![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Toverin kitkalukko? |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Toverin kitkalukko näyttää siltä, ettei se oikein voi toimia kovin tehokkaasti.. vai enkö nyt tajua mekanismia millä tuon vielä pitäisi ajaessa kiristyä? Näytti lähinnä siltä että siinä on hentoinen jousi joka painaa tasauspyörästön pinioneita kevyesti murikkaa vasten ja siinä se
![]() Muistelisin että esim. Danan pienemmissä perissä kitkalukon pitovoima pitäisi olla ehjillä kitkapakoilla n.450Nm luokkaa vetarista pyörittäen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eikö muut ole nähnyt tuollaista lukkoa? Ladassa tuollaisia vastaavia käytettiin aikoinaan, kun ei ollut kunnon lukkoja saatavilla....ainakin täälläpäin
![]() 90luvulla näitä liikkui jonkunverran sovellettuina milloin mihinkin, mutta oikeiden lukkojen vallankumouksessa katosi unholaan... Mutta esim. mersun virityspaja Kleemann käyttää edelleen vastaavaa ja tommosen voi tosiaan hankkia heiltä vaikka siihen 300t€ ässään jos ei se jarruilla "lukottava" miellytä ;-) https://www.gmpperformance.com/index...ail&PID=149803 Viimeksi muokannut piippu : 17.03.2016 21:06 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
https://www.youtube.com/watch?v=R2wJ5Fkioq8
Oisko tossa toimivampi versio missä noi holkit on viistot, et piukkaa pikkurattaita? Neuvokaahan viisaammat kun opeliin tuskin lukkoa eteen löytyy, mutta tollasen vois saada tehtyäkkin
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
eipä paljo ole pitoa lukossa ku ei juuri toiselle kynsille lyö kun pyöritteleevät tossa penkissä
![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja eikö mersussa ole vakiona kitkalukko (siis se hydralisesti ohjattu lukkokin toimii kitkalukkona ilman hydrauliikkapainetta?) siinä saadaan tuolla rakenteella lukitukseen vielä reilusti voimaa lisää. Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 18.03.2016 17:03 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos on hydraulinen tasonsäätö niin sitten voi vaikka ollakkin.
__________________
Joop |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ei oo mersuissa oikeita lukkoja näkynyt sitten 94 vuoden jälkeen.....jarruilla (sähköllä) yritetään matkia lukkoa, paitsi helvetin kalliina lisävarusteena joissain tietyissä malleissa, ja joissain AMG-malleissa kuuluu hintaan.
Tuo linkittämäni kleemann lukko on sitä samaa tyyliä kuin ne kertomani ladan lukot....eli helvetin jäykillä jousilla kiilataan puolikkaita erilleen ja yllättävän hyvin toimii isommissa nopeuksissa lähes suoraan ajettaessa, mutta ihan turha haaveilla tuollaisesta iloa tyhjäkäynnillä kantoa vasten jurnuttaessa.... Viimeksi muokannut piippu : 19.03.2016 19:21 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Aivan surkea systeemi. Joskin kohtuullisesti toimiva jos pieni lukitusmomentti riittää.
Tuo syö poskirattaiden taustat ja tasauspyörästön rungon eli liukupinnat hetkessä paskaksi, kun ei noita pintoja ole tarkoitettu rasitettavaksi. Kuluessaan tasauspyörästön rattaiden etäisyys kasvaa---> huomattavan suuret tasauspyörästön välykset joka taas aiheuttaa voimansiirtoon välystä ja kolahtelua siirryttäessä vedosta moottorijarrulle jne... Viimeksi muokannut Mika_T : 19.03.2016 23:22 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
no, taunuksen isoissa atlaksissa joku rakenteli pultilla kiristettäviä kiilapaloja ristitapin ympärille, joilla painatettiin poskirattaita murikkaa vasten. Niissä voimaa tehostettiin tosiaan vielä vipuvoimalla ja kiristettiin pultilla.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Hyvin nuo kesti....saattoi mennä helposti muutaman ek:n rallin, sprintistä puhumattakaan
![]() Ja toisaalta ihan sama, kun ladan perä maksoi muutaman satasen (markoissa) ja taas tuollaisen 300t€ Mesen omistajalle ihan sama jos joutuu 100tkm välein murikan vaihtamaan....meille välimallin jätkille se vain kirpaisee ![]() Meleko vähän ne pikkurattaat katu cruisailussa kuluu suoraa ajellessa, eikä tuollaisia kunnon lukon korvaajaksi ole tarkoitettukaan..... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kitkalukko | kingkong78 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 31.01.2014 23:46 |
Kitkalukko eteen | Roller | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 15.07.2013 07:43 |
Ostetaan Kitkalukko | hilux 65 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 02.02.2011 22:09 |
Kitkalukko?? | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 03.03.2006 16:32 | |
O:kitkalukko | O/M/V Muut | 0 | 02.07.2003 12:48 |