukäteen! UAZ-315126 "Ulyanovsky Avtomobilny Zavod"
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ilmeisesti tämän "kuolleen kohdan" aikana ei syty se keltainen -engine-valo tms?
Tuli aikanaan tapeltua aivan samanlaisen vian kanssa -89 Omegan kanssa (2.0i 8v), tietyllä vaihteella ja tietyllä kierrosnopeudella kone pätkäisi/nykäisi noin sekunnin osaksi ja se keltainen valo välähti. Siitä ei päästy eroon kuin boksia vaihtamalla. Sen sijaan jos valo ei syty niin sitten ei voi kuin vaikka arvata, että ruiskun ohjaus kuitenkin luulee moottorin ottavan kakkosella kierrokset rajoittajaan jo 4 tonnissa, kunnes hoksaa itse että varoja on ylemmäksikin. No olipa taas vaikeasti sanottu. Ajatuksena kuitenkin, että bensapuoli pelaa kun ei nyi. -pojat on poikia...ja likat tekee lisää- |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Keltainen engine valo ei syty ei. Olen pitänyt tarkasti silmää kojetaulussa ja mitään erikoista ei tapahdu.
Juuri tuommoinen noin sekunnin pätkäys siinä tapahtuu. Sitä ei kylläkään joka kerta tapahdu, joten vikaa on aika vaikea toistaa.. Pitää vähän tarkkailla että tapahtuuko sitä vain kun bensaa on vähän tankissa vai myöskä täydellä tankilla. Viimeksi kun eilen tapahtui niin tankissa oli aika vähän bensaa. Löytyykö lisää ideoita tähän? Armaksella on kyllä hyvä teoria. UAZ-315126 "Ulyanovsky Avtomobilny Zavod" |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mites moottorin lämpöpuoli, tekeekö saman kylmänä eli lämpimänä? Ettei olis joku mystinen lisärikastuspiirin -sekoilu- kyseessä. Niin mitään uutta tässäkään kunhan nyt sitä ruiskua/ruiskun ohjausta tekisi mieli kaivella, olisko joku lämpöanturi saanut tarpeekseen.
-pojat on poikia...ja likat tekee lisää- |
#5
|
|||
|
|||
![]()
No kylmällä moottorilla en ole koittanut. En oikein viitsi vedättää kakkosella 80km/h kylmällä koneella, vähän liikaa rääkkiä.
Opel forumilla (http://www.opelclubfinland.fi/forum/...c.php?t=106208) joku oli arvellut näin: Lainaus:
jatketaan pohtimista ![]() UAZ-315126 "Ulyanovsky Avtomobilny Zavod" |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Semmonen tyhmä kysymys että toimiiko se keltanen engine valo?
Esim jenkeissä (esim caprice van yms) on nähty paljon sellasta että keltanen check engine valo on vaa pimennetty et ei pala kokoajan... ei riemulla rajaa ku kasilla ajaa |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ilmamassamittarin pinnat kuluneet nähtävästi . ilmanputsarin päällä suorakaiteen muotoinen boksi, minkä alta katot kuinka kulunut pinta on...
--Bågger och turbo-Volvo rules ok!-- |
#8
|
|||
|
|||
![]()
oletettavasti engine valo toimii. pitää tarkistaa se.
sitten pitää myös katsastaa tuon ilmamassamittarin pinnat. vaikka nyt ei ole ilmennyt tuota ongelmaa lähiaikoina ![]() kiitos vinkeistä! UAZ-315126 "Ulyanovsky Avtomobilny Zavod" |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
HJ61-89 SLCK #68 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LJ70 vika | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 30.09.2008 16:29 | |
Missä vika? | Tekniikka & Jutustelu | 87 | 08.10.2007 17:00 | |
omituinen tyhjäkäyntiongelma | velikani | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.09.2006 19:08 |
Omituinen risteily | Santeri | Rakas Päiväkirja | 0 | 30.04.2006 15:14 |
omituinen ongelma raudan kanssa | leivos | Helpdesk | 3 | 02.11.2005 12:57 |