Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.12.2005, 14:34
Junnu Junnu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.04.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 388
Perusasetus

BJ ohjaustehostin projekti


Moi, aloittelin laittamaan omaan Berttaan HJ:n ohjaustehostinta. Ensimmäisenä purin lokarin, lokasuojan tukiraudan ja sisälokasuojan ja muita pikkukilkkeitä pois. Sen jälkeen lähti ohjausvarret, ohjausiskari (menee takaisin), apusimpukka, simpukka, simpukan jalka ja rattiakseli pois.

Näyttää siltä että pitäisi siirtää akut sisälle koska HJ:n rattiakselin ja simpukan paikka näyttäisi tulevan aikalailla kuskinpuoleisen akkutelineen etureunan kohdalle... Miten muut on toteuttaneet ohjaustehostimia BJhin?

Ajattelin laittaa tilalle HJ ohjausvarren, tehostetun simpukan, pumpun ja säiliön. Onko joku vaihtanut HJ:n rattiakselia mallia "tiltti" BJ rattiakseliputkeen. Silloin putken kiinnitykset kojetauluun ja tulipellin hoituisi ilman suurempia modifikaatioita. Mitä muita asioita pitää ottaa huomioon tässä projektissa? Ainakin pumpun kiinnitys ja toinen hihnapyörä kardaanin päähän pitää ratkaista. Laatulaakerilta sai ainakin hihnapyöriä ja erikokoisia napoja niihin kohtuuhintaan.

Tässä huono kuva tämänhekisestä tilanteesta:





Antti
BJ40

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.12.2005, 15:03
p3ku:n Avatar
p3ku p3ku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.02.05
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 160
Perusasetus

kuvia vaan lissää! Selosta perrään niin saa vähän vinkkiä omaan rojektiin.

Jos paino on voimaa niin ylipaino on ylivoimaa!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.12.2005, 16:19
Jull Jull ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.05
Sijainti: Lieksa
Viestit: 654
Perusasetus

Oman tehostinprojekti: http://forum.slck.net/moottoriturvat...pic.php?t=1034

Kyllä se akkuteline mahtuu olemaan, tuentaa pitää vain vähän muokata. Jos ei tule korotusta, on alkuperäinen sektorivarsi vähän ongelma, koska se tahtoo ottaa joustossa kiinni jouseen. Jjtp on vissiin ratkaissut ongelman Hiacen sektorivarrella.
Omassa on rattiputken alaosa Hj:n ja yläosa Bj:n, liitos on rattiputkensisässä tehtynä Hj:n mallisesti kasaanpainuvaksi akseliksi. Siis Bj:n akseli sopivaan mittaan ja vastakkaiset akselin sivut rälläkällä tasaiseksi, että menee Hj:n putken sisään. Avautuu varmaan vasta kun on em. osat edessä.
Niin, ja pitihän se iskarin kiinnike siirtää "sijansa" taaksepäin, eli iskarin takapuolelle.
Pumpun kiinnityksen sain mielestäni tosi helposti tukevaksi yhdellä paksulla latalla, ks. linkin kuvia.

SLCK #274

Edited by - Jull on 06/12/2005 16:22:18
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ:hin ohjaustehostin Kupla Tekniikka & Jutustelu 36 12.02.2008 20:54
M hj:n ohjaustehostin Matula O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 22.04.2007 21:11
M: ohjaustehostin offipete O/M/V Muut 1 22.11.2005 19:19
BJ:hin ohjaustehostin upi7 Tekniikka & Jutustelu 1 15.09.2005 21:52
Ohjaustehostin SoSo Tekniikka & Jutustelu 5 27.09.2004 10:39


Sivu luotu: 02:34 (GMT +2).