Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2016, 23:25
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

Kysymys sähköasiantuntijoille HJ-61 sähköistä/ laturi kuumenee?


Ongelmana siis tuo HJ-61:n latauksen merkkivalon rele jota ei enää valmisteta ja käytetyt näyttää olevan melko harvassa. Ajatuksena nyt korvata tuo monimutkainen orkkisrele normi 24V vaihtoreleellä ja lisäämällä kaavioon yksi maa. Käytännössä olisi tehtävissä myös avaavalla releellä mutta niiden saatavuus melko heikkoa verrattuna vaihtoreleeseen. Kertokaa syntyykö ongelmia, palaako laturi tai koko auto En ole mikään sähkötietäjä joten saa torua

Hiemanhan täsä mietityttää se, että miksi on täytynyt tehdä noin monimutkainen erikoisrele jos homma olisi toteutettavissa kolmen euron osalla...

Eli kun avain asennossa ACC merkkivalo palaa kun maa tulee kiinni olevan 87a navan kautta. Koneen ollessa käynnissä maa katkeaa kun laturi lähettää virtaa releen herätteelle ja maa kulkee napaan 87.

Kytkentä seuraava: napaan 86 laturilta tuleva +(orkkisreleen napa 4), napa 85 maihin koriin, napa 30 maa johtosarjasta, orkkisreleen napa 1 ja 87a mittarivalolle (orkkisreleen napa 2). Napa 87 jää tyhjäksi. Aiheutuuko tästä jotain ongelmia joita en ajatellut? Pitäiskö releessä olla diodi kun alkuperäisessä on jopa 2 tai liittyykö ne tuohon orkkisreleen herätteen maan puuttumiseen?

Laitan tähän tuon latauksen sähkökaavion ja alkuperäisen releen testausohjeen jos näistä olisi apua pähkäilyyn.



__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex

Viimeksi muokannut JES : 30.08.2016 19:24
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.07.2016, 10:42
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

En oikein ymmärrä tuon releen toimintaa. Virtalukon ACC asennossa johtosarja syöttää 24V napaan 4. Navat 1 ja 2 kylmiä. Virtalukon asennossa on johtosarja syöttää 24V napoihin 2 ja 4. 1 on kylmä. Koneen käydessä johtosarja syöttää 24V napaan 2 ja 30V napaan 4. Napa 1 kylmä.

Tarkoittaako tämä että rele toimiessaan kytkee lampulle menevään napaan maan vaikka johdossa tulee jännite latauksen merkkivalolta. Nyt ei kyl uskalla kytkeä tuota vaihtorelettä kun napa 2 onkin jännitteellinen ja napp 4 syöttää virtaa koka ajan. Vaihtorele ei toimisi koska laturi syöttääkin virtaa koko ajan eikä vain ladatessa.

Rele vissiin vetää kun nelonen syöttää alle hyväksytyn latausjännitteen. Tuota ei sitten niin vain korvatakkaan. Onkohan latauksen merkkivalo ok kun sieltä tulee jännite? Viitsisikö joku mitata toimivasta autosta.
__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex

Viimeksi muokannut JES : 14.07.2016 12:12 Perustelu: mietintää
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.07.2016, 18:51
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Releessä olevat diodit näyttäisi olevan zenerdiodeja jotka määrää releen vetojännitteen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.07.2016, 20:43
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Tohon IG napaa syötetään säätimelle jännitettä diodin kautta ja vastuksella alennettuna. Diodi estää syötön toiseen suuntaan. Releen 2 napaan tulee akulta 24 v ja tohon 4. napaa 30 V eli laturin ulostulojännite ilman, että akkujännite häiritsee sitä. Releen on toimittava niin, että se vetää navan 4 jännite on navan 2 jännitetasossa. Tulloin ei laturi syötä mitään akkuun.

Tuo on piirrosmerkistään huolimatta jonkunlainen alijänniterele. En lähtisi korvaamaan ihan " tavallisella" 24 V releellä.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.07.2016, 23:00
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Tohon IG napaa syötetään säätimelle jännitettä diodin kautta ja vastuksella alennettuna. Diodi estää syötön toiseen suuntaan. Releen 2 napaan tulee akulta 24 v ja tohon 4. napaa 30 V eli laturin ulostulojännite ilman, että akkujännite häiritsee sitä. Releen on toimittava niin, että se vetää navan 4 jännite on navan 2 jännitetasossa. Tulloin ei laturi syötä mitään akkuun.

