![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Kysymyksiä muutoksista ja katsastuksestaTäällä kun on paljon rakentelijoita, niin varmasti on myös paljon tietoa muutoksiin liittyvistä ongelmista katsastuksessa, ja muutosten tuomista muutosprosenteista otteeseen. Kysymyksiä olis paljon, mutta jos sais edes jotain vastauksia ennenku lähtee tarkemmin selvittelemään asioita konttorin kautta, ja vois edes vähän arpoa, että minkälainen projekti olis mahdollista toteuttaa. Muutoksen kohde tulisi olemaan reilusti 80-luvun puolelta, ehkä vanhempikin. Eli lyhyesti, onnistuuko ensinkään ja minkälaisia prosentteja aiheuttaa? 1. Keulamaskin, ajovalojen (ei ksenon) ja lokasuojien vaihtaminen eri merkkisestä/mallisesta autosta tai lasikuidusta valmistaminen. 2. Raidevälin leventäminen yli 30mm, esimerkiksi leveämmillä vanteilla, jossa et-muuttuu reilusti. Lokareihin tietty tarvittava levitys, mutta kelpaako esimerkiksi muovilevikkeet? 3. Moottorin vaihtaminen uudemmasta erimerkkisestä autosta. Mitkä nyt olikaan uusimmat säännökset, ja paljonko niitä prosentteja tulee? Onnistuuko bensa->diesel tai toisinpäin? 4. Vetotavan muuttaminen etuveto -> takaveto/neliveto, eli voimansiirto toisesta automerkistä. 5. Jarrujärjestelmän muuttaminen lukkiutuvasta abs:ään? Entä hydraulinen käsijarru? 6. Maalauksen ja tarrojen kopiointi vanhasta ralliautosta (esim. Lancia Delta HF Integrale - Martini). Pitääkö vaihtaa viinalogot joksikin muuksi, vai onnistuuko monivärinen tarrahässäkkä yleensäkään? Toki vielä vahvasti harkinnassa, että kehtaisko tuollasella ajaa ensinkään, jos ei ole alkuperäinen ![]() 7. Turvakaaret ja kuppipenkit vöineen. Tuleeko näistä prosentteja? 8. Sitten vielä spoilerit. Onko tietoa noiden rajoituksista? Varmaan mitään Pikes Peak pösön siipiä on turha kuvitella laittavansa, mutta miten esimerkiksi rata-autojen etulippa? Eli jotain hauskaa show-autoa olis tarkoitus alkaa rakentelemaan, jolla vois sitten käydä turvallisesti radallakin. Taitais olla helpoin valita projektin aihioksi se taka- tai neliveto, jossa mallisarjan tehokkain peli on jo riittävän tehokas, ja jossa pääsis mahdollisimman pienillä muutoksilla...mutta onko se sitten enää niin hauskaa ![]()
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux mutinaa muutoksista | hitoy | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 03.02.2013 13:02 |
Muutoksista ja muutoskatsastuksesta | hjvaltzu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 13.12.2011 23:19 |
katsastuksesta | k81 | Chit-Chat | 7 | 31.03.2011 19:20 |
Kysymyksiä etu- ja takavaloista ja niiden laillisuudesta | Timo_L | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 26.05.2010 17:57 |
Bertan renkaiden muutoksista (raideleveys) | JiiBee | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 01.12.2006 21:41 |