Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.01.2006, 23:43
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

HJ käy ja kukkuu minne virrat hukkuu ?


Oliko se sähkö elektronien virtausta johtimessa.. Eli missä vika HJ61 ja virrat päälle, akut 16 v näyttää mittari..startaus ja käyntiin noin 20s-1min virrat nousee n 27v.. Tämän tekee aina kun kone kylmänä..

Missä vika. Miten korjataan Kiitän etukäteen..

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.01.2006, 23:59
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Akut sippi --> vaihdetaan uudet.

--Medisiin, sano ryssä kun pullon löysi.--
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.01.2006, 00:13
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Akut ne tietysti voi olla vian syy..Muuten akut käytön kannalta ei ole ollut ongelma eli virta ei ole päässyt loppumaan. Ainoastaan tuo virran häviäminen kylmänä virrat päällä ja käynnistettäessä ja sen jälkeen nousee kohta 27 v..muutoin toimii hyvin..

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.01.2006, 00:34
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Ookko mitannu yleismittarilla, pitääkö mittari "kylmänä" paikkansa? Mulla näyttää vähä alakanttiin, muttei läheskään noin paljoa.

______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.01.2006, 10:09
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jaa. Vanhassa kuuskymppisessä oli kyse latauksen säätimestä, kun noin teki. Säädin oli erillinen tuplarelepaketti, kuusykkösessä taitaa olla eri systeemit.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.01.2006, 10:21
Phase Phase ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

voisikos tämä ilmiö johtua siitä että jälkihehku jää päälle n. 30sek-1min, joka tiputtaa jännitteen noin alas.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.01.2006, 12:22
HDJ60:n Avatar
HDJ60 HDJ60 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.04.05
Sijainti: Salo
Viestit: 52
Perusasetus

61;ssä ei ole hehkuja, suorasuihkukone ja kuuluu toimia just noin että kylmänä hetken virrat alhaalla

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.01.2006, 13:17
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Onhan siinä se imusarjahehku.

______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.01.2006, 14:18
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No, yksi akku oli ainakin sökö..eli nyt toimii siten että ei tiputa virtoja niin alas, mutta edelleen kylmänä käynnistäessä minuutin viive ennen kuin nostaa virrat mittarissa normaalilukemiin...

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.01.2006, 15:14
Phase Phase ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

kyllähän siellä se hehku on imusarjassa. Eli hehku menee päälle kylmällä säällä vaikka hehkutuksen valo sitä ei ilmaise. Valo ilmaisee vain jos on tarvetta hehkuttaa ennen käynnistämistä (ilma jotain -5 astetta ja sen alle). Hehku vie tietenkin virtaa aika paljon eli jos toinen akku on ollu kaput niin se vetää jännitteet aikas lailla alas.

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.01.2006, 17:38
jpl jpl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 14.07.04
Sijainti: Salo Märynummi Finland.
Viestit: 430
Perusasetus

Lainaus:
quote:kyllähän siellä se hehku on imusarjassa. Eli hehku menee päälle kylmällä säällä vaikka hehkutuksen valo sitä ei ilmaise. Valo ilmaisee vain jos on tarvetta hehkuttaa ennen käynnistämistä (ilma jotain -5 astetta ja sen alle). Hehku vie tietenkin virtaa aika paljon eli jos toinen akku on ollu kaput niin se vetää jännitteet aikas lailla alas.
Juuri näin. Huomaa hyvin siitä, kun noin minuutin kuluttua ajovalot kirkastuvat ja lämppärin puhaltimen kierrokset nousevat. Ja huomaa sen volttimittaristakin. Ottaa aika paljon virtaa.

HJ61 -90 & LJ70 -89
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Minne menet, Elisa? Laskos Internet Service Providers 16 08.08.2007 09:56
Minne romurautaa? Kumikameli Chit-Chat 4 10.02.2006 11:47
Minne rele Hiluxissa? Tekniikka & Jutustelu 1 08.09.2004 07:13
Virrat Yleiset 0 09.08.2002 15:22


Sivu luotu: 20:41 (GMT +2).