Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.02.2016, 14:59
bonkkis bonkkis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Narvik
Viestit: 26
Perusasetus

Tarvisin kiireesti tietoa listaamieni WJ Grand Cherokeen vaivojen kustannuksista


Olen ostamasa WJ Grand Cherokeeta, 3.1L italodieseliä. Ajoin juuri yhden neljästä kandidaatista, vm. 2000, ajettu 172tkm. Ollut yhdellä ja samalla firmalla, eli km pitää varmasti paikkansa. Meidän on ostettava auto tänä viikonloppuna, ja tämä yksilö on siis yksi neljästä. Toinen on myös täällä Trondheimissa ja kaksi muuta 500km päässä Oslossa. Pyytävät tästä 3000e, muut maksaa noin 6000. Olen menossa ajamaan juuri toista täällä olevaa yksilöä.
Auto tuntuu olevan muuten siisti, ruosteeton ja hyvässä kunnossa, mutta:

Autotohtorin mukaan:

-Pieni öljyvuoto moottorin etuosassa
-Öljyvuoto turbossa
-Öljyvuoto automaattilootan takaosassa
-Mahdollinen öljyvuoto automaattilootan etuosassa, öljy laimeaa ja vaaleanpunaista, ehkä laimennut dieselistä tai jäähd. nesteestä.
-Öljyvuoto öljypohjassa, öljypohja täytyy vaihtaa (pitkä selitys)
-Öljyvuoto jakovaihteessa
-Öljyvuoto etuperässä
-Vuoto vesipumpussa
-Joku pusla uusittava
-Oikea taka pyöränlaakeri pieni klappi
-Yksi jarruputki ruosteessa

Ymmärrän että vaikea sanoa mitään, mutta haluan auton tuntevilta hyviä arvauksia kustannusarviosta em. vioista.

Auto tuntui siis ajossa aika hyvältä tommoseksi, ainoo minkä huomasin alussa aivan kylmänä kun lähdettiin maanalaisesta tallista, loota luisti hieman d-asennossa liikkeellelähtiessä ja sitten nykäisi aika voimakkaasti. Vika katosi auton lämmittyä.

Nämä viat voisin korjata myöhemmin Suomessa rauhassa, mutta nyt tarvimme kiireesti Jeeppiä .

Edit. kirjoitusvihreitä.


Viimeksi muokannut bonkkis : 12.02.2016 15:16
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.02.2016, 15:15
bonkkis bonkkis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Narvik
Viestit: 26
Perusasetus

Fiksuna lisäsin tän tiedon ensin tähän, sitten keksin tuon edit-napin: Auto on siis 3.1L italodiesel Quadra Drive (Vuoristoisessa Norjassa Drive on noin 50% autoista, Suomessa jotain 25%??)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.02.2016, 16:57
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Teettäisitkö korjaukset liikkeessä?
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.02.2016, 18:45
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Teettäisitkö korjaukset liikkeessä?
Todennäkösesti. Jos se ite tekis ni tuskin kyselis.
Osat äkkiä vois heittää 100-700 erittelemättä vikoja. Ja miten korjaa... ku ei tiijä mikä siellä oikeesti on. Ehkä vielä nolla perään.
Työ, jos pientä karkeesti päivä. Jos pahempaa ?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.02.2016, 19:15
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.518
Perusasetus

Jos kuustoista vuotta vanha nelivetojenkki pitää saada öljyvuodottomaksi liikkeessä teetettynä, niin rahaa tulee palamaan reilusti.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.02.2016, 19:17
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Unohda se VM diesel ihan suosiolla.

- Halkeaa koneen ja laatikon välinen adapterilevy, ja kusee öljyä solkenaan kampiakselin tiivistyksestä. Tosin kusee joka paikasta muualtakin. Kunnossa ollessaan pelottaa koko ajan, mistä vuoto alkaa seuraavaks.

- 5 irtonaista sylinterikantta koneessa, yks yhteinen kannen tiiviste.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.02.2016, 19:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Unohda se VM diesel ihan suosiolla.

- Halkeaa koneen ja laatikon välinen adapterilevy, ja kusee öljyä solkenaan kampiakselin tiivistyksestä. Tosin kusee joka paikasta muualtakin. Kunnossa ollessaan pelottaa koko ajan, mistä vuoto alkaa seuraavaks.

