Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.12.2005, 23:19
arpati:n Avatar
arpati arpati ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.12.05
Sijainti: Punkalaidun, .
Viestit: 440
Perusasetus

Dynaan kärryä perään


Auto Toyota Dyna 3.0 pakettiauto vm -84.
Omapaino 2450 kg
Kokonaismassa 3500 kg
Perävaunu jarruin 2000 kg
Lava 2 m x 4.5 m

1.

Jos täällä kellään tollasta niin mitä perävaunupainoja noissa on? Onko tuo maahantuojan määrittelemä vai koukun paino (ei mitään kylttiä enää jäljellä koukussa) ja saisko tohon muutettua isomman vetopainon rakentamalla koukun uusiksi tuohon 3500 kg painoon, mikä vissiin tuo max lakisääteinen pakuissa?

Joku moista paperiin yrittänyt/onnistunut?

2. Vinkkejä kärryn tekoon?

Hommattuna on 2 x 1350 kg (= 2700kg) kumijousitetut WAP:in akselit + 1750 - 3500 kg WAP vetopää. Eli kärryn kokonaispaino kyllä jää alle tuon 3500 mutta menee yli tuon rekisteriotteen max jarrukärryn painon.

Kärrystä pitäisi tehdä kohtuu iso eli sisämitat 2050 x 6000, umpipohjalla ja puolikippaavana. Tavoitteena kun on kuskata kärryllä yhtä isoa autoa tai kahta pientä + yksi tietysti auton lavalla. Eli mahdollista jokkistouhua + muuta autokuljetusta.

Yhdistelmästä tietysti tulee aika "juhlava" ja tehoakin varmaan kaivataan lisää, mutta siihen taas keinot keksitään jos noista mallisarjan muista versioista saisi jonkun Suomessa vertailukelpoisen paperin.

Painonhallintaakin varmaan joutuu miettimään jos kahtakin autoa koittaa vetää kärryllä tuolla max 2000 jarrukärryn kokonaispainolla ja noilla mitoilla. Eli jos autot (esim 2 x 700 kg jokkisfiude muistaakseni) noin 1400 kg ei kärry saisi painaa enää kuin 600 kg.

Jos taas painorajana olisi tuo akseleiden kantavuus 2700 kg niin yht 1400 kg autojen jälkeen kärry saisi painaa vaikka liikaa... No jos ajattelisi kärryn painon aika reiluksi niin päälle saisi silti laittaa jo lähemmäs parin tonnin laitteen... No toista täyspitkää dynaa lavapäällä ei silläkään...

Kommenttia ja kokemuksia kärrynrakentamisen suhteen toivotaan...

__________________
050 354 9376

"what each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary" - G.S. Clason

"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin." M. H. Koivisto
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
V: HJ60 dynaan tms. Reetu O/M/V Ajoneuvot 4 24.02.2008 20:58
Jos on tarvis kärryä tomikoo Linkit 10 11.08.2005 18:32
Sikakittilukko perään Micco Tekniikka & Jutustelu 17 23.07.2005 17:25
LR overdriven perään PTO? Shuttle Tekniikka & Jutustelu 1 26.03.2005 22:26
Lukkoa perään Dojo Tekniikka & Jutustelu 8 09.01.2005 01:09


Sivu luotu: 09:57 (GMT +2).