Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Vuosimallit 1984-1996
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.01.2003, 22:25
VetteMan VetteMan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 103
Perusasetus

C4 Sytytystulpat?


-84 vettessäni on nyt AC Delcon R45TS tulpat ja ajattelin vaihtaa ne Boschin tulppiin.
Löysin Boschin ESI[tronic] huolto softasta tyypin FR8DPX joka olisi Boshin vastaava tulppa -84:seen.
Boschin tulpan kierreosa on vaan muutaman millin pidempi kun AC tulpassa joten ajattelin kysyä onko muilla tullut tämä "ongelma" vastaan? eli sopiiko tulppa vaikka se menee syvemmälle kanteen? Ettei ota kiini mihinkään.
Lisäksi AC tulpassa on kartiotiivistys kun boschissa on tiivisteprikka välissä. "Parempi kysyä,kuin kokeilla ja katua"

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.01.2003, 10:14
ToniH:n Avatar
ToniH ToniH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 174
Perusasetus

Älä pistä. Kyllä ne pitäs saman tyyppisiä olla. Jos tulppa ei tiivisty kunnolla niin siitä voi vuotaa ilmaa sylinteriin -> laihalle -> kaboom.

Tästä aiheesta on käyty keskustelua kavereiden kesken ja maailman sivu. En ole koskaan kuullut, että kukaan olisi saanut mitään etua käyttämällä Vettessä jotain muuta tulppaa kuin orkkista. Sen sijaan olen kuullut useasti siitä kun on ollut jotain pikku ongelmia, esim. nakutusta, käytettäessä jotain hienoja "viritulppia". Tämä on niitä tapauksia, ettei kannata maksaa ekstraa osasta josta ei oikeasti saa mitään hyötyä. R45TS on oikea tulppa - mun mielipide on, että laita niitä.

Toni

Vette '91
Kupla ´67
Kupla '00
Land Rover '66

Edited by - ToniH on 15/01/2003 10:16:35
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.01.2003, 10:18
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tuo tulpan mitta ei sinällään ole kriittinen. Käsittääkseni normaalipuristeisessa koneessa on palotilassa varaa hiukan pidemmällekkin tulpalle.

Pidemmällä tulpalla vaan tulee se ongelma, että kierrettä työntyy palotilaan ja sen karstoittuessa saattaa sitten poiskiertäminen olla tuskaista hommaa. Saattavatpa jopa kierteet tulla mukana, varsinkin alumiinikannessa!

ÄLÄ KUITENKAA RUUVAA KARTIOTIIVISTEISEN SYTYTYSTULPAN TILALLE MUUTA KUIN KARTIOTIIVISTEINEN SYTYTYSTULPPA.

Kansiahan on kahta tyyppiä, kartiotiivistyksellä ja tasotiivisteellä elikä juuri tuolla tulpassa olevalla tiivisterenkaalla tiivistettäväksi tarkoitetulla. Näissä kansissa on kummassakin oma tulppansa.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.01.2003, 11:19
VetteMan VetteMan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 103
Perusasetus

Tuo vaan kummastuttaa kun boschin ilmoittama tyyppi on nimenomaan -84.
Eivät ilmeisesti saksanmaalla tiedä mitään noiden amerikkalaisten tulpista.
Joten taidan päätyä edelleen tuttuihin ja turvallisiin AC Delcoihin

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.01.2003, 15:23
Janne Janne ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.03.02
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 58
Perusasetus

Tuo FR8DPX sopii 87-91. 84-86E sopiva pitäisi olla HR9BPX.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.01.2003, 15:35
VetteMan VetteMan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 103
Perusasetus

Boschilla mennyt vähän vuosimallit sekaisin
Ei näköjään ole tuo ESI[tronic] kovin luotettava vaikka on huoltokäyttöön tarkoitettu..
Kiitoksia oikeasta mallinumerosta.



Edited by - VetteMan on 15/01/2003 17:38:55
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään sytytystulpat LR/RR Range-79 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 17.02.2007 08:14


Sivu luotu: 12:34 (GMT +2).