Tuo on piirrosmerkistään huolimatta jonkunlainen alijänniterele. En lähtisi korvaamaan ihan " tavallisella" 24 V releellä.
Nyt rupeaa toiminta jotenkin selkiintymään! Vielä en kuitenkan ymmärrä miten tuo merkkivalo voi toimia niin, että sen läpi tulee jännite releelle saakka mutta sitten kun rele vetää valo palaakin kun samaan piuhaan kytketään maa. Miten hehkulamppu voi toimia noin

Se on nyt sitten selvä ettei normirelettä voi käyttää, turhan hienon systeemin on inssi suunnitellut. Riittäis kun valo ei pala jos laturi ei tuota virtaa just kuten itse aiemmin suunnittelin
__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.07.2016, 07:18
DogeYoke DogeYoke ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.03.16
Sijainti: Itä-Somalia
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JES Näytä viesti
Vielä en kuitenkan ymmärrä miten tuo merkkivalo voi toimia niin, että sen läpi tulee jännite releelle saakka mutta sitten kun rele vetää valo palaakin kun samaan piuhaan kytketään maa. Miten hehkulamppu voi toimia noin
hehkulamppu ei toimi jänniteellä, vaan virralla.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JES Näytä viesti
Se on nyt sitten selvä ettei normirelettä voi käyttää,
Ei suoraan, mutta jos siihen lisää jänniteherkän liipaisun, niin taas toimii.

EDIT: poistettu ylianalyyttinen aivopieru

Viimeksi muokannut DogeYoke : 15.07.2016 08:17
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.07.2016, 07:23
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JES Näytä viesti
Nyt rupeaa toiminta jotenkin selkiintymään! Vielä en kuitenkan ymmärrä miten tuo merkkivalo voi toimia niin, että sen läpi tulee jännite releelle saakka mutta sitten kun rele vetää valo palaakin kun samaan piuhaan kytketään maa. Miten hehkulamppu voi toimia noin

Se on nyt sitten selvä ettei normirelettä voi käyttää, turhan hienon systeemin on inssi suunnitellut. Riittäis kun valo ei pala jos laturi ei tuota virtaa just kuten itse aiemmin suunnittelin
Lampun eli merkkivalon kummassakin navassa on sama jännite. Jännite-ero lampun napojen välissä on nolla eli lamppu ei pala. Tämä näkyy yleismittarissa niinkuin mittasitkin, miinusta eli runkoa vastaan kumpikin napa näyttää samaa jännitettä. Heti kun toinen napa menee releen kautta miinukseen eli rele vetää, tulee lampun napojen välille jännite (24 V) ja virta alkaa kulkea: lamppuun syttyy valo.

Normirele ei toimi...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.07.2016, 10:10
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

Kiitos, alkaa olemaan selvä tämä merkkivalon toiminta. Olin jotenkin siinä uskossa, että jännite ei mene hehkulampusta läpi. Ilmeisesti olin väärässä. Eli jos kytken korista maan tuohon napaan 2 niin mittarivalon pitäisi palaa kun virtalukko on asennossa ON.
__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.07.2016, 10:30
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JES Näytä viesti
Kiitos, alkaa olemaan selvä tämä merkkivalon toiminta. Olin jotenkin siinä uskossa, että jännite ei mene hehkulampusta läpi. Ilmeisesti olin väärässä. Eli jos kytken korista maan tuohon napaan 2 niin mittarivalon pitäisi palaa kun virtalukko on asennossa ON.
Juuri näin.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.07.2016, 13:53
hattuvesku hattuvesku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.11
Sijainti: lepsämä (persämä)
Viestit: 71
Perusasetus

Moro. Mä laitoin omaan toyotaan24v peruutussummerin. Laturin merkkivaloliittymästä johto summerin + napaan ja öljyn paineanturiin johto -navasta. Paineanturi kytkee paineettomana. Eli kun auton käynnistää, kojetaulunalla oleva piipitys kertoo,että laturi toimii. Muutaman sekunnin päästä öljyn paine nousee ja piippa loppuu. Ei releitä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.07.2016, 19:29
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hattuvesku Näytä viesti
Moro. Mä laitoin omaan toyotaan24v peruutussummerin. Laturin merkkivaloliittymästä johto summerin + napaan ja öljyn paineanturiin johto -navasta. Paineanturi kytkee paineettomana. Eli kun auton käynnistää, kojetaulunalla oleva piipitys kertoo,että laturi toimii. Muutaman sekunnin päästä öljyn paine nousee ja piippa loppuu. Ei releitä.


