![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kaasuläppäkotelon suurentaminenTietääkö kukaan onko suomessa joku viripaja moista tehny ?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ei kai pelkkään läpän suurentamiseen tarvi ku sorvin tai sopivan poran.
Keksii ensin minkä kokoisen siitä haluaa, purkaa vanhan läpän ja akselin pois, sorvaa läppäkotelon kokoon, isontaa hahlon akselissa, tekee uuden läpän pellinpalasta ja kokoaa viritelmän. Jos työstövara ei riitä niin sittenhän se menee vaihtoon.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Elikkäs sorvilla sellainen pieni avartaminen onnistuis...
Noin 5-6mm olis varaa isontaa, pitää yrittää kaikki mahdolliset ja vähän mahdottomatkin keinot koittaa kun täytyy tyytyä alipaineiseen ilmaan... ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kerro miten tää onnistui, emännän mantaan miettiny samaa hommaa
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Samoiten kannattaa huomioida akselin laakeripesien syvyys,ettei vahingossa mee puhki(vaikka kotelossa onkin seinämäpaksuutta hyvin). |
#6
|
|||
|
|||
![]()
vauhtikaupat myy ja ebaystakin löytää kaasuläppärunkoja varsin edullisesti vaikka minkä kokoisia. väittäisin että helpomalla sovittaa uuden isomman paikalleen kuin alkaa vanhaa sorvata ja tekee läpän uudelleen.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole suurennettu mutta pienennetty kyllä, eihän se ole viritys eikä mikään jos tehot ei laske. Siinä oli tosiaan vähän jännän äärellä kun oli tuplaläpät ja ne saisi olla mieluusti hyvinkin identtiset, mutta kerrankos sitä ny vähä soikeeta sorvissa valmistaa
![]() |