Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.10.2017, 09:19
Nakaka Nakaka ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.02.09
Sijainti: Porvoo
Viestit: 3
Perusasetus

Kattokorotetun pakun muuttaminen


Moro. Yritin söörtsillä etsiä, mutten löytänyt.
Onko jollain faktoja, tai edes kantapääkokemusta miten onnistuisi kattokorotetun pakun muutos pressukaarimalliin? Kyseessä siis Defender safarivan, ja se kutupahka kirvelee silmiä, sen lisäksi ettei se mahdu minnekkään parkkiin.
Mahtaako tullimies ratsiassaan/katsuri todeta tavaratilan liian pieneksi jos poistaisi koko kopin, ja laittaisi putki(turva)kaaret ja niiden päälle pressun, liitetyn kuvan malliin? Itse haluaisin tulkita auton muuttuvan avolavaksi jossa väliaikainen kate päällä, ja putkikaaret vain tavaran sitomista avustavia telineitä..
Lakitekstistä en itse meinaa saada tästä selkeää tulkintaa, ja paikalliset katsurit eivät uskalla ottaa kantaa.
Ymmärtääkseni huoltoautona pitäisi myös täyttää 3kuution vaatimus, jotta pysyy matalamman autoveron piirissä?
Ei huvittaisi ensin maksaa itseään kipeäksi räteistä sun muista, ja vielä perään 10000€ lisää autoveroa..


Tähän malliin muutos
Click image for larger version

Name:	land-rover-defender-S2960100-5.jpg
Views:	371
Size:	83,8 Kt
ID:	81825

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.10.2017, 20:57
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Kyllähän se pahkan poisto onnistuu, muutoskatsastamalla 8§:n mukaiseksi pakuksi (vaatimuksena 680 kg kantavuus ja muutama muu seikka jotka tässä jo väkisin täyttyy).

Rättikattomalliksi tarttis selvitystä että se vastaa rakenteeltaan tehtaan vastaavaa versiota. Ei liene ongelma sekään.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.10.2017, 13:23
Nakaka Nakaka ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.02.09
Sijainti: Porvoo
Viestit: 3
Perusasetus

No persati, täähän on muuttunut hyvään suuntaan.
Soittelin nyt asiasta innostuneena vielä trafille tuleeko mitään verosaatavia, kun tuotu uutena madalletulla autoverolla, vastaus: ei mitään muutoksia.
Eli muutoskatsastus pykälän-23 pakettiautosta pykälän-8 pakettiautoon = 3kuution tavaratilavaatimus madallettuun autoveroon poistuu, ja kattokorotuksen voi laikata helvettiin.
Defenderiä on valmistettu rättikorisena, niin orkkiksilla rimpulakaarilla ei pitäisi olla mitään ongelmaa leimata avoksi.
Mahtaakohan konttori myöntää näin uuteen korimalliksi avo/umpi, mitä näkee serieksien otteessa? pitää varmaan käydä ihan paikallisella konttorilla kysymässä jos saisi samalla muutoskatsastuksella otteeseen..

Kiitos -MaTTi- !
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.12.2017, 10:53
Nakaka Nakaka ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.02.09
Sijainti: Porvoo
Viestit: 3
Perusasetus

No eihän se nyt mennyt tietenkään ihan kivuttomasti, pitäisi saada maahantuojalta ohje miten kevytmetallirakenne on muutettu hyväksytyllä tavalla.. puuh. Varmasti irtoaa ihan tosta vaan.. vittu tätä trafin saivartelua, mikä tahansa rakenne olisi vakiota vahvempi..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Akselivälin muuttaminen HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 10 09.08.2011 23:01
Allekirjoituksen tekstin muuttaminen Arska-tehtaalta Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 1 10.03.2009 19:53
Akselivälin muuttaminen Arska Tekniikka & Jutustelu 1 07.05.2007 23:26
Automaattinapalukon muuttaminen manuaaliksi? Tekniikka & Jutustelu 4 09.04.2007 10:53
rengaskoon muuttaminen kirurgi Tekniikka & Jutustelu 2 16.12.2005 13:49


Sivu luotu: 16:20 (GMT +2).