Toimii sillä hetkellä. Mites kun hihna lentää vauhdista ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.07.2016, 19:45
hattuvesku hattuvesku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.11
Sijainti: lepsämä (persämä)
Viestit: 71
Perusasetus

Mittaristosta löytyy kyllä öljynpainemittari ja latausjännitemittari myös. Rakensin ton piipparin ihan huvikseen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.07.2016, 22:05
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

Hj:ssa ainakin toi öljynpainemittari on lähinnä resistiivinen ja öljynpainemittarihan mittaa joko virtaa tai jännitettä. En oo tutkinu tarkemmin. Mutta lisäämällä äänimerkin laturin ja painemittarin anturin kytkentään niin eikö se öljynpainemittaus mene pieleen. Tämä tyhmä kysymys kevyellä elektroniikkatietämyksellä
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.07.2016, 06:31
hattuvesku hattuvesku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.11
Sijainti: lepsämä (persämä)
Viestit: 71
Perusasetus

Mul on ö-painemittari mekaaninen ja toi anturi on on/off tyyppinen 0,3 bar. Ja hj:n laturi on bj:n moottorissa.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.07.2016, 08:48
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

No tämähän kytkentä tulikin selväksi tuolla selityksellä. Kyllähän tuo toimii jos äänimerkkin on pieni virtainen.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 30.08.2016, 19:30
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

Nyt uudet akut kun jännite ei pysynyt yli 12,5V. Joutu välil lataan akkuja. Tyhjäkäynnillä vain 24,5V navasta. Nyt uusilla akuilla 27;5V navasta 1100rpm. Tämä kuten ennen kun toimi normaalisti. Nyt kuitenkin laturi viiden minuutin käytön jälkeen niin kuuma ettei pysty pitään sormea siinä. Onko ok vai laturista jotain kaput. Latauksen merkkivalon relettä ei ole kun ehjää ei ole löytynyt. Ei vissiin vaikuta itse lataukseen.
__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 30.08.2016, 20:22
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JES Näytä viesti
Nyt uudet akut kun jännite ei pysynyt yli 12,5V. Joutu välil lataan akkuja. Tyhjäkäynnillä vain 24,5V navasta. Nyt uusilla akuilla 27;5V navasta 1100rpm. Tämä kuten ennen kun toimi normaalisti. Nyt kuitenkin laturi viiden minuutin käytön jälkeen niin kuuma ettei pysty pitään sormea siinä. Onko ok vai laturista jotain kaput. Latauksen merkkivalon relettä ei ole kun ehjää ei ole löytynyt. Ei vissiin vaikuta itse lataukseen.
Vika on varmaankin jossain muualla mutta pyöriikö laturi herkästi jos löysäät hihnaa vai oisko laakerit jumittavaa mallia?
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 30.08.2016, 21:53
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Taitaa olla laturi palanut?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JES Näytä viesti
Nyt uudet akut kun jännite ei pysynyt yli 12,5V. Joutu välil lataan akkuja. Tyhjäkäynnillä vain 24,5V navasta. Nyt uusilla akuilla 27;5V navasta 1100rpm. Tämä kuten ennen kun toimi normaalisti. Nyt kuitenkin laturi viiden minuutin käytön jälkeen niin kuuma ettei pysty pitään sormea siinä. Onko ok vai laturista jotain kaput. Latauksen merkkivalon relettä ei ole kun ehjää ei ole löytynyt. Ei vissiin vaikuta itse lataukseen.
Eihän ole jossain vaiheessa käytetty käydessä akunkenkää irti, taikka käytetty jopa ilman laturin päävirtakaapelia? (siis muutaman sekunnin testaus ilman päävirtakaapelia polttaa laturin jokseenkin varmasti.)
Ja jos päävirtakytkin, niin sen avaaminen käydessä voi polttaa laturin.....

Muistaakseni? myös hj-61:ssä on latauksen päävirralle oma sulakelenkki? olisko palanut esim. laturin +navan ja laturin rungon välisessä oikosulussa, esim. laturia irroitettaessa?...

Lataa akut täyteen, ja kokeile esim. lisäpitkän halogeenipolttimolla tms. että auto sammuksissa sinne laturin päävirtaliittimeen tulee niin paljon sähköä akuista, että valo palaa yhtä kirkkaasti kuin suoraan yläjännitepuolen akun + navan ja korin välillä palaa.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 30.08.2016, 21:53
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

Ei jumi laakerit eikä ole klappia hihnapyörällä. Ei kuulu myöskään mitään ylimääräisiä ääniä. Yksi kaveri epäili että olis diodivikaa. Mut kuumeneeko nämä yleensä miten paljon. Muistelen että on siinä seutuvilla aina polttanu näpit kun ropannut heti käytön jälkeen mut voi olla että sekoitan turboon tai pakosarjaan jotka myös siinä vieressä.
__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 30.08.2016, 21:59
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Diodisilta ja staattorikäämitys kyllä lämpenee, mutta jos akut on täynnä eikä autossa ole valoja tms kuormaa päällä niin ei se laturi juurikaan lämpene kun sen ei tarvi tuottaa virtaa millekkään sähkövehkeelle.