- 5 irtonaista sylinterikantta koneessa, yks yhteinen kannen tiiviste.
Jaa.. niin VM:n koneelliset siis vuotaa vielä enemmän kuin 4.0 ja 5.2/5.9

Eikös tuo pitkä kansipahvi kannattaisi ensimmäisen kansirempan kohdalla pätkiä osiksi, niin voisi aina kansi kerrallaan sitten vaihtaa uuden pätkän kun niitä kansia halkeaa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.02.2016, 19:43
bonkkis bonkkis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Narvik
Viestit: 26
Perusasetus

Tarkoitus teettää työt jollain auton tuntevalla taholla. Suosituksia otetaan sitten (ja nytkin) vastaan.

Kävin kattoon sen toisen täällä, autoloota vuotaa eddestä ja takaa, transfer samoin. Taitaa olla vaikeaa löytää kohtuuhintaan öljyt sisällään pitäviä Jebejä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.02.2016, 20:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Pysyykö Norjan kilvissä vai tuleeko Suomen kilpiin?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.02.2016, 20:13
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bonkkis Näytä viesti
öljyt sisällään pitäviä Jebejä.
Jotain positiivista edes: kun lakkaa vuotamasta, tietää että on aika lisätä sitä öljyä..
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.02.2016, 00:47
bonkkis bonkkis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Narvik
Viestit: 26
Perusasetus

Jää Norjaan.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.02.2016, 09:23
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Jos se adapteri on haljennut, niin siihen menee jo se vajaa kuusisataa (Jamantilla) + tarvikkeet. Stefoja, pyöränlaakeria yms tiivistettä, niin heitän nyt vaikka että toista tonniakin voi mennä.
Mut jos perän stefa vaikka hieman mehii niin ei ole akuutti, jos sieltä valuu öljyä niin kuntoon asap.
Näkemättä vaikea arvioida kustannuksia.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.02.2016, 09:33
bonkkis bonkkis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Narvik
Viestit: 26
Perusasetus

Ymmärrän. Korostan tässä sanaa "arvio". Mikähän tuota laatikkoa vaivaa? Lämpimänä tuntui toimivan hyvin. Laatikkoremppa kait max 2000-3000e? Sitten pärjääkin pitkän tovin sillä.
Selitän vielä että emme ole vielä 100 varmoja jäämmekö Norjaan, ja siksi siis emme halua ostaa kallimpaa (lue hyväkuntoisempaa) autoa. Jeeppi jäis muutenkin harrastusautoksi. Bensakoneella noi on paljon kalliimpia täällä , ja koko Norjassa (www.finn.no ,biler i Norge) niitä on vain muutama myynnissä. Kilometrejähän meille ei paljon tule, Suomenkeikat voidaan heittää Volvolla.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.02.2016, 10:26
Ralu Ralu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.14
Sijainti: Tampereen lähellä
Viestit: 58
Perusasetus

Aika vaikee sanoa edes karkeata arviota noilla spekseillä kun niitä ei ole tarkemmin tutkittu. Kaverilla (ei jeeppi) katsastuksessa todettiin "pieni välys takalaakderissa" pajalla sitten todettiin laakeripesä/koolinki kuluneeksi=> koko akseli vaihtoon.... Eli budjetin haarukka voi olla tosi iso ja joka ei selviä ennenkuin käytät pajalla.

Osan noista voit tehdä helposti itsekin, esim. vesipumpun vaihtoon löytyy juutubesta videoita (ainakin V8:lle), pumppu rapakon takaa luokkaa 30-50 euroa jne.

Laatikon remppaan riippuen laajuudesta saa menemään sen 0 -3000 mutta rapakon takaa purkuosana 150-400 +rahdit yms. Tietty aina purkuosariski jne. Joten vaihtoehtojen haarukoinnissa riittää harrastamista.....

Varmaan tuohon V8 vs kiissel hintaeroon on syynsä....
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 15.02.2016, 03:38
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Red face

Dieseliin en tikullakaan koske....


-Jos mulla olisi ollut noin iso vikalista aikoinaan kun ZJ:n ostin niin olisin jättänyt myyjälle....
Hinta-arviota en osaa antaa mutta oletan sen olevan huomattavan suuren...?
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tietoa Grand Cherokeen lukosta prautio Tekniikka & Jutustelu 2 01.09.2014 12:07
Myydään / Vaihdetaan WJ Grand Cherokeen korotettu alusta epezi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 07.07.2014 16:04
Ostettu WJ Grand Cherokeen kuskinpuol taustapeili pee O/M/V Muut 0 10.03.2014 19:47
Jeep grand cherokee WJ Tolu Tekniikka & Jutustelu 2 01.07.2012 15:12
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29


Sivu luotu: 22:49 (GMT +2).