Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.09.2016, 12:45
Jacka Heineken Jacka Heineken ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.09.16
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 2
Perusasetus

I- vai II koppainen pajero


Se on moro!

Tarkoituksena on löytää maastokulkuneuvo pääosin maastossa ajoon ( harrastukseni, kalastus ja eräily vie välillä sellaisiin paikkoihin, joissa olemme golf farkulla jääneet jumiin ja osiakin on matkan varrella hajonnut, ei kuitenkaan ns oikeasti pahoja paikkoja...vaan peltoteitä, metsäteitä, lumisia paikkoja ). Ajoa tulisi maasturilla n. 5000 - 7000 km/vuosi? Maasturin pitäisi olla riittävän suuri, jotta sinne mahtuu hirveä määrä kamaa ja tarvittaessa myös nukkumaan / kuljettamaan kalusteita. Maasturin pitäisi olla katsastettu ja toimiva, hinta max 3000 €, jota ei ole vielä edes kokonaan kasassa.

Olen etsinyt sekä tältä palstalta että muilta palstoilta tietoa, kumpi vaihtoehto on kannattavampi hankinta ( kestävyys näkökulmasta katsoen ), I- vai II- koppainen pajero, mutta mitään selkeää tietoa näiden autojen paremmuksiista toisiinsa nähden en ole löytänyt. Muitakin autoja mietitty, lantikka olis hieno, mutta niitä saa harvoin kys hintaluokassa ja tuolloin epäilyttää niiden kunto. Monet autot jääneet pois tilojen takia, mm xtrail ja terrano...noissa ei ole paljoakaan eroa versus golf farkku. Jeep cherokeeta löytyis tästä hintaluokasta, nättejäkin ja pienemmillä kilsalukemilla, mutta lukemani mukaan ainakin abs-anturi reistailee ja on kallis korjata. Sähköhäiriöitä löytyy, korjaamoja ja varaosia ei sitten niin helposti löydykään + ovat kalliita.

Kummankin mallin ( pajero I ja II, dieselit ) koneissa taitaa olla samat kansiongelmat ( joka taitaa olla useimmiten kiinni kuskista, muistetaanko jälkijäähdyttää moottoria riittävän kauan ). Kummassakin mallissa on tiheä öljynvaihtoväli, ketjuvedot yms...joten en ole pystynyt selvittämään noiden eroja tekniikka puolella ( puhutaan vm 1989 pajeroista ja tuosta uudemmista, eli canter-vaihteistolla varustetuista. Sitäkään en tiedä, onko II pajeroissa jo erilainen vaihteisto, neliveto tms )

Luin myös uudempien pajeroiden renkaiden laakerien suojauksesta - sitä ei ilmeisesti ole? Onko vm -89 - 91 pajeroissa laakerien suojaus?

Moottorin ei ole pakko olla dieseli, johtuen vähistä kilometreistä.

Kaikki tieto aiheesta on tervetullutta.

T. Jacka Heineken

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Pajero II jakis JuKu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 07.09.2016 09:59
Ostettu Gen II Pajero khn81 O/M/V Ajoneuvot 4 07.11.2015 10:06
Myydään VW sirocco 1 koppainen Heikki L O/M/V Ajoneuvot 2 13.10.2015 19:21
patrollin raidetanko160 koppainen metsämies75 Tekniikka & Jutustelu 0 01.11.2013 06:51
Disco I vai II ? Elmor Tekniikka & Jutustelu 3 30.03.2006 19:13


Sivu luotu: 03:39 (GMT +2).