![]() |
![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Takapöntöt -88??Tässä loppukesästä hankin -88 Corveten, ja nyt talven aikana pitäisi hommata pakoputkeen molemmat takapötöt. Eli minkä merkkisiä muilla on? Onko hinnoissa paljon eroa? Ny tarvisin tiedon, että minkä merkkine olis suht edullinen ja mistä semmoset sais. Ja sitten se paljon puhuttu "service engine soon" valo syttyi, kun ajoin pidemmän matkan tasaista 130 km/h. Sammutin ja vähän ajan päästä käynnistin niin valo ei enää syttynyt. Huoltoon ajattelin auton parin viikon sisällä viedä, joten valosta ei taida kannattaa murehtia? (kun ei enää reilun sadan kilometrin kotimatkan aikanakaan syttynyt). Niin ja vielä jos joku viitsisi listata asiat mitkä kannattais itse/huollossa tsekata jos ei ihan täydellistä (edellisen omistajan) huoltohistoriaa löydy? (oli jossain tällä palstalla, mutta en sitä tähän hätään löytänyt). Kiitoksia etukäteen!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tervetuloa joukkoon!
Pönttöjä on saatavana aika kirjava joukko, mutta kuten aikaisempi äänestys osoitti niin FLowmasterit löytyy aika monen autosta. Mutta jos haluat oikein muhkea soundit ja tehoja corvetteesi niin tee kuten minäkin: 1.) Poista etu-katit kokonaan ja hitsaa tilalle suorat putket 2.) Vaihda pääkatti johonkin paremmin virtaavampaan esim.Carsound 3.) Asenna Magnaflow cat-back, joka sisältää "Mandrel bent" taka y-putken ja hemmetin hienot pöntöt. Tuosta yhdistelmästä tulee taatusti tehoa lisää ja soundi on aivan mahtava! Kuvia noista Magnaflow pöntöistä on tähtävissä Oulun Cruisingeista otetuista kuvissa joissa olen ollut mukana: [urlhttp://www.liinus.com/vettegalleria/][/url] Parhaiten näkyy "Cruising sunnuntai 24.8" -osiossa. Jos et tiedä huoltohistoriaa niin vaihda KAIKKI suodattimet ja nesteet sekä tulpat, johdot, vir.jakajan kansi + pyörijä, PCV venttiili, ilmansuodatin. Tsekkaa TPS sensori, tyhjäkäynti ja sytytys. Putsaa läppäportti ja IAC (jos uskallat). IAC hajoaa helposti joten parempi ehkä ostaa suoraan uusi. Vaihda samalla kaikki läppäportin tiivisteet ja IACin tiiviste. Tuosta nyt pääset mukavasti alkuun ![]() -------------- 1988 Corvette |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kuulostaa kyllä hyvältä, mutta kalliilta idealta. Paljonko koko remontin hinta suunnilleen? Tällä hetkellä kuitenkin pelkät pöntöt riittäisitvät, mutta pitänee tuotakin harkita..
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei tuo ollut mikään remontti eikä idea vaan perushuolto. Jokunen satku tossa menee osiin (ehkä 2-300e) mutta suosittelen. Useimmat jutut osaa tehdä tumpelokin itse ja kaikki menee helposti jos yhtään on tekninen henkilö mutta jos tarvii viedä huoltoon niin varaudu johonkin 3-4h.
Kun hinta näyttää olevan tärkeä niin suosittelen, että hommaat jotkut no-name tarvikepöntöt FinVettestä, Corvette Centralista, Mid Americasta tai vaikka Ecklersiltä. Jos sitten kuitenkin ajattelit pitää auton kauemmin ja haluaisit jotkut josta voit olla ylpeä niin mainítut Magnaflowt ovat hienot ja varsin edukkaat, Power Effectsit, Borlat tai B&B:t hienoja mutta hintaluokka jo varsin kova. Muitakin vaihtoehtoja löytyy vaikka kuinka. Varsin suositut ja kohtuuhintaiset ovat myös Flowmasterit mutta ovat vain aluminoitua peltiä. Siitä vaan valitsemaan... Toni Corvette L98 Coupe '91 Audi A6 Quattro 2.8 V6 '95 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tarkoitin, että ton pakoputkistosysteemin hommaaminen on hintavan kuulosta. Tällä hetkellä riittänee vaan ostaa (toistaiseksi) jonkun merkkiset pöntöt, koska putket on melko uudet muuten.
Ja muuten noita edellämainittuja huoltohommia kyllä osaa ainakin itte osittain tehdä.. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Okei, edullisia Vetten pönttöjä löytyy mm. Dynomaxilta. Saa myös rosterina.
Toni Corvette L98 Coupe '91 Audi A6 Quattro 2.8 V6 '95 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Olis joutilaana LT-1:n rosteripöntöt hinta vaivaiset 150 e. Löytyy Ostetaan ja Myydään palstalla.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Takapöntöt | Moppe90 | Yleiset | 0 | 04.11.2003 14:36 |