![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Kattokorotetun pakun muuttaminenMoro. Yritin söörtsillä etsiä, mutten löytänyt. Onko jollain faktoja, tai edes kantapääkokemusta miten onnistuisi kattokorotetun pakun muutos pressukaarimalliin? Kyseessä siis Defender safarivan, ja se kutupahka kirvelee silmiä, sen lisäksi ettei se mahdu minnekkään parkkiin. Mahtaako tullimies ratsiassaan/katsuri todeta tavaratilan liian pieneksi jos poistaisi koko kopin, ja laittaisi putki(turva)kaaret ja niiden päälle pressun, liitetyn kuvan malliin? Itse haluaisin tulkita auton muuttuvan avolavaksi jossa väliaikainen kate päällä, ja putkikaaret vain tavaran sitomista avustavia telineitä.. ![]() Lakitekstistä en itse meinaa saada tästä selkeää tulkintaa, ja paikalliset katsurit eivät uskalla ottaa kantaa. Ymmärtääkseni huoltoautona pitäisi myös täyttää 3kuution vaatimus, jotta pysyy matalamman autoveron piirissä? Ei huvittaisi ensin maksaa itseään kipeäksi räteistä sun muista, ja vielä perään 10000€ lisää autoveroa.. Tähän malliin muutos
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän se pahkan poisto onnistuu, muutoskatsastamalla 8§:n mukaiseksi pakuksi (vaatimuksena 680 kg kantavuus ja muutama muu seikka jotka tässä jo väkisin täyttyy).
Rättikattomalliksi tarttis selvitystä että se vastaa rakenteeltaan tehtaan vastaavaa versiota. Ei liene ongelma sekään. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
No persati, täähän on muuttunut hyvään suuntaan.
Soittelin nyt asiasta innostuneena vielä trafille tuleeko mitään verosaatavia, kun tuotu uutena madalletulla autoverolla, vastaus: ei mitään muutoksia. Eli muutoskatsastus pykälän-23 pakettiautosta pykälän-8 pakettiautoon = 3kuution tavaratilavaatimus madallettuun autoveroon poistuu, ja kattokorotuksen voi laikata helvettiin. Defenderiä on valmistettu rättikorisena, niin orkkiksilla rimpulakaarilla ei pitäisi olla mitään ongelmaa leimata avoksi. Mahtaakohan konttori myöntää näin uuteen korimalliksi avo/umpi, mitä näkee serieksien otteessa? pitää varmaan käydä ihan paikallisella konttorilla kysymässä jos saisi samalla muutoskatsastuksella otteeseen.. Kiitos -MaTTi- ! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
No eihän se nyt mennyt tietenkään ihan kivuttomasti, pitäisi saada maahantuojalta ohje miten kevytmetallirakenne on muutettu hyväksytyllä tavalla.. puuh. Varmasti irtoaa ihan tosta vaan.. vittu tätä trafin saivartelua, mikä tahansa rakenne olisi vakiota vahvempi..
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Akselivälin muuttaminen | HeikkiH | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 09.08.2011 23:01 |
Allekirjoituksen tekstin muuttaminen | Arska-tehtaalta | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 1 | 10.03.2009 19:53 |
Akselivälin muuttaminen | Arska | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 07.05.2007 23:26 |
Automaattinapalukon muuttaminen manuaaliksi? | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 09.04.2007 10:53 | |
rengaskoon muuttaminen | kirurgi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 16.12.2005 13:49 |