Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.07.2017, 07:35
Tarolainen Tarolainen ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 22.07.17
Sijainti: Suorssa, Ruotsi
Viestit: 3
Perusasetus

takapään 40mm korotus vw taro(hilux rn110)


Terve

Olen uusi lava auton omistaja joka tarvitsisi vähän tietoa.
Minulla on 4x4 vw taro(extended cab) 2.4litran bensa koneella joka on tietääkseni sama kun hilux rn110.
Minä meinaan kuormata siihen noin 600kg joka on kiinni lavassa ympäri vuoden jonka seurauksena perä on niin alhaalla että venekärryn/peräkärryn vetäminen ei onnistu koska kärryn tuki pyörä on melkein maassa.

Olen suunnitellut laittaa uudet lehtijouset taakse EFS THX-04HD jotka korottaa 40mm ja on suunniteltu 500kg jatkuvalle kuormalle. Etupää minulla on IFS tyyppinen ja sitä en ole aikonut korottaa.

Onko jollakin kokomusta kyseisistä lehtijousista?

Passaako ne minun taroon?

Pitääkö minun vaihtaa pidemmät iskarit taakse 40mm korotuksen takia?

Kärsiikö kardaani ja ristikot 40mm korotuksesta takapäässä?

Pitääkö minun vaihtaa jotain muuta jos asennan kyseiset lehtijouset?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.07.2017, 22:00
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Sopii Taroon ja jos kuorma on aina paikallaan, ei tarvetta mihinkään muuhun. Tuskin olisi muutenkaan. Jarrupaineensäädin kannattaa säätää/säädättää noille jäykemmille jousille niin saa oikeat jarruvoimat käyttöön.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.07.2017, 09:30
Tarolainen Tarolainen ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 22.07.17
Sijainti: Suorssa, Ruotsi
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Sopii Taroon ja jos kuorma on aina paikallaan, ei tarvetta mihinkään muuhun. Tuskin olisi muutenkaan. Jarrupaineensäädin kannattaa säätää/säädättää noille jäykemmille jousille niin saa oikeat jarruvoimat käyttöön.
Miten jarrupaineensäätimen säätäminen tehdään ja onnistuuko se kotikonstein vai pitääkö se tehdä merkki huollossa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.07.2017, 15:36
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Sitä akselista lähtevää pystytankoa pitäisi jatkaa että jarrut ottaisi takanakin, melkein lähtisin noilla kertomillasi tiedoilla jatkamaan korotuksen verran.

Jos tulee liian ottavat että meinaa lukita takapäätä ensin, sitten lyhennetään pystytankoa. Eli kierretangosta kun tekee niin sitten on helpompi säädellä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.07.2017, 15:48
Tarolainen Tarolainen ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 22.07.17
Sijainti: Suorssa, Ruotsi
Viestit: 3
Perusasetus

Kiitos Jappi! Se on hienoa kun täältä saa nopeasti apua näin loma aikanakin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan vw taro/ln110 hilux konepelti fusion O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 28.01.2017 19:43
HIlux vm-oo Takapään korotus J.tzky Tekniikka & Jutustelu 10 18.11.2012 09:09
Myydään Toyota hilux/vw taro Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 03.12.2009 18:12
Myydään vw taro 4x4/hilux osia pottu68 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.11.2008 13:06
m vw taro/toyota hilux osia O/M/V Muut 2 27.06.2004 19:37


Sivu luotu: 14:59 (GMT +2).