![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ajoneuvon käyttötarkoitus ja käyttöTulipahan mieleen kun kummasti Trafia närästää tuo minun sairasauto ja haluaisivat muutoskatsastaa kun käyttötarkoitus kuulemma muuttunut. Ihmettelen vaan miten käyttötarkoitus voi muuttua kun rakenne aivan ennallaan ?? Väittävät että ajoneuvoa saa käyttää ainoastaan käyttötarkoituksen mukaisesti sairaankuljetukseen jonka torppaavat sillä että on luvan varaista. Rupesin sitten miettimään mikä tuo auto voisi olla siten että käyttöni olisi ajoneuvolain käyttötarkoituksen mukaista. Henkilöauto: -M1-luokan ajoneuvo (henkilöauto) on henkilöiden kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdeksalle henkilölle; Eli henkilöiden kuljetukseen, jos ei itse siis jää samaan paikkaan kun matkustajat niin vähintään 2 henkilöä pitäisi aina olla kyydissä, lisäksi joskus tulee kuljetettua tavaraa joka sekin on käyttötarkoituksen vastaista. 2 paikkaista henkilöautoa ei tältäpohjalta voisi olla -N1-luokan ajoneuvo (pakettiauto) on tavaran kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jonka kokonaismassa on enintään 3,5 tonnia; No mites sitten jos on joku kyydissä, saako ajaa ollenkaan ilman tavaraa, lisäksi saatan asentaa ruuvipenkin yms huoltovarusteita niin taas tulee muutoskatsastus, huoltoautossa ei ilmeisesti saa kuljettaa tavaraa, toisaalta korjausmiehistö olisi sallittu, mites muut, voiko 6 vuotias lapsi olla korjausmiehistöä. -Sairasauto on sairaiden tai loukkaantuneiden henkilöiden kuljetukseen valmistettu M-luokan ajoneuvo, jossa on erityisvarusteita tätä tarkoitusta varten. No tämähän tuli jo käsiteltyä, tosin loukkaantuneiden kuljetus ei ole luvanvaraista. -Matkailuauto on erikoiskäyttöön valmistettu M-luokan ajoneuvo, jossa olevissa majoitustiloissa on vähintään seuraavat tukevasti kiinni olevat varusteet. Tässä olisi mahdollisuus kun ei käyttöä erikseen määritelty, valitettavasti vanha sairasauto on erikoisauto joten vero torppaa tämän. -Poliisiajoneuvo on poliisin käyttöön erityisesti valmistettu tai varustettu ajoneuvo. -Rajavartiolaitoksen ajoneuvo on rajavartiolaitoksen käyttöön erityisesti valmistettu tai varustettu ajoneuvo. Näitä kehtaa ees esittää vaikka periaatteessa pitäs kelvata -Ruumisauto on kuolleiden henkilöiden kuljetukseen tarkoitettu M-luokan ajoneuvo, jossa on erikoisvarusteita tätä tarkoitusta varten. Toistaseks ollu tuo painopiste tuolla elävien puolella -Katsastustoimipaikka hyväksyy museoajoneuvoksi valtakunnallisen rekisteröidyn museoajoneuvojärjestön enintään kuusi kuukautta aikaisemmin antaman lausunnon perusteella ajoneuvon, jonka valmistusvuoden päättymisestä on kulunut vähintään 30 vuotta ja joka on säilytetty alkuperäistä vastaavassa kunnossa tai entistetty asianmukaisesti. Tää onnistus 9 vuoden päästä, ei käyttörajoituksia ainakaan tässä laissa
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Tieliikennekäytöstä poistetun (seisonnassa) ajoneuvon vuosikatsastusmenettely? | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 56 | 08.03.2017 18:26 |
Rekisterinumeron avulla ajoneuvon tiedot | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 24.08.2010 11:34 |
Omavalmiseajoneuvot ja ajoneuvon muutoskatsastus | J0hannes | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.03.2010 14:00 |
TAGien käyttö | offroadjouni | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 0 | 08.06.2008 08:53 |
Anustappi ja sen käyttö | Laskos | Bees & Honey | 16 | 16.11.2007 11:03 |