Lämppäri ja valot jne päällä niin lämpeneehän se laturi.
Oikosulkuun kärähtänyt diodisilta/yksittäinen diodi lämpenee todella reippaasti mutta useinmiten tyhjentää myös akut parkissa seistessä.
Oikosulussa oleva diodi kuumentaa myös staattorikäämityksen.

Viimeksi muokannut Mika_T : 30.08.2016 22:01
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 30.08.2016, 22:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JES Näytä viesti
Ei jumi laakerit eikä ole klappia hihnapyörällä. Ei kuulu myöskään mitään ylimääräisiä ääniä. Yksi kaveri epäili että olis diodivikaa. Mut kuumeneeko nämä yleensä miten paljon. Muistelen että on siinä seutuvilla aina polttanu näpit kun ropannut heti käytön jälkeen mut voi olla että sekoitan turboon tai pakosarjaan jotka myös siinä vieressä.
Jos hj-61:sen alkuperäinen flekti on paikallaan ja toimii niin kuin yleensä, niin 2 minuuttia ajon jälkeen laturi ei todellakaan polta kättä, jos kaikki kunnossa.

Vaikka joskus tuon entisen hj-61:n laturi teki sähköä niin paljon, kun pystyi tyhjäkäynnillä, siis nollakelillä oli 600w nimellistehoisen invertterin generaattorina, ja oli halogeeni valoa ja porakonetta, siis invertteri laukoi lämpöjä, vaikka oli vänkärin jalkatilassa, minne lämppäri tuuletti kylmää ilmaa.

Ja parin tunnin "session" jälkeen laturi oli noin reilusti kädenlämpöinen, oliskohan 60?, mutta akut oli vajaassa latingissa, siis tuo lataus ei riittänyt....
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 31.08.2016, 00:21
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

Kaapelit tai päävirtakytkin ei ole koskaan ollut irti auton käydessä tai edes virrat päällä. On siinä laturissa sit jotain vikaa kun kuumenee ihan pirusti. Ei todellakaan kestä pitää kättä parin minuutin jälkeen. Eihän sen pitäisi täysiä akkuja ladata juurikaan vaikka sisäflekti vähän kuluttaakin. Ajovalot ei ollut tuossa testatessa edes päällä. Ihan hyvää latausjännitettä kylläkin tarjoaa, 1100 rpm ja 27,5 V akun navasta ja 28 V 2000 rpm. Akkujen napajännite 12,7 V tunti sammutuksen jälkeen. Pitää vissiin jättää päävirtakytkin kiinni ja katsoa tyhjeneekö akut. Tavallisesti se on aina auki jos en aja kun jännitteenalennin tyhjentää akut pitkän seisonnan aikana (pari viikkoa).
__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex

Viimeksi muokannut JES : 31.08.2016 00:25
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 31.08.2016, 23:12
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

Vaihdoin varalaturin tilaalle joka ostettu toimivana. Laitoin siihen uuden jännitteensäätimen ja tarkistin hiilet. Tää lataa 28 V tyhjäkäynnillä eikä mittarin mukaan paljon nouse jännite ajossa. Kymmenen kilsan jälkeen laturi on hieman kuuma muttei polta. Akkujen napajännite 12,7 V ennen ajoa ja 13,1 V kymmenen minuuttia sammuttamisen jälkeen. Ilmeisesti lataus toimii ok. Hieman ihmetyttää tuo laturin kuumeneminen mut ehkä se nyt kuuluu asiaan. Tää ei kyl polta käteen mut on kuuma. Akut on ihan uudet 90 Ah Yuasat. Tarkistin koneen maajohdon kun se on mukavasti esillä kun laturi on irti, oli kunnossa. Ehkä tuossa vaihtolaturissa on kans alkavaa diodivikaa...rupee neuvot loppumaan.
__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 01.09.2016, 18:13
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Minusta nuo viime lukemat on niin hyvät kuin vain voi olla.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 01.09.2016, 18:30
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Vaikuttaa ihan normaalilta tilanteelta nyt tuolla vaihdetulla laturilla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kysymys jäbätsy83 Tekniikka & Jutustelu 1 27.05.2015 21:21
kysymys? ärjy Chit-Chat 5 22.07.2012 18:49
kysymys ärjy Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 4 21.11.2010 18:22


Sivu luotu: 00:24 (GMT +2).