![]() |
![]() |
|
O/M/V Muut Kaikki edellisiin alueisiin sopimattomat osto-/myynti-/vaihtoilmoitukset tänne osastolle. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Oivallinen formulahotrot moottori!!!!!Tämmönen löytyi, eli jos joku ei ymmärrä mitä siinä sanotaan, niin kansan kielellä tehoa on varmasti riittävästi alkuun ja kierros alue on SOPIVA!!! Aidosti asiasta kiinnostuneet voivat soittaa mulle 0400-643334 -Bowtie lohko -Ross pistons ,4,165" -Childs&Albert alu kiertokanget 6.00" -Crower 4340 akseli -Crane custom roller+nostajat -Milodon gear-drive -Pontiac alu-heads +titan valves+offset rockers -tunnelram imusarja+2 kpl 750 Holley dp -tehoalue 4000-8500 rpm -kone on täydellinen:vetolevy (sfi),oilpan,CSI vesipumppu,MSD billet jakaja,Fluiddamper,tehostartti Männät vaihdettu 2004 (ajettu 50 lähtö).Kiertokanget ja laakerit vaihdettu 2005(ajettu 25 lähtöä). Kone on vielä kiinni autossa = käyttömahdollisuus Hinta:5000 EUR.Tai paras tarjous/Vaihto isolohko Chevy Nobelin rauhanpalkinto sille, joka keksi ilokaasun!!
|
|
||||
|
||||
![]()
En minä tuosta niin kiinnostunut ole, mutta iskutilavuuden tuohon listaan voisi vielä lisätä...
/* Life Begins at 35" */ |
|
|||
|
|||
![]()
Juu, anteeksi huono käytös!!
Sehän on tietenkin 377 cid pikkulohko ja tosiaan ajettu varttimaili 9,79, loppunop. 221kmh 1350 kg autolla Nobelin rauhanpalkinto sille, joka keksi ilokaasun!! |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
------------------------- considerably bigger engine |
|
|||
|
|||
![]()
Siellämain liikutaan, toki 1/4 mailiin vaikuttaa muutama muukin seikka,
kuin pelkästään voima. Nobelin rauhanpalkinto sille, joka keksi ilokaasun!! |
|
|||
|
|||
![]()
Ja päivän tyhmä kysymys!?
Kuis noi alu kanget kestää esim katuvehkeessä?? Kun on jotenkin sellainen hatara muistikuva että ei hyvät noin katu käyttöö?? Mutta onko väärää/vanhaa tietoo??? Mutta olis maukas kone... Olispa joku mihkä laittas.. |
|
|||
|
|||
![]()
Valoitetaampas hieman.. Aluveivejä käytetään rajusti kiertävissä moottoreissa painonsa takia. Esim BME 396 sarjan aluveivi 6.385" pitkänä
painaa 104gr vähemmän kuin vastaava Eagle H-profiili veivi. Ei ole paljon, mutta ajatteleppa kuinka monta kertaa veivi vaihtaa kulkusuuntaa kun kone kiertää 8500rpm. Alkaa nimittäin painamaan se 104gr!! No se siitä. Älä hirveästi elättele toiveita tollasesta "katumoottorista", puristusta on niin paljon että ainoa vaihtoehto on käyttää ns racebensaa. VP 105, jota itse käytän maksaa, vaivaiset 3,5€/L ja sitä saa helposti ameriikasta. Aluveivin kestosta on monta on monia mielipiteitä, mm. eräs kuuluisa suomalainen kiihdytys ajaja sanoi mulle että alustagat ei tuu kestämään hetkeäkään tossa formula offissa. Oikeassa oli, 8000rpm rajoittajalla on ajettu koko kausi ja veivejä on rikottu suorastaan tuhansia, jopa alle! Kiihdytys hommissa veivit joutuvat hieman erilaiselle koetukselle kuin vaikka kadulla tai vaikka foffissa. Suurin syy veivien "venymiseen" lienee varttimaililla se, kun vedetään pultti pohjassa 400 metriä, loppunopeus yli 200kmh ja sitten nostetaan kaasu ylös!!! siitä nopeudesta moottorijarrutuksella tulee kaasuläppien alle niin järjetön imu kun kaikki männät kiskoo tuskassa alipainetta omalle mukilleen, eikä korvausilmaa saa mistään läppien ollessa kiinni. Tämäkin on vain yksi mielipide muiden joukossa, mutta toistaiseksi kaikista järkevin, mitä minä olen kuullut. Eli ei alu veivit kovin helposti kuole jos ajetaan kadulla tai metsässä, en usko että kun otamme motin auki vikojen kisojen jälkeen, alustagat olisi kovasti venyneet. Aluveivit ovat kalliimpia kuin teräsveivit ja harvoin katumoottorit kiertävät niin paljon että olisi hyötyä laittaa sellaiset mottiin. Ainoa herkkä asia jonka olen kuulut aluveiveistä on se, ettei ne tykkä kylmällä ilmalla käynnistelystä. Siksi mullakin on lohkolämmitin koneessa(ja myös sen takia että kisabensa on niin rajua kamaa, että se vie kaiken rasvan sylinterien seinältä, ja kylmänä yönä sylinterit vetävät pintaruosteeseen! Pro-Stock luokan tietoa!!) Nobelin rauhanpalkinto sille, joka keksi ilokaasun!! |
|
|||
|
|||
![]()
tässä on muuten minusta hinta/laatu suhde tosiaan kohdallaan jos noi tiedot on totta!!!! ois hyvä kone!!
|
|
|||
|
|||
![]()
Niin olisi! Siksi mä sen tänne laitoinkin, ei nimittäin tohon rahaan saa
edes keskivertoa diibadaaba katumoottoria rakennettua! Nobelin rauhanpalkinto sille, joka keksi ilokaasun!! |
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä mulla on toisia käsityksiä VP:stä. Eli kannattais käyttää jokaisessa moottorissa ennen talvi säilytystä. Normi kauppa pensa on ladattu niin suurella määrällä hapettimia että varsinkin kaasuttimet ym. on vaarassa "umpeutua" . Ainaskin kannattaa käyttää kauppapensalla kaasari tyhjäksi ennen talvisäilytystä ja tilalle esim juri VP:tä.
ps. kisabensaa pystyy kyllä valmistamaan kauppabensasta kotikonstein.Enkä tarkoit mitään "tentunlisäystä". JEEP OR H2 JEEP, because i`m poor |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla roikkuu yks alu veivi tallin seinällä josta tunnit tullut täyteen. Ja kyllä sillä painolla on todella paljon merkitystä juuri noilla korkeilla kierrosluvuilla. Veivit "etenee" aika monta metriä sekunnissa. Ajettu kartingia 15v ja jokusia kankia tullut katkaistua ei paljon jää koneesta kun kanki katkee 18 000rmp sytkä vehkeet siitä voi vielä käyttää. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: 3B moottori BJ-45:seen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 14.05.2007 10:26 | |
O: Gaz 66:n moottori | IsoA | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 05.10.2006 20:33 |
M: GM 267 moottori | pee | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 13.09.2006 21:14 |
O: Toyotan B-moottori - OSTETTU 3B-MOOTTORI | Ahosensetä | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 18 | 30.12.2005 03:09 |
m.hj 60 moottori ja lister diesel moottori. | hj | O/M/V Muut | 10 | 24.11.2005 22:30 |