Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.05.2006, 11:51
Masu Masu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.06.04
Sijainti: Loppi
Viestit: 241
Perusasetus

Range & iskarit, kaasu vai neste?


Näyttäsi siltä että Rangen takaiskarit päätyvät hiljoksoon vaihdettavaksi. Kysymys onkin että millaiset iskunvaimentimet sinne kannattaa laitta kaasu vai neste? Soveltuukos jompi kumpi paremmin johonkin tiettyyn käyttötarkoitukseen?

Onkos noiden rangen iskarien vaihtamisessa mitään ihmeellistä huomioitavaa? auto on -83 eli ne iskarit on "mielenkiintoisen" epäsymmetrisesti siellä auton alla...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.05.2006, 12:02
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Tielle vois olla jäykempikin, vaikka kaasuna. Ei vaihdossa ole mitään erikoisempaa ainakaan -88 jossa ne on molemmat eteenpäin.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.05.2006, 17:12
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

En enää huoli kaasuja rangeen- oli aivan liian kova!

No kyllähän tuosta nyt pääsee!

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.05.2006, 17:40
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Se "mielenkiintoinen" asento toimii eräänlaisena Traction Bar:ina, eli osaltaan estää akselin kiertymistä. Miksi lie muutettu myöhempiin malleihin symmetriseksi...

_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.05.2006, 10:21
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Vm -86 takaiskarit sojottavat jo eteenpäin. Vaihtui vissiin juuri tuossa vuosimallissa. Olenkin kovasti miettinyt, miksi nuo iskarit on vanhemmissa erisuuntiin? Jännä selitys - mutta miksi siitä todellakin luovuttiin?

-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.05.2006, 12:57
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Aihetta varovasti sivuten, muistelen että pikkurangessa on kaasuiskarit (monroe 4x4 gas magnum, onko tollasia olemassa?), ja tielle ne on mun mielestä erittäin hyvä tuollasen sporttialustan (vanhat kuoleentuneet jouset) kanssa, tielle siis, maastossa en oo tolla vielä oikeastaan ajellut, mutta luulis niiden toimivan sielläkin, jos ei ala trialia ajamaan.

Iskareissa on sii soleellista että kiinnitykset molemmissa päissä on soveliaat, ja että pituus on passeli, säsäänjoustaessa ei saa ottaa ekana iskarista kiinni, ja että iskarin pituus riittää haluttuun ulosjoustoon. Sitten jäykkyys/vaimennusteho, ota säädettävät jos on tämän suhteen epävarmaan.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.05.2006, 13:43
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Vaaleessa tosiaan on Gas-Magnumit, ja minä ainakin tykkäsin. Vertailukohtana tuon yhen västäräkin Classic joka on käsittääkseni normi-iskareilla, ero on selkeä. Vähemmän "hyllyvä" noilla kaasuilla.

Life sucks, then you die...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.05.2006, 14:07
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Vm -86 takaiskarit sojottavat jo eteenpäin. Vaihtui vissiin juuri tuossa vuosimallissa. Olenkin kovasti miettinyt, miksi nuo iskarit on vanhemmissa erisuuntiin? Jännä selitys - mutta miksi siitä todellakin luovuttiin?

-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986

Oikiasti vaihtuu -88 mallissa vasta! Mullakin on vielä eripuolilla (valmistettu 03/88) mutta loppuvuodesta -88 eteenpäin ne ovat jo molemmat akselin etupuolella.

No kyllähän tuosta nyt pääsee!

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.05.2006, 10:34
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Vm -86 takaiskarit sojottavat jo eteenpäin. Vaihtui vissiin juuri tuossa vuosimallissa. Olenkin kovasti miettinyt, miksi nuo iskarit on vanhemmissa erisuuntiin? Jännä selitys - mutta miksi siitä todellakin luovuttiin?

-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986

Oikiasti vaihtuu -88 mallissa vasta! Mullakin on vielä eripuolilla (valmistettu 03/88) mutta loppuvuodesta -88 eteenpäin ne ovat jo molemmat akselin etupuolella.

No kyllähän tuosta nyt pääsee!

Outoa, mulla kyllä on molemmat eteenpäin ja on CA-sarjaa, eli -86.

-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Neste / neste-lämmönvaihdin farmari Tekniikka & Jutustelu 1 13.05.2007 19:15
O: 24V neste kiertoinen kennopuhallin BJ:hin. p3ku O/M/V Muut 4 16.01.2006 22:21
Kaasu hirtti HJ-61:ssä Tekniikka & Jutustelu 3 23.10.2005 19:45
Bensa / kaasu sjeeppi Tekniikka & Jutustelu 19 17.09.2005 20:36
Neste- vai kaasuiskarit? kany Tekniikka & Jutustelu 3 17.07.2005 19:56


Sivu luotu: 03:25 (GMT +2).